Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Coal waste
Collect industrial waste
Collecting hazardous and non hazardous waste
Collecting of hazardous and non hazardous waste
Conversion of waste
Hazardous and non hazardous waste collecting
Industrial effluent
Industrial engineer
Industrial engineering expert
Industrial technology engineer
Industrial waste
Industrial waste control inspector
Industrial waste disposal inspector
Industrial waste engineer
Industrial waste inspector
Landfill site
Recovery of waste
Recycling of materials
Recycling of waste
Red mud
Reprocessing of waste
Reuse of waste
Rubbish dump
Selective waste collection
Separate waste collection
Sifting residue
Use of waste
Waste management
Waste recycling
Waste treatment
Wastes from the leather and fur industry
Wastes from the leather and textile industries
Wastes from the leather industry

Vertaling van "industrial waste " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
industrial waste control inspector | industrial waste tester/inspector | industrial waste disposal inspector | industrial waste inspector

inspecteur SZW | inspecteur verwerking industrieel afval | controleur bedrijfsafval | inspecteur ILT


industrial waste [ coal waste | industrial effluent | red mud | sifting residue ]

industrieafval [ industrieel afvalwater | metaaloverblijfselen | residu na zeven | rood slib | steenkoolafval ]


collecting hazardous and non hazardous waste | collecting of hazardous and non hazardous waste | collect industrial waste | hazardous and non hazardous waste collecting

industrieel afval inzamelen | industrieel afval ophalen | bedrijfsafval inzamelen | bedrijfsafval ophalen


wastes from physico/chemical treatments of waste (including dechromatation, decyanidation, neutralisation) | wastes from specific physico/chemical treatments of industrial wastes(e.g.dechromatation,decyanidation,neutralisation)

afval van de specifieke fysische/chemische behandeling van industrieel afval(bij voorbeeld verwijdering van chroom of cyanide of neutralisatie)


wastes from the leather and textile industries | wastes from the leather, fur and textile industries

afval van de leer- en textielindustrie


wastes from the leather and fur industry | wastes from the leather industry

afval van de leerindustrie


industrial technology engineer | industrial waste engineer | industrial engineer | industrial engineering expert

ingenieur | technisch industrieel ingenieur | bedrijfsingenieur | industrieel ingenieur


waste recycling [ conversion of waste | recovery of waste | recycling of materials | recycling of waste | reprocessing of waste | reuse of waste | selective waste collection | separate waste collection | use of waste ]

hergebruik van afvalstoffen [ afvalrecycling | afvalverwerking | gebruik van afvalstoffen | gescheiden afvalinzameling | opwerking van afvalstoffen | recyclage van afvalstoffen | terugwinning van afvalstoffen | terugwinning van materiaal ]


waste management [ landfill site | rubbish dump | waste treatment | Waste treatment(STW) ]

beheer van afvalstoffen [ afvalbeheer | behandeling van afvalstoffen | openbare stortplaats ]


An extremely rare neurodegenerative disorder characterized by progressive spinocerebellar ataxia, sensorineural hearing loss, and hypergonadotropic hypogonadism associated with additional neurological manifestations (such as peripheral muscle wasting

ketoacidurie, intellectuele achterstand, ataxie, doofheidsyndroom
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This highlights the need to reduce the quantity of municipal waste; stabilise the amount of industrial waste; utilise biodegradable waste components; install facilities for safe treatment and disposal of waste; increase the share of recycled waste; and promote reusable packaging.

Dit programma belicht de noodzaak om de hoeveelheid stedelijk afval te verminderen, de hoeveelheid industrieel afval te stabiliseren, gebruik te maken van materialen die als afval biologisch afbreekbaar zijn, voorzieningen voor een veilige behan de ling en verwijdering van afval aan te brengen, het aandeel teruggewonnen afval te vergroten, en het gebruik van herbruikbare verpakkingsmaterialen te bevor deren.


123. Stresses the need, when formulating and implementing industrial policy in the EU, to provide for consideration of the conditions under which industrial waste products, especially toxic waste products, are disposed of and their destination, in order to ensure that industrial waste does not become an environmental, economic or social burden on communities both within the EU and in third countries;

123. onderstreept dat er bij de formulering en uitvoering van het in de EU te voeren industriebeleid ook rekening moet worden gehouden met de voorwaarden waaronder industrieel afval, en met name giftige afvalproducten, worden verwerkt en met de bestemming die zij krijgen, om te zorgen dat industrieel afval niet uitgroeit tot een ecologische, economische of maatschappelijke belasting voor de bevolking van zowel de EU als die van derde landen;


7. Notes that urgent attention must be paid to the open, illegal dumping of mixed and unidentified waste near the Ferandelle site, and calls for the enforcement of strict management controls; reminds the competent authorities that, in order to comply fully with the IED/IPPC Directive (Directive 2010/75/EU), they must establish strict controls on the handling of specific types of industrial waste, regardless of their origin; points out, further, that specially designated sites must be established which are consistent with the provisions of the relevant EU directives, thereby ensuring that an appropriate infrastructure for industrial, sp ...[+++]

7. constateert dat met spoed aandacht moet worden besteed aan het openlijk en illegaal storten van gemengd en ongeïdentificeerd afval vlak bij de Ferandelle-locatie en dringt erop aan dat het afvalbeheer aan strikte controles wordt onderworpen; herinnert de bevoegde autoriteiten eraan dat zij, in volledige overeenstemming met de GPBV-richtlijn (2010/75/EU), de behandeling van de specifieke soorten industrieafval ongeacht de herkomst aan strikte controles moeten onderwerpen; wijst er ook op dat er speciale locaties dienen te worden aangewezen die voldoen aan de bepalingen van de EU-richtlijnen, zodat een passende infrastructuur voor industrieel, speciaal en giftig ...[+++]


