Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
..civics
CoR-EESC Political Monitoring Group
EESC-CoR Political Monitoring Group
Geographical and political regions of the world
Higher education politics teacher
PMG
Party political campaign
Party political crusade
Party political knowledge
Party political methodology
Political Monitoring Group
Political behaviour
Political campaigning
Political ethics
Political monitoring group with the CoR
Political morality
Political morals
Political offensive
Political scandal
Political science
Political science teacher
Political studies instructor
Political tendency
Political trend
Politics lecturer

Traduction de «political science » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
political science

politieke wetenschap [ politicologie ]


political science teacher | political studies instructor | higher education politics teacher | politics lecturer

docente politicologie hoger onderwijs | lector politieke wetenschappen | docent politicologie hoger onderwijs | docente politieke wetenschappen hoger onderwijs




party political methodology | political behaviour | party political knowledge | political science

politieke wetenschappen




political morality [ political ethics | political morals | political scandal ]

politieke moraal [ politiek schandaal ]


political tendency [ political trend ]

politieke richting [ politieke stroming ]


Geographical and political regions of the world

geografische en / of politieke regio van wereld


CoR-EESC Political Monitoring Group | EESC-CoR Political Monitoring Group | Political Monitoring Group | political monitoring group with the CoR | PMG [Abbr.]

politieke monitoringgroep EESC-CvdR | PMG [Abbr.]


party political crusade | political offensive | party political campaign | political campaigning

politieke campagnevoering
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Posts in the public sector in a Member State often call for a different type of diploma that attests to a certain level of education (university degree, school-leaving certificate plus three years’ higher education etc.) or a diploma attesting to a level of education that meets certain content-related criteria without the content in question constituting vocational training within the meaning of Directive 2005/36/EC (a requirement for a diploma in either economics, political science, science or social sciences, etc.).

Voor betrekkingen in overheidsdienst in een lidstaat is vaak een verschillend soort diploma vereist: een diploma dat een bepaald opleidingsniveau attesteert (bijvoorbeeld universitair diploma, getuigschrift middelbaar onderwijs plus drie jaar hoger onderwijs, enz.) of een diploma dat een opleidingsniveau attesteert dat aan bepaalde inhoudelijke criteria voldoet, zonder dat de inhoud overeenkomt met een beroepsopleiding zoals bedoeld in Richtlijn 2005/36/EG (bijvoorbeeld een diploma economie, politieke wetenschappen, natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, enz.).


The Commission will explore with its partners in academia and the University Council for the Jean Monnet Project [19] the possibility of including the theme "Science, society and European integration" among the subjects covered by the Jean Monnet chairs, alongside more classical disciplines such as law, economics, political science or history.

Samen met haar partners uit de academische wereld en de universitaire raad van de Jean Monnet-actie [19] zal de Commissie de mogelijkheid onderzoeken om het thema "wetenschap, samenleving en Europese integratie" onder te brengen bij een Jean Monnet-leerstoel, naast meer klassieke disciplines zoals rechten, economie, politieke wetenschappen en geschiedenis.


Additional conferences were attended by Scientific Council members and ERCEA staff, where an ERC stand or session was organised to inform of ERC funding opportunities: the Euroscience Open Forum (ESOF) conference held in Dublin, the Lindau Nobel Laureates’ meeting, the Nature Jobs Career Fair, the World Congress of Political Sciences and the European Congress of Mathematics, to name but a few.

Voorts werden er door leden van de Wetenschappelijke Raad en stafleden van de ERCEA conferenties bijgewoond, waarop een stand was ingericht of een sessie van de ERC was georganiseerd om het publiek in te lichten over de financieringsmogelijkheden via de ERC: de conferentie Euroscience Open Forum (ESOF) in Dublin, de bijeenkomst van Nobelprijswinnaars in Lindau, de carrièrebeurs Nature Jobs, het wereldcongres voor politieke wetenschappen en het Europees wiskundecongres, om er maar een paar te noemen.


