Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural tariff
Community farm price
Develop cost-plus pricing models
EC farm price
Energy price predicting
Energy prices predicting
Entry price
Export-price or import-price monitoring system
Farm prices
Forecast energy prices
Import price
MIP
Minimum import price
Plan cost-plus pricing models
Predicting energy prices
Prepare a cost-plus pricing model
Prepare cost-plus pricing models
Price for the marketing year
Price system
Prices of wood products studying
Prices policy
Study prices of wood products
Study wood product prices
Studying prices of wood products

Vertaling van "import price " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
import price [ entry price ]

importprijs [ invoerprijs ]




minimum import price | MIP [Abbr.]

minimuminvoerprijs | minimumprijs bij invoer


export-price or import-price monitoring system

systeem voor toezicht op de export- of importprijzen


farm prices [ Community farm price | EC farm price | price for the marketing year | Agricultural tariff(STW) ]

landbouwprijs [ communautaire landbouwprijs ]


prices policy [ price system ]

prijsbeleid [ prijsregels | prijsstelsel ]


energy price predicting | energy prices predicting | forecast energy prices | predicting energy prices

energieprijzen voorspellen


prices of wood products studying | study wood product prices | study prices of wood products | studying prices of wood products

prijzen van houtproducten bestuderen


develop cost-plus pricing models | plan cost-plus pricing models | prepare a cost-plus pricing model | prepare cost-plus pricing models

cost-plusprijsstellingsmodellen maken | modellen van kostprijs plus winstopslag maken


Acute paralytic poliomyelitis, wild virus, imported

acute paralytische poliomyelitis, geïmporteerd natuurlijk virus
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To have an indication of the price levels of Chinese imports in the absence of measures, the Commission conducted an assessment of the following elements: (i) a price comparison between Chinese import prices into the Union without the anti-dumping duty (i.e. imports made under an inward processing arrangement) and Union industry prices in the review investigation period; and (ii) pricing behaviour of Chinese exporting producers on third markets (with no anti-dumping measures in place).

Om een aanwijzing voor het prijsniveau van de Chinese invoer te verkrijgen bij ontbreken van maatregelen, heeft de Commissie de volgende elementen onderzocht: i) een vergelijking van de prijzen van Chinese producten bij invoer in de Unie zonder antidumpingrecht (d.w.z. invoer volgens een regeling voor actieve veredeling) en de prijzen van de bedrijfstak van de Unie in het tijdvak van het nieuwe onderzoek, en ii) het prijsbeleid van Chinese producenten-exporteurs op markten van derde landen (zonder antidumpingmaatregelen).


Whilst average Indian import prices suggest that these imports undercut the Union industry prices, this cannot be concluded with certainty as for valid price comparisons more precise data should be used and also the relevant future developments should be considered (see recitals (176)-(180)).

Hoewel de gemiddelde prijs van de invoer uit India de prijzen van de bedrijfstak van de Unie lijkt te onderbieden, kan dat niet met zekerheid worden vastgesteld, aangezien voor een deugdelijke prijsvergelijking nauwkeurigere gegevens nodig zijn en ook de relevante toekomstige ontwikkelingen in aanmerking genomen moeten worden (zie de overwegingen 176 tot en met 180).


Third, as regards the comparison between Chinese import prices and Indian import prices, an analysis of the data of the sampled Chinese exporting producers clearly indicates that imports during the period considered consisted of specialist products (such as precision tubes) or they relate to imports made under the inward processing arrangements.

Wat ten derde de vergelijking tussen de prijzen van de invoer uit China en India betreft, blijkt uit een analyse van de gegevens van de in de steekproef opgenomen Chinese producenten-exporteurs duidelijk dat de invoer in de beoordelingsperiode bestond uit specialistische producten (zoals precisiebuizen) of producten die onder de regeling actieve veredeling vielen.


2. When the cif import price per 100 kilograms of a consignment is higher than the applicable molasses representative price referred to in Article 34(2) or sugar representative price referred to in Article 36(2), the importer shall present to the competent authorities of the importing Member State at least the following proofs:

2. Wanneer de cif-invoerprijs per 100 kg van een bepaalde zending hoger is dan de in artikel 34, lid 2, bedoelde representatieve melasseprijs of de in artikel 36, lid 2, bedoelde representatieve suikerprijs, dient de importeur de bevoegde autoriteiten van de lidstaat van invoer ten minste de volgende bewijsstukken over te leggen:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Under Article 2(1) of Regulation (EU) No 642/2010, the import price to be used for the calculation of the import duty on products referred to in Article 1(1) of that Regulation is the daily CIF representative import price determined as specified in Article 5 of that Regulation.