7. Notes that urgent attention is needed towards the open and illegal dumping of mixed and unidentified waste near the Ferandelle site, and calls for the enforcement of strict management controls; reminds to the competent authorities that in full conformity with the IPPC Directive, currently under revision, they must establish strict control over the handling of the specific types of industrial waste, regardless of its origin; remarks also that specially designated sites must be established which are commensurate with the provisions of the EU Directives, ensuring that an appropriate infrastructure for industrial, special and toxic wast ...[+++]

7. constateert dat met spoed aandacht moet worden besteed aan het openlijk en illegaal storten van gemengd en ongeïdentificeerd afval vlak bij de Ferandelle-locatie en dringt erop aan dat het afvalbeheer aan strikte controles wordt onderworpen; herinnert de bevoegde autoriteiten eraan dat zij, in overeenstemming met de GPBV-richtlijn, die momenteel wordt herzien, de behandeling van de specifieke soorten industrieafval ongeacht de herkomst aan strikte controles moeten onderwerpen; wijst er ook op dat er speciale locaties dienen te worden aangewezen die voldoen aan de bepalingen van de EU-richtlijnen, zodat een passende infrastructuur voor industrieel, speciaal ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. Notes that urgent attention is needed towards the open and illegal dumping of mixed and unidentified waste near the Ferandelle site, and calls for the enforcement of strict management controls; reminds to the competent authorities that in full conformity with the IPPC Directive (2008/1, revised by Directive 2010/75), they must establish strict control over the handling of the specific types of industrial waste, regardless of its origin; remarks also that specially designated sites must be established which are commensurate with the provisions of the EU Directives, ensuring that an appropriate infrastructure for industrial, special a ...[+++]

7. constateert dat met spoed aandacht moet worden besteed aan het op illegale wijze storten van gemengd en ongeïdentificeerd afval vlak bij de Ferandelle-locatie en dringt erop aan dat het afvalbeheer aan strikte controles wordt onderworpen; herinnert de bevoegde autoriteiten eraan dat zij in volledige overeenstemming met de GPBV-richtlijn (2008/1, gewijzigd bij Richtlijn 2010/75) de behandeling van deze specifieke soorten afval aan strikte controles moeten onderwerpen; wijst er ook op dat er speciale locaties dienen te worden aangewezen die voldoen aan de bepalingen van de EU-richtlijnen, zodat een passende infrastructuur voor industrieel, speciaal en giftig ...[+++]


7. Notes that urgent attention is needed towards the open and illegal dumping of mixed and unidentified waste near the Ferandelle site, and calls for the enforcement of strict management controls; reminds to the competent authorities that in full conformity with the IPPC Directive (2008/1, revised by Directive 2010/75), they must establish strict control over the handling of the specific types of industrial waste, regardless of its origin; remarks also that specially designated sites must be established which are commensurate with the provisions of the EU Directives, ensuring that an appropriate infrastructure for industrial, special a ...[+++]

7. constateert dat met spoed aandacht moet worden besteed aan het openlijk en illegaal storten van gemengd en ongeïdentificeerd afval vlak bij de Ferandelle-locatie en dringt erop aan dat het afvalbeheer aan strikte controles wordt onderworpen; herinnert de bevoegde autoriteiten eraan dat zij in volledige overeenstemming met de GPBV-richtlijn (2008/1, gewijzigd bij Richtlijn 2010/75) de behandeling van deze specifieke soorten afval ongeacht de herkomst ervan aan strikte controles moeten onderwerpen; wijst er ook op dat er speciale locaties dienen te worden aangewezen die voldoen aan de bepalingen van de EU-richtlijnen, zodat een passende infrastructuur voor industrieel, speciaal ...[+++]


For renewable energy and energy from waste used by autoproducers, quantities must be reported from the following energy products: geothermal energy, solar thermal, industrial waste (non-renewable), municipal waste (renewable), municipal waste (non-renewable), wood/wood waste/other solid waste, landfill gas, sewage sludge gas, other biogas and liquid biofuels.

De hoeveelheden hernieuwbare energie en energie uit afval die door zelfopwekkers worden gebruikt, moeten worden opgegeven voor de volgende energieproducten: geothermische energie, zonne-energie, industrieel afval (niet-hernieuwbaar), huishoudelijk afval (hernieuwbaar), huishoudelijk afval (niet-hernieuwbaar), hout, houtafval en ander vast afval, stortgas, rioolwaterzuiveringsgas, overig biogas en vloeibare biobrandstoffen.


the supply of used material, used material which cannot be re-used in the same state, scrap, industrial and non industrial waste, recyclable waste, part processed waste and certain goods and services, as identified in Annex M.

de levering van oude materialen, oude materialen ongeschikt voor hergebruik in dezelfde staat, industrieel en niet-industrieel afval, afval voor hergebruik, gedeeltelijk verwerkt afval, schroot, en bepaalde goederen en diensten, overeenkomstig de lijst in bijlage M.


Industrial waste refers to waste produced by manufacturing industry - section D of the NACE classification of economic activities.

Industrieel afval zijn afvalstoffen afkomstig van fabrieksnijverheid volgens sectie D van de NACE-nomenclatuur van economische activiteiten.


Additionally, indicators from OECD projects point in the direction of increasing waste generation for some waste streams (e.g. municipal waste, construction and demolition waste and industrial waste), but for others the trends are more complex.

In aanvulling hierop duiden indicatoren uit OESO-projecten op een toename van sommige afvalstromen (bv. stedelijk afval, BSA en industrieel afval), terwijl bij andere de trend gecompliceerder is.


w