Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural drainage
Irrigation canal
Irrigation plan
Irrigation systems
Maintain and operate water-cooled engineering systems
Maintain water cooled-engineering systems
Manage on-board water systems
Manage water systems on board
Manager for water conservation systems installation
PHARE
Supervisor of water conservation systems installation
Water conservation technician supervisor
Water management in agriculture
Water recovery systems installation supervisor

Traduction de «manage water systems on board » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
maintain and operate water-cooled engineering systems | manage water systems on board | maintain water cooled-engineering systems | manage on-board water systems

watersystemen aan boord beheren


manager for water conservation systems installation | water recovery systems installation supervisor | supervisor of water conservation systems installation | water conservation technician supervisor

leidinggevende waterbeheer | leidinggevende waterterugwinning | teamleider waterdistributie en -sanering


Eurocontrol project on linking ground based control and on board flight management systems | PHARE [Abbr.]

EUROCONTROL-project betreffende de verbinding tussen controlesystemen op de grond en beheerssystemen in vilegtuigen | PHARE [Abbr.]


water management in agriculture [ agricultural drainage | irrigation canal | irrigation plan | Irrigation systems(ECLAS) ]

watervoorziening in de landbouw [ aanvoerkanaal | afwatering | irrigatiekanaal | irrigatieschema | landbouwdrainage | werkzaamheden watervoorziening in de landbouw ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
19. Underlines the impact that climate change could have on our water ecosystems, necessitating stringent, systematic measures aimed at conserving nature and biodiversity, and which require the establishment of meticulous rules for the mass management of transformed water, in particular as regards the management of reservoirs and transformed water systems while respecting Member States' competence on the subject;

19. onderstreept de gevolgen die de klimaatverandering op de waterspecifieke ecosystemen kan hebben, waardoor drastische en systematische maatregelen noodzakelijk worden die gericht zijn op bescherming van de natuur en de biodiversiteit, en die invoering vereisen van behoedzame regelingen voor het beheer van getransformeerde watermassa's, in het bijzonder voor het beheer van stuwmeren en getransformeerde waterleidingsystemen, waarbij rekening moet worden gehouden met de competentie van de lidstaten op dat gebied;


19. Underlines the impact that climate change could have on our water ecosystems, necessitating stringent, systematic measures aimed at conserving nature and biodiversity, and which require the establishment of meticulous rules for the mass management of transformed water, in particular as regards the management of reservoirs and transformed water systems;

19. onderstreept de gevolgen die de klimaatverandering op de waterspecifieke ecosystemen kan hebben, waardoor drastische en systematische maatregelen noodzakelijk worden die gericht zijn op bescherming van de natuur en de biodiversiteit, en die invoering vereisen van behoedzame regelingen voor het beheer van getransformeerde watermassa's, in het bijzonder voor het beheer van stuwmeren en getransformeerde waterleidingsystemen;


16. Recalls that about 20 % of water in the EU is lost due to inefficiency, so that improving efficiency in the use of water resources is key to sustainable water management and, in particular, to dealing with the problems of water scarcity and drought; insists on the urgent need to conduct an audit on the state of the European water network to assess quality, degeneration and interconnectivity, given the possibility that as much as 70 % of the water supplied to European cities is lost as a result of leaks in the water ...[+++]

16. herinnert eraan dat ca. 20% van het water in de EU verloren gaat als gevolg van inefficiëntie, zodat een verbeterde efficiëntie bij het gebruik van de watervoorraden een bepalende factor voor de duurzaamheid van het waterbeheer, met name om de problemen van waterschaarste en droogte aan te pakken; wijst erop dat het dringend nodig is de toestand van het Europees waternet te controleren op kwaliteit, mate van veroudering en onderlinge aansluiting, aangezien tot 70% van het water in de Europese steden verloren gaat ten gevolge van ...[+++]


16. Recalls that about 20 % of water in the EU is lost due to inefficiency, so that improving efficiency in the use of water resources is key to sustainable water management and, in particular, to dealing with the problems of water scarcity and drought; insists on the urgent need to conduct an audit on the state of the European water network to assess quality, degeneration and interconnectivity, given the possibility that as much as 70 % of the water supplied to European cities is lost as a result of leaks in the water ...[+++]

16. herinnert eraan dat ca. 20% van het water in de EU verloren gaat als gevolg van inefficiëntie, zodat een verbeterde efficiëntie bij het gebruik van de watervoorraden een bepalende factor voor de duurzaamheid van het waterbeheer, met name om de problemen van waterschaarste en droogte aan te pakken; wijst erop dat het dringend nodig is de toestand van het Europees waternet te controleren op kwaliteit, mate van veroudering en onderlinge aansluiting, aangezien tot 70% van het water in de Europese steden verloren gaat ten gevolge van ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The definitions ensure in particular that the Directive is equally applicable to various systems of board structures for listed companies that exist in the Member States, i.e. to a dual ('two-tier') system in which there are separate management and supervisory boards, to a unitary ('one-tier') system combining the management and supervisory functions in one single board, as well as to mixed ...[+++]