Agneta Bladh holds a PhD in Political Science from Stockholm University (1988).

Agneta Bladh heeft een doctorsgraad in de politieke wetenschappen van de universiteit van Stockholm (1988).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The London School of Economics and Political Science: Youth Participation in Democratic Life

London School of Economics and Political Science: Participatie van jongeren aan het democratische debat


- a diploma attesting to a level of education that meets certain content-related criteria without the content in question constituting vocational training within the meaning of Directives 89/48/EEC and 92/51/EEC (e.g. a requirement to have a diploma in either economics, political science, science or social sciences, etc.).

- een diploma dat een bepaald opleidingsniveau attesteert en aan bepaalde inhoudelijke criteria voldoet, zonder dat deze inhoud overeenkomt met een beroepsopleiding zoals bedoeld in de Richtlijnen 89/48/EEG en 92/51/EEG (bv. diploma economie, politieke wetenschappen, wetenschappen, sociale wetenschappen, enz.).


It should also be noted that two Jean Monnet Chairs have been created outside the Community borders: one in Political Science at Montreal University, one in Community Law at Harvard University (Harvard Law School).

Voorts zij erop gewezen dat er twee "Jean Monnet-leerstoelen" buiten de grenzen van de Gemeenschap in het leven zijn geroepen, één bij de faculteit Europese politieke wetenschappen van de universiteit van Montréal en één bij de faculteit Gemeenschapsrecht van de Harvard-universiteit (Harvard Law School).


Launched in 1990 at the specific request of the academic world, the Jean Monnet Project aims to promote teaching in European integration, in particular in Law, Economics, Political Science and History - the disciplines where European Union developments are becoming an increasingly important part of the subject studied and where student demand is at its greatest.

De Actie Jean Monnet, die in 1990 op uitdrukkelijk verzoek van de academische wereld is gelanceerd, beoogt bevordering van het onderwijs over de Europese integratie, in het bijzonder op het gebied van rechten, economie, politieke wetenschap en geschiedenis -studierichtingen waarop de communautaire ontwikkelingen een toenemend deel uitmaken van de leerstof en waar de studenten met steeds meer aandrang om voorzieningen vragen.


"Despite the diversity and variety of health systems there are certain similarities in general trends in regard to health which apply to all Member States; in fact, certain trends and demand patterns are converging across the Community" according to the Social Affairs Commissioner, Padraig Flynn, speaking at the London School of Economics and Political Science at the launch of LSE Health.

Hoofdpunten uit een lezing van de heer Flynn, commissaris voor Sociale Zaken, gehouden op de London School of Economics and Political Science, Londen, 27 januari 1995"Ondanks de uiteenlopende gezondheidszorgsystemen vertonen de algemene trends met betrekking tot de gezondheid een aantal punten van overeenkomst die alle Lid-Staten gemeen hebben; in feite vallen bepaalde ontwikkelingen en vraagpatronen in de hele Gemeenschap samen", aldus commissaris Padraig Flynn van Sociale Zaken in een toespraak op de London School of Economics and Political Science bij de opening van LSE Health.


In four years, universities and higher education establishments in the European Union have presented 3550 applications which have led to the funding of 886 new teaching and research projects in European integration of which 32% are in Community Law, 29% in European Economics, 17% in Political Science, 8% in History and 14% are pluridiciplinary initiatives, generally in the form of modules.

In de tijd van vier jaar hebben de universiteiten en instellingen voor hoger onderwijs in de Gemeenschap 3.550 aanvragen ingediend, die hebben geresulteerd in de financiering van 886 nieuwe projecten op het gebied van onderwijs en onderzoek betreffende de Europese integratie, waarvan 32 % in Gemeenschaprecht, 29 % in Europese economie, 17 % in politieke wetenschappen, 8 % in geschiedenis en 14 % op het gebied van multidisciplinaire initiatieven, die meestal de vorm van modulen hebben aangenomen (vgl. bijgaande tabel).


w