Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Europe
European technologies for energy management
Industrial development
Industrial growth
Industrial promotion
Promote balance between rest and activity
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote healthy lifestyle for performance
Promote organisations of sport
Promote schools as a cultural venue
Promote sports' organisations
Promotion of Europe
Promotion of energy technology in Europe
Promotion of exports
Promotion of industry
Promotion of the European idea
THERMIE
Trade promotion
YFE
Youth for Europe
Youth for Europe programme

Traduction de «promotion europe » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
promotion of the European idea [ promotion of Europe ]

promotie van de Europese gedachte [ Europa-promotie ]


Action programme for the promotion of youth exchanges in the Community | Youth for Europe | Youth for Europe programme | YFE [Abbr.]

actieprogramma ter bevordering van de uitwisseling van jongeren in de Gemeenschap - Jeugd voor Europa-programma | Jeugd voor Europa | Jeugd voor Europa-programma


Committee on the promotion of energy technology in Europe

Comité inzake de bevordering van de technologische ontwikkeling op energiegebied in Europa


European technologies for energy management | Promotion of energy technology in Europe | THERMIE [Abbr.]

bevordering van de technologische ontwikkeling op energiegebied in Europa | Europese technologie voor energiebeheer | THERMIE [Abbr.]


collaborate with other stakeholders to promote destinations | organise stakeholders' efforts to achieve destination promotion | coordinate efforts of stakeholders for destination promotion | coordinate efforts of stakeholders to promote destinations

met belanghebbenden samenwerken om een product of campagne te ontwikkelen | met belanghebbenden samenwerken om een product of campagne voor te bereiden | een campagne opzetten met andere belanghebbenden | inspanningen van belanghebbenden coördineren voor gerichte promoties


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

culturele ontmoetingsplaatsen in scholen promoten


promote organisations of sport | promote sports' organisations | promote balance between rest and activity | promote healthy lifestyle for performance

balans tussen rust en activiteit bevorderen




industrial development [ industrial growth | promotion of industry | industrial promotion(UNBIS) ]

industriële ontwikkeling [ bevordering van de industriële bedrijvigheid | industriële groei | steunmaatregelen voor de industrie ]


trade promotion [ promotion of exports ]

bevordering van het handelsverkeer [ exportbevordering ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
10. Stresses that Europe must retain its position as the world’s number one tourist destination; welcomes the organisation of events and communication campaigns that promote Europe as a tourist destination, in particular in third-country markets, and calls on all stakeholders jointly to promote Europe not only as a tourist destination but also as a destination of excellence that offers a range of national destinations, cultures and tourism services, without distorting competition between them;

10. benadrukt dat Europa zijn positie als populairste toeristische bestemming ter wereld moet behouden; is verheugd over het feit dat er evenementen en communicatiecampagnes worden georganiseerd waarin Europa als toeristische bestemming wordt aangeprezen, met name gericht op markten in derde landen, en roept alle betrokken partijen op Europa niet alleen als toeristische bestemming aan te prijzen, maar ook als topbestemming met een uitgebreid scala aan nationale bestemmingen, culturen en toeristische diensten, zonder de onderlinge concurrentie te verstoren;


19. Is convinced that the creation and promotion of a ‘Europe brand’ will offer high added value for the success of Europe as the world’s number one tourist destination and for the promotion of the European cultural heritage in particular; calls, therefore, on the authorities of all Member States to cooperate with the Commission, and to complement such a brand with their own national and regional efforts and to jointly promote Europe at major international events and large-­scale tourism fairs as a collection of high­-quality tourist ...[+++]

19. is ervan overtuigd dat het vestigen en promoten van het "merk Europa" een grote meerwaarde zal bieden voor het succes van Europa als toeristische topbestemming wereldwijd en voor de bevordering van het Europees cultureel erfgoed in het bijzonder; roept de autoriteiten van alle lidstaten er dan ook toe op samen te werken met de Commissie en een dergelijk merk aan te vullen met hun eigen nationale en regionale inspanningen, alsmede om Europa op belangrijke internationale evenementen en grootschalige toeristische beurzen gezamenlijk ...[+++]


RECALLING the Regulation (EU) No 1295/2013 establishing the Creative Europe Programme (2014 to 2020) (2), and in particular its general objectives which aim at enhancing European cultural and linguistic diversity, promoting Europe’s cultural heritage, and strengthening the competitiveness of the European cultural and creative sectors with a view to promoting smart, sustainable and inclusive growth;

HERINNEREND aan de Verordening (EU) nr. 1295/2013 tot vaststelling van het programma Creatief Europa (2014-2020) (2), en met name de algemene doelstellingen daarvan, gericht op het ontwikkelen van de Europese culturele en taalkundige verscheidenheid, het bevorderen van het cultureel erfgoed van Europa, en het versterken van het concurrentievermogen van de Europese culturele en creatieve sectoren teneinde slimme, duurzame en inclusieve groei te bevorderen;


