Advocates a shift to conceiving mobility programmes in terms of qualitative outcomes that respond to priorities and serve estab
lished learning and training objectives; calls for the proper implementation of the proposals of the European Quality Charter for Mobility and for better use of all
tools available to prepare students for the right type of mobility they would need; encourages Member States to fully exploit the potential of internationalisation at home in order to give students who prefer no
t to participate in ...[+++]outbound mobility an international dimension during their studies.pleit voor een omschakeling naar het opzetten van mobiliteitsprogramma's volgens kwalitatieve resultaten die overeenkomen met prioriteiten en die vastgestelde leer- en opleidingsdoelstellingen dienen; vraagt een behoorlijke tenuitvoerlegging van de voorstellen van het Europees handvest voor kwaliteit bij mobiliteit en een beter gebruik van alle beschikbare
instrumenten om studenten voor te bereiden op de juiste soort van mobiliteit die zij nodig kunnen hebben; moedigt de lidstaten ertoe aan ten volle het potentieel te benutten van internationalisering in eigen land, om studenten die ervoor kiezen niet te participeren in mobiliteit naar
...[+++] het buitenland, een internationale dimensie tijdens hun studie te bieden.