Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assist in the conducting of flight checks
Complete official flight authorisation documentation
Draw up flight dispatch release
Draw up official flight authorisation documentation
Fall from aircraft in flight
Financing level
Level flight
Level flight level flight
Level of funding
Low-level flight
Manned space flight
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
Prepare flight dispatch release
Price index
Price indicator
Price level
Rate of financing
Rate of funding
Space flight
Space navigation
Space travel
Support flight check activities
Support flight checks to ensure safety of aircraft
Table of prices
Threshold index
Trigger index

Traduction de «level flight » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
level flight level flight

horizontaal vliegen | horizontale vlucht






pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procedures vóór de vlucht ten behoeve van IFR-vluchten | procedures vóór de vlucht voor IFR-vluchten


support flight check activities | support flight checks to ensure safety of aircraft | assist in the conducting of flight checks | assist in the performance of in-flight and pre-flight checks

helpen bij controles voor en tijdens de vlucht


draw up flight dispatch release | draw up official flight authorisation documentation | complete official flight authorisation documentation | prepare flight dispatch release

vrijgeving van vluchten voorbereiden


space navigation [ manned space flight | space flight | space travel(GEMET) | Space flight(STW) | space flight(UNBIS) ]

ruimtevaart [ bemande ruimtevlucht | ruimtevlucht ]


Fall from aircraft in flight

val van luchtvaartuig in vlucht


financing level [ level of funding | rate of financing | rate of funding ]

interventiekoers


price index [ price indicator | price level | table of prices | threshold index | trigger index | Price level(STW) ]

prijsindex [ index kosten levensonderhoud | prijsindicator | prijspeil | spilindex ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
operated on a flight over water at a distance from land corresponding to more than 10 minutes flying time at normal cruising speed, where in the case of the critical engine failure, the helicopter is able to sustain level flight;

boven water op een afstand tot het land die overeenstemt met meer dan 10 minuten vliegtijd bij normale kruissnelheid, waarbij de helikopter een horizontale vlucht kan aanhouden als de kritieke motor uitvalt;


on a flight over water in support of offshore operations, at a distance from land corresponding to more than 10 minutes flying time at normal cruising speed, where in the case of the critical engine failure, the helicopter is able to sustain level flight and when:

boven water ter ondersteuning van offshore-vluchten, op een afstand tot het land die overeenstemt met meer dan 10 minuten vliegtijd bij normale kruissnelheid, waarbij de helikopter een horizontale vlucht kan aanhouden als de kritieke motor uitvalt en wanneer:


flights over water beyond auto-rotational distance or safe forced landing distance from land, where in the case of the critical engine failure, the helicopter is not able to sustain level flight; and

het betreft een vlucht boven water op een afstand tot het land die niet met autorotatie is te overbruggen of die het niet mogelijk maakt om een veilige noodlanding te maken, waarbij de helikopter geen horizontale vlucht kan aanhouden als de kritieke motor uitvalt; en


on a flight over water at a distance corresponding to more than 3 minutes flying time at normal cruising speed, where in the case of the critical engine failure, the helicopter is not able to sustain level flight, and if so determined by the pilot-in-command by means of a risk assessment, shall be equipped with:

boven water op een afstand tot het land die overeenstemt met meer dan 3 minuten vliegtijd bij normale kruissnelheid, waarbij de helikopter geen horizontale vlucht kan aanhouden als de kritieke motor uitvalt, en indien de gezagvoerder dit op basis van een risicobeoordeling heeft beslist, worden uitgerust met:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Helicopters operating on a flight over water in support of offshore operations in a hostile environment and at a distance from land corresponding to more than 10 minutes flying time at normal cruising speed, where in the case of the critical engine failure, the helicopter is able to sustain level flight, shall be equipped with an automatically deployable ELT (ELT(AD)).

Helikopters die vluchten boven water uitvoeren ter ondersteuning van offshoreactiviteiten in een vijandige omgeving en op een afstand tot het land die overeenkomt met meer dan 10 minuten vliegtijd bij normale kruissnelheid, worden uitgerust met ten minste één automatische plaatsaanduidende noodzender (ELT(AD)) voor het geval de kritieke motor uitvalt maar de helikopter een horizontale vlucht kan aanhouden.