Since the objectives of this Regulation, namely to safeguard, develop and promote European cultural and linguistic diversity, to promote Europe's cultural heritage and to strengthen the competitiveness of the European cultural and creative sectors, in particular of the audiovisual sector, cannot be sufficiently achieved by the Member States, given the transnational and international character of the Programme, but can rather, by reason of its scale and expected effects, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsid ...[+++]

Aangezien de doelstellingen van deze verordening, namelijk de Europese culturele en taalkundige verscheidenheid beschermen, ontwikkelen en bevorderen, het culturele erfgoed van Europa bevorderen en het concurrentievermogen van de Europese culturele en creatieve sectoren, met name van de audiovisuele sector, versterken, niet voldoende door de lidstaten kunnen worden verwezenlijkt, gezien het transnationale en internationale karakter van het programma, maar vanwege de omvang en gevolgen ervan beter door de Unie kunnen worden bereikt, kan de Unie, overeenkomstig het in artikel 5 van het Verdrag betreffende de Europese Unie vastgelegde subsi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
to safeguard, develop and promote European cultural and linguistic diversity and to promote Europe's cultural heritage;

het beschermen, ontwikkelen en bevorderen van de Europese culturele en taalkundige diversiteit en het bevorderen van het culturele erfgoed van Europa;


8. Agrees with the Commission's proposal that a ‘Europe Brand’ should be developed in conjunction with the Member States, local and regional authorities and national tourism agencies, in order to promote Europe as a whole worldwide as a tourist destination; to this effect, calls on the Commission to launch publicity campaigns in cooperation with Member States and the competent tourism agencies; emphasises that any promotion initiatives should respect and highlight Europe's territorial diversity while avoiding favouring any European ...[+++]

8. is het eens met het Commissievoorstel een „merk Europa” („Europe brand”) te ontwikkelen, met de lidstaten, de lokale en regionale autoriteiten en nationale toerismebureaus, om Europa als geheel wereldwijd als toeristische bestemming te promoten; verzoekt de Commissie met het oog hierop reclamecampagnes te starten, in samenwerking met de lidstaten en de bevoegde toerismebureaus; benadrukt het feit dat bij elk promotie-initiatief de territoriale diversiteit van Europa moet worden geëerbiedigd en dat moet worden voorkomen dat sommig ...[+++]


8. Agrees with the Commission’s proposal that a ‘Europe Brand’ should be developed in conjunction with the Member States, local and regional authorities and national tourism agencies, in order to promote Europe as a whole worldwide as a tourist destination; to this effect, calls on the Commission to launch publicity campaigns in cooperation with Member States and the competent tourism agencies; emphasises that any promotion initiatives should respect and highlight Europe’s territorial diversity while avoiding favouring any European ...[+++]

8. is het eens met het Commissievoorstel een "merk Europa" ("Europe brand") te ontwikkelen, met de lidstaten, de lokale en regionale autoriteiten en nationale toerismebureaus, om Europa als geheel wereldwijd als toeristische bestemming te promoten; verzoekt de Commissie met het oog hierop reclamecampagnes te starten, in samenwerking met de lidstaten en de bevoegde toerismebureaus; benadrukt het feit dat bij elk promotie-initiatief de territoriale diversiteit van Europa moet worden geëerbiedigd en dat moet worden voorkomen dat sommig ...[+++]


16. Draws attention to the role played by European routes, such as the Council of Europe’s Cultural Routes, which focus on specific themes or historic trails, offer both mainstream and non-mainstream cultural content and promote debate and a creative and personalised approach; takes the view that such routes may, of themselves, be deemed cultural goods which play an effective role in establishing networks of operators and associations from more than one Member State who work together on promotional and management schemes seeking to p ...[+++]

16. vestigt de aandacht op de functie van de Europese reiswegen, zoals de cultuurhistorische reiswegen van de Raad van Europa, die volgens een bepaalde thematiek of historische trajecten opgesteld worden en culturele inhoud bieden die soms weinig bekend is en persoonlijke benadering en creatieve inzet vergt; is van mening dat de reiswegen op zich als cultuurgoed zijn te beschouwen, omdat ze doeltreffende netwerkverbindingen tussen organisatoren en verenigingen uit verschillende lidstaten tot stand brengen, die in administratieve aangelegenheden en bekendmakingsinitiatieven moeten samenwerken om voor opwaardering van de Europese culturen ...[+++]


It should also promote Europe's maritime heritage, supporting maritime communities, including port-cities and traditional fisheries communities, their artefacts and traditional skills, and promoting links between them that enhance their knowledge and visibility.

Een ander belangrijk aandachtspunt voor het beleid is het promoten van het Europese maritieme erfgoed, door steun te verlenen voor maritieme gemeenschappen, waaronder havensteden en traditionele vissersgemeenschappen, en voor de daarbij horende artefacten en traditionele vaardigheden, en onderlinge banden te bevorderen die de bekendheid en zichtbaarheid van deze gemeenschappen vergroten.


bringing Europe closer to its citizens by promoting Europe's values and achievements, while preserving the memory of its past;

Europa dichter bij de burgers brengen door de waarden en prestaties van Europa uit te dragen en de herinnering aan het verleden levendig te houden;


w