Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess performance of organisational collaborators
CL
Collaborative consumption
Collaborative economy
Collaborative learning
Education-industry relations
Evaluate organisational collaborators performance
Evaluate performance of organisational collaborators
Impart business plan to collaborators
Impart business plans to collaborator
Impart business plans to collaborators
Imparting business plans to collaborators
On-demand economy
P-to-P
P2P
Peer assessment
Peer collaboration
Peer entities
Peer evaluation
Peer group communication techniques
Peer group education
Peer group method
Peer group methods
Peer review
Peer-to-peer
Peer-to-peer economy
Peer-to-peer entity
Rate performance of organisational collaborators
Research collaboration
School-industry relations
Scientific cooperation
Sharing economy
University-industry relations

Traduction de «peer collaboration » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
collaborative learning | peer collaboration | CL [Abbr.]

collaboratief leren | samenwerkend leren


collaborative economy [ collaborative consumption | on-demand economy | peer-to-peer economy | sharing economy ]

deeleconomie [ autodelen | deel- en ruileconomie | peer-to-peereconomie ]


peer group communication techniques | peer group method | peer group education | peer group methods

methoden met vergelijkbare groepen | peergroupmethoden




impart business plan to collaborators | impart business plans to collaborator | impart business plans to collaborators | imparting business plans to collaborators

businessplannen meedelen aan medewerkers | ondernemingsplannen meedelen aan medewerkers


evaluate organisational collaborators performance | rate performance of organisational collaborators | assess performance of organisational collaborators | evaluate performance of organisational collaborators

prestaties van medewerkers van een organisatie evalueren


peer assessment | peer evaluation | peer review

collegiale toetsing | evaluatie op voet van gelijkheid | wederzijdse beoordeling




scientific cooperation [ Research collaboration(STW) ]

wetenschappelijke samenwerking


school-industry relations [ education-industry relations | university-industry relations | Research collaboration(STW) ]

verhouding school-industrie [ verhouding onderwijs-industrie | verhouding universiteit-industrie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Teaching as a team, observation of other teachers, and wider professional learning communities are gaining ground as powerful forms of peer collaboration, but are not yet the norm across Europe. To improve pupils' learning experience, teachers need to be able and willing to work and learn in teams – with other teachers, in multi-professional school teams and with external partners.

Lesgeven als team, andere leerkrachten observeren en bredere professionele leergemeenschappen winnen terrein als krachtige vormen van samenwerking tussen collega's, maar zijn nog niet in heel Europa de norm Om de leerervaring van leerlingen te verbeteren, moeten leerkrachten in teams kunnen en willen werken en leren — met andere leerkrachten, in multiprofessionele schoolteams en met externe partners.


Consider drafting a concept paper based on findings from the EU Youth Report and on-going work in the areas of peer-learning and on that basis, hold a peer-learning seminar involving the key policy areas of Youth, Education and Training and Employment, and relevant stakeholders, to examine the optimum manner in which a collaborative policy response to the current challenges facing young people could be progressed.

Een conceptnota opstellen op basis van de bevindingen uit het EU-jeugdverslag en de lopende werkzaamheden met betrekking tot leren onder gelijken, en aan de hand daarvan een seminar over leren onder gelijken organiseren, waarbij de centrale beleidsgebieden jeugdzaken, onderwijs en opleiding, en werkgelegenheid alsmede de relevante belanghebbenden worden betrokken, om na te gaan wat de beste manier is om een gezamenlijke beleidsrespons te formuleren op de huidige uitdagingen waar jongeren voor staan.


The JRC is an integral part of the ERA and will continue to actively support its functioning through close collaboration with peers and stakeholders, maximising access to its facilities and through the training of researchers and by close cooperation with Member States and international institutions that pursue similar objectives.