Overeenkomstig artikel 2, lid 1, van Verordening (EU) nr. 642/2010 is de invoerprijs die in aanmerking moet worden genomen voor de berekening van het invoerrecht voor de in artikel 1, lid 1, van die verordening bedoelde producten de dagelijkse representatieve cif-invoerprijs die wordt bepaald volgens de methode van artikel 5 van die verordening.


(44) In order to ensure uniform conditions for the implementation of this Regulation as regards imports, implementing powers should be conferred on the Commission in respect of measures determining the processed agricultural products to which additional import duties should apply in order to prevent or counteract adverse effects on the Union market, measures for the application of those additional import duties as regards time limits for proving the import price, for the submission of documentary evidence, and for determining the level of the additional import duties, measures fixing the representative prices and trigger volumes for the ...[+++]

(44) Om eenvormige voorwaarden te waarborgen voor de uitvoering van deze verordening met betrekking tot de invoer, moeten aan de Commissie uitvoeringsbevoegdheden worden toegekend met betrekking tot: maatregelen ter bepaling van de verwerkte landbouwproducten waarop aanvullende invoerrechten van toepassing moeten zijn om negatieve effecten voor de markt van de Unie te voorkomen of te neutraliseren; maatregelen voor de toepassing van die aanvullende invoerrechten met betrekking tot termijnen voor het aantonen van de invoerprijs, voor het indienden van de vereiste documenten en voor het bepalen van de hoogte van de aanvullende invoerrechten; maatregelen tot vaststelling van de representatieve prijzen ...[+++]


There is a direct link between the progressive liberalization under the ATC and the price reduction: in average, 60% of the drop in import prices has been passed through to consumers in terms of lower prices. Consumer price being a composite of service input prices and imported products prices the drop is less than perfect.

Er is een rechtstreeks verband tussen de progressieve liberalisering in het kader van de ATC en de prijsdaling: gemiddeld is 60 procent van de daling van de invoerprijzen doorgerekend aan de consument. Aangezien de consumentenprijs een samenstelling is van de prijs van diensten en de prijs van ingevoerde producten, is het verband niet perfect.


10. The information on output prices and import prices (N° 310, 311, 312 and 340) is not required for the following groups or classes of NACE Rev. 2 respectively CPA: 07.2, 24.46, 25.4, 30.1, 30.3, 30.4 and 38.3. The list of activities not required may be revised in accordance with the procedure laid down in Article 18.

10. De informatie over de afzetprijzen en de invoerprijzen (nr. 310, 311, 312 of 340) is niet vereist voor de volgende groepen of klassen van de NACE Rev. 2, respectievelijk de CPA: 07.2, 24.46, 25.4, 30.1, 30.3, 30.4 en 38.3 De lijst van niet vereiste activiteitenkan worden herzien volgens de procedure van artikel 18.


10. The information on output prices and import prices (N° 310, 311, 312 and 340) is not required for the following groups or classes of NACE Rev. 2 respectively CPA: 07.2, 24.46, 25.4, 30.1, 30.3, 30.4 and 38.3. The list of groups may be modified in accordance with the procedure laid down in Article 18.

10. De informatie over de afzetprijzen en de invoerprijzen (nr. 310, 311, 312 of 340) is niet vereist voor de volgende groepen of klassen van de NACE Rev. 2, respectievelijk de CPA: 07.2, 24.46, 25.4, 30.1, 30.3, 30.4 en 38.3 Deze lijst kan worden herzien volgens de procedure van artikel 18.


In addition, and in line with the Community’s international obligations, the ‘reference price’, as a minimum import price, only applies for autonomous tariff reductions (tariff suspensions, tariff quotas): The benefit of the tariff reduction can not be invoked when the import price is lower than the ‘reference price’.

Daarnaast is de “referentieprijs”, in overeenstemming met de internationale verplichtingen van de Gemeenschap, als minimuminvoerprijs alleen van toepassing op autonome tariefverlagingen (tariefschorsingen, tariefcontingenten): er kan geen gebruik worden gemaakt van tariefverlaging wanneer de invoerprijs lager is dan de “referentieprijs”.


w