That reference system takes into account the following parameters: sea level, ambient temperature, moisture content, approved soil characteristics and microphone height as well as flight path and flight data recorders.

Dit referentiesysteem houdt rekening met parameters zoals het zeeniveau, de omgevingstemperatuur, de vochtigheidsgraad, de erkende bodemkenmerken, de hoogte van de microfoon, en het traject en de parameters van de vlucht.


These are key targets – set at EU and national level – for air traffic management, for example in terms of efficiency standards for traffic management, for levels of flight delays, safety standards and environmental impact.

Dit zijn belangrijke doelstellingen voor luchtverkeersbeheer – die zowel op EU- als op nationaal niveau worden vastgesteld –, bijvoorbeeld op het gebied van efficiëntienormen voor verkeersbeheer, vertragingen van vluchten, veiligheidsnormen en milieueffecten.


to cover flights within the EU from 2011 and to extend the scheme to all flights arriving in or departing from the EU, from 2012, deemed as an appropriate step towards reducing emissions from aviation without entailing competitive disadvantages; the strategy for engaging with third countries; the approach for a cap considering both growth of the sector and the need for stabilising the climate; the approach for an allocation methodology harmonised at EU level; non-discriminatory measures adequate to address regional aspects and special situations of ...[+++]

om emissies door de luchtvaart zonder concurrentienadelen terug te dringen wordt het passend geacht dat vanaf 2011 vluchten binnen de EU onder de regeling vallen en vervolgens, vanaf 2012, alle vluchten die aankomen in of vertrekken uit de EU. de strategie die voor contacten met derde landen moet worden gehanteerd; de aanpak voor een bovengrens waarbij zowel rekening wordt gehouden met de groei van de sector als met de noodzaak om het klimaat te stabiliseren; de aanpak voor een op EU-niveau geharmoniseerde toewijzingsmethode; niet-discriminerende maatregelen die geschikt zijn om de regionale aspecten en de specifieke situaties van de lidstaten aan te pakken; de noodzaak om middels communautaire maatregelen ...[+++]


in cases of flights to or from Kosovo, payments for the provision of essential services necessary for the normal execution of these flights are made to others than the providers listed in the Regulation, the level of such payments does not correspond to the average rates applicable for such services during the six month period before 19 June 1999, or such rates are applied on a discriminatory basis; or

1) in gevallen van vluchten van of naar Kosovo er voor levering van voor de normale uitvoering van deze vluchten noodzakelijke essentiële diensten betalingen worden verricht aan andere dan de in de verordening genoemde leveranciers van deze diensten, de hoogte van deze betalingen niet overeenstemt met de gemiddelde tarieven die gedurende de zes maanden voorafgaande aan 19 juni 1999 voor deze diensten werden gerekend, of zulke tarieven niet op niet-discriminerende basis worden gehanteerd; of indien


priority to be given to the substance of the decision, with the legal basis being examined in the light of that substance; a balance to be sought between the need for a common tool and the flexibility which Member States may turn out to need; consideration based on operational use of data, which appears to be twofold: firstly in real time, resulting in action upon arrival of a flight, and secondly after the event, as part of investigations; examination of privacy protection in the light of the intended uses and with the incorporation of standards drawn up at European and national level ...[+++]

in eerste instantie moet de aandacht uitgaan naar de inhoud van het besluit omdat de bespreking van de rechtsgrondslag is gebeurd op basis daarvan; het vinden van een gemeenschappelijk instrument dat de lidstaten bovendien de nodige soepelheid laat; bij de besprekingen moet worden uitgegaan van een tweeledig operationeel gebruik van de gegevens: enerzijds in real time bij de aankomst van een vlucht, anderzijds achteraf volgens de behoeften van het onderzoek; de kwestie van de bescherming van de persoonlijke levenssfeer in het licht van het overwogen gebruik van de gegevens en met inachtneming van de Europese en nationale normen; de p ...[+++]


w