Het JRC is een integraal onderdeel van de EOR en zal door middel van nauwe samenwerking met collega's en belanghebbenden, het optimaliseren van de toegang tot de faciliteiten, de opleiding van onderzoekers en nauwe samenwerking met lidstaten en internationale instellingen die vergelijkbare doelstellingen nastreven, het functioneren van de Europese onderzoeksruimte actief blijven ondersteunen.


Continue to identify, through research and peer learning, examples of the most effective collaborative practices at school and at local level aimed at alleviating educational disadvantage, reducing early school leaving and ensuring more inclusive education.

Aan de hand van onderzoek en peer learning verder te gaan met het in kaart brengen van voorbeelden van de meest doeltreffende samenwerkingspraktijken op school- en lokaal niveau die onderwijsachterstand moeten reduceren, voortijdig schoolverlaten moeten terugdringen, en inclusiever onderwijs moeten waarborgen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For this purpose, it is important to encourage widespread dissemination of information about good practices, results, and lessons learnt in cross-sectoral collaboration, as well as expert networking and peer-learning;

Hiertoe is het van belang dat brede verspreiding van informatie over goede praktijken in sectoroverschrijdende samenwerkingsverbanden, over resultaten van die samenwerkingsverbanden en over daaruit geleerde lessen, alsmede het netwerken onder deskundigen en het leren van vakgenoten, worden aangemoedigd;


The JRC is an integral part of the ERA and will continue to actively support its functioning through close collaboration with peers and stakeholders, maximising access to its facilities and through the training of researchers and by close cooperation with Member States and international institutions that pursue similar objectives.

Het JRC is een integraal onderdeel van de EOR en zal door middel van nauwe samenwerking met collega's en belanghebbenden, het optimaliseren van de toegang tot de faciliteiten, de opleiding van onderzoekers en nauwe samenwerking met lidstaten en internationale instellingen die vergelijkbare doelstellingen nastreven, het functioneren van de Europese onderzoeksruimte actief blijven ondersteunen.


Schools will be encouraged to collaborate with their peers in other EU countries to enhance the impact of EU support and promote synergies between different forms of cooperation, such as pupil and staff mobility and educational projects.

Scholen zullen worden gestimuleerd met scholen in andere EU-landen samen te werken om het effect van de EU-steun te vergroten en synergieën tussen verschillende vormen van samenwerking te bevorderen (bijvoorbeeld de mobiliteit van leerlingen en personeel en onderwijsprojecten).


The adoption of ICT in all phases of the scientific process will enable researchers to engage in cost-efficient collaboration with peers around the globe, while the increasing use of in-silico[13] experimentation opens up new frontiers to man-machine cooperation and scientific discovery.

De toepassing van ICT in alle fasen van het wetenschappelijk proces zal onderzoekers in staat stellen kostenefficiënter te gaan samenwerken met collega’s over heel de wereld, terwijl het toenemende gebruik van in-silico-experimenten[13] nieuwe grenzen opent voor de samenwerking tussen mens en machine en de wetenschappelijke ontdekking.


Projects would be proposed by researchers on their own initiative, without thematic constraints, on subjects of their choice. Projects would then be selected, without any obligation for transnational collaboration, on the basis of their scientific excellence, as assessed by peer review.

De projecten, door de onderzoekers op eigen initiatief voorgesteld, zonder opgelegd thema, betreffende onderwerpen van hun keuze, zouden worden geselecteerd zonder verplichting tot transnationale samenwerking, enkel en alleen op basis van de wetenschappelijke kwaliteit ("excellentie") zoals deze wordt beoordeeld door middel van "peer review".


-New types of intervention and new mechanisms should be developed with a view to increasing flexibility and speed of implementation while retaining "the best of the past" (principle of collaborative research; peer review; support for other EU policies).

-Er moeten nieuwe soorten interventies en nieuwe mechanismen worden ontwikkeld met het oog op een grotere flexibiliteit en een snelle uitvoering, waarbij "het beste uit het verleden" bewaard moet blijven (principe van gezamenlijk onderzoek; "peer review"; ondersteuning van ander beleid van de Unie).


w