Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodation allowance
Aggregate family income
Aggregate household income
Child benefit
Family allowance
Family allowances
Family benefit
Family income support
Head-of-household allowance
Household allowance
Household income
Household income per capita
Per capita distribution
Per capita income
Rent allowance
Single parent allowance

Traduction de «household income per capita » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
household income per capita

gezinsinkomen per hoofd van de bevolking




aggregate family income | aggregate household income

totaal gezinsinkomen




per capita distribution [ Per capita income(ECLAS) ]

verdeling per inwoner


family benefit [ accommodation allowance | child benefit | family allowance | family income support | head-of-household allowance | household allowance | rent allowance | single parent allowance | family allowances(UNBIS) ]

gezinsuitkering [ gezinstoelage | huisvestingstoelage | kinderbijslag | kostwinnerstoelage | toelage bij een enkel loon | toelage voor eenoudergezin ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
On average in the EU, growth in the gross disposable household income (GDHI) had improved in real terms by the end of 2013, after nearly four years of continuous declines (see also Chapter 3 for a more discussion on the developments in gross household disposable income).

Gemiddeld genomen is de groei van het bruto beschikbare inkomen van huishoudens (BBIH) in de EU tegen eind 2013 in reële termen verbeterd na een gestage daling gedurende bijna vier jaar (zie ook hoofdstuk 3 voor een nadere bespreking van de ontwikkelingen van het bruto beschikbare inkomen van huishoudens).


Observes that agricultural investment policies mostly focus on large-scale land acquisitions and on export-oriented agriculture that is usually unrelated to local economies; notes that the development of extensive irrigation in the targeted geographical investment areas of NAFSN may reduce water availability for other users, such as small-scale farmers or pastoralists; stresses that under those circumstances the ability of mega-PPPs to contribute to poverty reduction and food security must be critically assessed and improved; emphasises that agricultural investment policies should be linked to and should support the development of the local economy, including smallholders and family farming; recalls that the FAO Tenure Guidelines recomm ...[+++]

merkt op dat landbouwinvesteringsbeleid doorgaans gericht is op de grootschalige aankoop van land, alsook op de exportgerichte landbouw, die gewoonlijk losstaat van de plaatselijke economieën; stelt vast dat de ontwikkeling van extensieve irrigatie in de beoogde geografische investeringsgebieden van de NAFSN ertoe zou kunnen leiden dat er minder water beschikbaar is voor andere gebruikers, zoals kleine boeren of nomadische veehouders; beklemtoont dat onder deze omstandigheden het vermogen van zeer grote PPP's om een positieve bijdrage te leveren aan armoedebestrijding en voedselzekerheid kritisch moet worden beoordeeld en moet worden v ...[+++]


With the economic crisis, GDP per capita and gross disposable household incomes declined across the EU and have not yet returned to the pre-crisis levels in many countries.

Door de economische crisis is het bbp per hoofd van de bevolking en het bruto beschikbaar inkomen van huishoudens in de EU gedaald en in veel landen nog niet naar het niveau van voor de crisis teruggekeerd.


In other countries (i.e. Estonia, Latvia, Lithuania and Romania) the overall impact on household incomes was positive, with lower income households benefiting most in proportional terms from the changes in the most recent year.

In andere landen (met name Estland, Letland, Litouwen en Roemenië) was de globale impact op de inkomens van huishoudens positief en kwamen de veranderingen in 2013 verhoudingsgewijs vooral de huishoudens met een lager inkomen ten goede.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Where the household income of families is taken into account in the means test, but individual family members are in conflict with each other or do not have equal access to the family income, only the income of the person applying for legal aid should be used.

Wanneer bij de draagkrachttoets rekening wordt gehouden met het gezinsinkomen, maar de individuele gezinsleden met elkaar in conflict zijn of niet in gelijke mate over het gezinsinkomen kunnen beschikken, dient alleen met het inkomen van de persoon die rechtsbijstand aanvraagt, rekening te worden gehouden.


Percentage of the population living in a household where total housing costs (net of housing allowances) represent more than 40 % of the total disposable household income (net of housing allowances)

Percentage van de bevolking dat leeft in een huishouden waar de totale kosten van huisvesting (na aftrek van huisvestingstoelagen) meer dan 40 % van het totale besteedbare inkomen van het huishouden (na aftrek van huisvestingstoelagen) vertegenwoordigen


The distribution of this 10 % should take into account levels of income per capita in 2005 and the growth prospects of Member States, and be higher for Member States with low income levels per head and high growth prospects.

Bij de verdeling van deze 10 % dient rekening te worden gehouden met het inkomen per hoofd van de bevolking in 2005 en de groeivooruitzichten van de lidstaten en dient het aandeel van lidstaten met een laag inkomen per hoofd van de bevolking en hoge groeivooruitzichten groter te zijn.


According to the EU-agreed definition, people are considered at risk of poverty when they live on an income below 60% of the median household income of their own country.

Volgens de op EU-niveau overeengekomen definitie worden mensen geacht een armoederisico te lopen wanneer hun inkomen minder bedraagt dan 60% van het mediane inkomen per huishouden in hun eigen land.


Overall unemployment and the budget deficit are both around double that of the EU-15, while income per capita is less than half that in the EU-15.

De werkloosheid en het begrotingstekort zijn tweemaal zo hoog als in de EU-15, terwijl het inkomen per hoofd van de bevolking slechts de helft van dat in de EU-15 bedraagt.


The four poorest countries of the EU (Greece, Spain, Portugal and Ireland) have managed to raise their income per capita from 65 to 75% of the community average.

De vier armste landen van de EU (Griekenland, Spanje, Portugal en Ierland) zijn erin geslaagd hun inkomen per inwoner van 65 tot 75 % van het communautaire gemiddelde te verhogen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'household income per capita' ->

Date index: 2022-04-19
w