De definities waarborgen met name dat de richtlijn gelijkelijk van toepassing is op de verschillende in de lidstaten bestaande bestuursstructuurstelsels voor beursgenoteerde ondernemingen, dat wil zeggen zowel op een dualistisch (tweelagig) model, waarin de raad van bestuur en de raad van commissarissen gescheiden zijn, een monistisch (eenlagig) model, waarin de bestuurs- en toezichtsfuncties door een enkele raad worden vervuld, als een gemengd stelsel dat zowel kenmerken van een monistisch als een dualistisch model vertoont of ondernemingen een keuze tussen verschillende modellen laat.


(19) There are various systems of board structures for listed companies in the Member States, the main distinction being between a dual ('two-tier') system with both a management board and a supervisory board and a unitary ('one-tier') system combining the management and supervisory function in a single board.

(19) De raad van bestuur van beursgenoteerde ondernemingen kan in de lidstaten op verschillende manieren zijn samengesteld; het belangrijkste onderscheid is dat tussen het dualistische (tweelagige) model, met een raad van bestuur en een raad van toezicht, en het monistische (eenlagige) model, waarbij de bestuurs- en toezichtsfuncties door één enkele raad worden uitgeoefend.


Information gathered by competent authorities should be shared with other authorities in the Union, with ESMA and with the European Systemic Risk Board (ESRB) established by Regulation (EU) No 1092/2010 of the European Parliament and of the Council of 24 November 2010 on European Union macro-prudential oversight of the financial system and establishing a European Systemic Risk Board (13) so as to facilitate a collective analysis of ...[+++]

De door de bevoegde autoriteiten verzamelde informatie moet worden gebundeld en worden gedeeld met andere autoriteiten in de Unie, met de ESMA en met het Europees Comité voor systeemrisico’s (European Systemic Risk Board — ESRB), opgericht bij Verordening (EU) nr. 1092/2010 van het Europees Parlement en de Raad van 24 november 2010 betreffende macroprudentieel toezicht van de Europese Unie op het financiële stelsel en tot oprichting van een Europees Comité voor systeemrisico’s (13) om een collectieve analyse van de invloed van de hefboomfinanciering van door abi-beheerders beheerde abi’s op het financiële stelsel in de Unie, alsmede een ...[+++]


The creation of the European Systemic Risk Board and European Financial Supervisory Authorities strengthens financial supervision within the EU. However, there are still insufficient regulations available at international level for managing crises in the finance sector.

De oprichting van het Europees Comité voor systeemrisico's en van Europese financiële toezichthoudende autoriteiten versterkt het financieel toezicht binnen de EU. Er is echter op internationaal niveau nog altijd onvoldoende regelgeving beschikbaar voor het beheersen van crises in de financiële sector.


‘Competent authorities shall ensure that all information received under the third paragraph aggregated in respect of all the management or investment companies they supervise is accessible to ESMA in accordance with Article 35 of the Regulation (EU) No 1095/2010, and the European Systemic Risk Board (the “ESRB”) established by Regulation (EU) No 1092/2010 of the European Parliament and of the Council of 24 November 2010 on European Union macro-prudential oversight of the financial system and establishing a European Syst ...[+++]

„De nationale bevoegde autoriteiten zorgen ervoor dat alle ingevolge lid 3 ontvangen informatie betreffende alle beheermaatschappijen en beleggingsondernemingen waarop zij toezicht houden, in geaggregeerde vorm kan worden ingezien door de ESMA overeenkomstig artikel 35 van Verordening (EU) nr. 1095/2010, en door de Europese Raad voor systeemrisico’s (European Systemic Risk Board — „ESRB”), opgericht door Verordening (EU) nr. 1092/2010 van het Europees Parlement en de Raad van 24 november 2010 betreffende macroprudentieel toezicht van de Europese Unie op het financiële stelsel en tot oprichting van een Europees Comité voor systeemrisico’s ...[+++]


- Water cycle, including soil-related aspects: the objective is to understand the mechanisms and assess the impact of global change and in particular climate change on the water cycle, water quality and availability, as well as soil functions and quality to provide the bases for management tools for water systems to mitigate the impacts.

- Watercyclus, met inbegrip van de bodemgerelateerde aspecten: doel is, de mechanismen te begrijpen en de gevolgen van de veranderingen in het aardsysteem en met name de klimaatverandering op de watercyclus, de waterkwaliteit en de beschikbaarheid van water alsmede bodemfuncties en -kwaliteit te analyseren en zo de basis te leggen voor de ontwikkeling van een beheersinstrumentarium voor watersystemen dat de gevolgen van deze veranderingen kan helpen temperen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'manage water systems on board' ->

Date index: 2024-04-21
w