Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agent banks
Arranging banks
Book-running lead bank
Book-running lead manager
Co-lead manager
Co-manager
Direct a team in water management
Directing a team in water management
Hard landscape project leading
Head managers of company departments
Joint lead manager
Joint underwriter
Lead a team in water management
Lead banker
Lead hard landscape projects
Lead manager
Lead manager of company departments
Lead managers of company departments
Leading bank
Leading hard landscape projects
Leading managers of company departments
Manage hard landscape projects
Managing underwriter
Syndicate leader
Syndicate manager
Team leading in water management
Underwriting bank

Vertaling van "joint lead manager " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
co-lead manager | co-manager | joint lead manager | joint underwriter | underwriting bank

leden van het(banken)syndicaat | leidende banken | tweede leidende bank


lead manager of company departments | leading managers of company departments | head managers of company departments | lead managers of company departments

managers van bedrijfsafdelingen leiden


agent banks | arranging banks | lead banker | lead manager | leading bank | managing underwriter | syndicate leader | syndicate manager

eerste leidende bank | leidende bank | leidster van het consortium | syndicaatsleider


direct a team in water management | directing a team in water management | lead a team in water management | team leading in water management

leiding geven aan een team in waterbeheer


hard landscape project leading | leading hard landscape projects | lead hard landscape projects | manage hard landscape projects

projecten voor landschapsinrichting met hard materiaal leiden


book-running lead bank | book-running lead manager

hoofdbankier in gesyndiceerde kredieten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(9) Council Regulation (EC) No 1361/2008 of 16 December 2008 amending Regulation (EC) No 219/2007 on the establishment of a joint undertaking to develop the new generation European air traffic management system (SESAR) indicates that the mandate of the Executive Director in force on 1 January 2009 shall cease on the date on which the Joint Undertaking shall cease to exist and that in the event of an extension of the duration of the Joint Undertaking, a new procedure leading ...[+++]

(9) In Verordening (EG) nr. 1361/2008 van de Raad van 16 december 2008 tot wijziging van Verordening (EG) nr. 219/2007 betreffende de oprichting van een gemeenschappelijke onderneming voor de realisering van het Europese nieuwe generatie luchtverkeersbeveiligingssysteem (Sesar) is bepaald dat de ambtstermijn van de uitvoerend directeur die gold op 1 januari 2009, niet meer geldt op de dag waarop de gemeenschappelijke onderneming ophoudt te bestaan en dat er in geval van een eventuele verlenging van de looptijd van de gemeenschappelijke onderneming een nieuwe procedure moet worden gestart voor de benoeming van de uitvoerend directeur, ove ...[+++]


In conclusion, the rapporteur considers that the harmonisation of procedures will lead to a comprehensive improvement in the management of immigration and hopes that the regulation of highly qualified legal migration can help to establish cooperative mechanisms for concrete and incisive joint action.

Tenslotte is de rapporteur van mening dat harmonisatie van de procedures leidt tot een algehele verbetering van de controle op immigratie, en hij hoopt dat ook een regulering van de legale migratie van hooggekwalificeerde personen kan bijdragen aan concrete en krachtige mechanismen op het gebied van communautaire samenwerking.


16. Calls on the Member States to further explore the possibility of synchronising and jointly planning the life-cycle management of their defence capabilities in cooperation with the EDA; considers that a higher degree of synergies leading to a common European capabilities and armaments policy, as referred to in Article 42 TEU, would be a prerequisite for turning the harmonisation of military requirements into harmonised equipment acquisition among M ...[+++]

16. verzoekt de lidstaten verder te onderzoeken of het mogelijk is het levenscyclusbeheer van hun defensievermogens op elkaar af te stemmen en gezamenlijk te programmeren in samenwerking met het EDA; is van oordeel dat grotere synergie met het oog op een gemeenschappelijk Europees beleid inzake vermogens en bewapening, zoals bedoeld in artikel 42 VEU, een randvoorwaarde is voor de omzetting van geharmoniseerde militaire vereisten in een geharmoniseerde verwerving van materiaal tussen de lidstaten, wat de basis vormt voor een succesvolle vraaggerichte transnationale herstructurering van de defensie-industrie in de EU;


22. Deplores the fact that research funding is still very fragmented in Europe, with multiple sources of funding from the Member States and the Community applying different priorities, evaluation criteria, definitions and procedures, leading to unnecessary overlap, confusion, error and lack of critical mass; asks the Commission and the Council to put the issues of cooperation and coordination between the various EU and national programmes at the top of the agenda; calls on the Commission to carry out an analysis to improve the link between European and national actions, including possible coordination in the phases of formulating calls ...[+++]

22. betreurt het feit dat de financiering van onderzoek in Europa nog steeds sterk gefragmenteerd is, in die zin dat de middelen afkomstig zijn uit meerdere bronnen in de lidstaten en de Gemeenschap verschillende prioriteiten, beoordelingscriteria, definities en procedures hanteert, wat leidt tot onnodige overlapping, verwarring, fouten en te weinig kritische massa; verzoekt de Commissie en de Raad de aspecten samenwerking en coördinatie tussen de verschillende EU- en nationale programma's bovenaan op de agenda te plaatsen; verzoekt de Commissie een analyse op te maken ter verbetering van de wisselwerking tussen Europese en nationale p ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
22. Deplores the fact that research funding is still very fragmented in Europe, with multiple sources of funding from the Member States and the Community applying different priorities, evaluation criteria, definitions and procedures, leading to unnecessary overlap, confusion, error and lack of critical mass; asks the Commission and the Council to put the issues of cooperation and coordination between the various EU and national programmes at the top of the agenda; calls on the Commission to carry out an analysis to improve the link between European and national actions, including possible coordination in the phases of formulating calls ...[+++]

22. betreurt het feit dat de financiering van onderzoek in Europa nog steeds sterk gefragmenteerd is, in die zin dat de middelen afkomstig zijn uit meerdere bronnen in de lidstaten en de Gemeenschap verschillende prioriteiten, beoordelingscriteria, definities en procedures hanteert, wat leidt tot onnodige overlapping, verwarring, fouten en te weinig kritische massa; verzoekt de Commissie en de Raad de aspecten samenwerking en coördinatie tussen de verschillende EU- en nationale programma's bovenaan op de agenda te plaatsen; verzoekt de Commissie een analyse op te maken ter verbetering van de wisselwerking tussen Europese en nationale p ...[+++]


This evaluation shall be carried out by the Commission, and its results, which shall be communicated to the Joint Monitoring Committee and Joint Managing Authority for the indicative programme may lead to adjustments in the programme.

Deze evaluatie wordt uitgevoerd door de Commissie en de resultaten ervan worden aan het gemeenschappelijk comité van toezicht en de gemeenschappelijke beheersautoriteit van het programma meegedeeld en kunnen tot een aanpassing van de indicatieve programmering leiden.


Following the selection of joint operations in accordance with Article 95, the operating structures in the event of decentralised management and the Commission in the event of centralised management, shall issue a grant to the lead beneficiary of the participating beneficiary country concerned.

Na de selectie van gezamenlijke activiteiten zoals beschreven in artikel 95, wordt ten bate van de eerstverantwoordelijke begunstigde van het desbetreffende begunstigde land subsidie toegekend door de operationele structuren (bij gedecentraliseerd beheer) of door de Commissie (bij gecentraliseerd beheer).


5. Following the selection of joint operations in accordance with the provisions of Article 95, the managing authority shall issue a grant to the lead beneficiary of the participating Member States.

5. Na de selectie van gemeenschappelijke activiteiten overeenkomstig de bepalingen van artikel 95, verleent de beheersautoriteit subsidie aan de eerstverantwoordelijke begunstigde van de deelnemende lidstaten.


At European level, the Spanish Managing Authority undertook to jointly lead a European thematic group on equal opportunities, together with its Italian counterpart.

Op Europees niveau tenslotte heeft de beheersinstantie samen met Italië het medevoorzitterschap van een Europese themawerkgroep op het gebied van gelijke kansen op zich genomen.


At European level, the Spanish Managing Authority undertook to jointly lead a European thematic group on equal opportunities, together with its Italian counterpart.

Op Europees niveau tenslotte heeft de beheersinstantie samen met Italië het medevoorzitterschap van een Europese themawerkgroep op het gebied van gelijke kansen op zich genomen.


w