Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Charges for use of infrastructure
Coastal pilotage
Deep sea pilotage
Dock due
Embarkation tax
Fishery harbour
Fishing harbour
Floating-Harbour syndrome
Harbor due
Harbor equipment
Harbor facilities
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour equipment
Harbour facilities
Harbour fee
Harbour firefighter
Harbour installation
Harbour pilotage
Local port waters
Local waters of the port
Marine fire technician
Marine firefighter
Marine pilotage
Plan pilotage
Plan pilotage for vessels
Plan ship pilotage
Plan vessel itinerary
Port
Port charge
Port due
Port equipment
Port facilities
Port installations
Port tax
Ports
River port
Seaport
Ship's firefighter
Shore-based pilotage
Waters around harbours and docks
Waters around wharfs
Yacht harbour

Vertaling van "harbour pilotage " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
marine pilotage [ coastal pilotage | deep sea pilotage | harbour pilotage | shore-based pilotage ]

loodswezen [ havenloodsen | kustloodsen | loodsdiensten | rivierloodsen | zeeloodsen ]


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

haveninstallatie [ haven | jachthaven | rivierhaven | zeehaven ]


plan ship pilotage | plan vessel itinerary | plan pilotage | plan pilotage for vessels

loodsdiensten plannen


fishery harbour | fishing harbour

visschershaven | visserijhaven




Depth-charge Marine mine Mine NOS, at sea or in harbour Sea-based artillery shell Torpedo Underwater blast

artillerie op zee | dieptebom | mijn NNO, op zee of in haven | ontploffing onder water | torpedo | zeemijn


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

heffingen op vervoersinfrastructuur [ dokheffing | havenbelasting | havenheffing | havenrecht | inschepingsbelasting | luchthavenbelasting | luchthavengelden | luchthavenheffing | luchthavenrecht ]


harbor equipment | harbor facilities | harbour equipment | harbour facilities | port equipment | port facilities | port installations

haveninrichting | haveninstallatie | havenoutillage


local port waters | waters around harbours and docks | local waters of the port | waters around wharfs

lokale wateren van de haven


harbour firefighter | ship's firefighter | marine fire technician | marine firefighter

marinebrandweerman | medewerker marinebrandweerkorps | brandweerman te water | marinebrandweervrouw
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(7a) In view of the special importance of pilotage services for maritime safety and thus for the protection of the environment in particularly vulnerable regions, each Member State should be free to adopt its own national rules for pilotage services to take into account the specific circumstances of each harbour.

(7 bis) Aangezien loodsdiensten bijzonder belangrijk zijn voor de veiligheid van het zeevervoer en dus ook voor de bescherming van het milieu in bijzonder kwetsbare regio's, dient het elke lidstaat vrij te staan eigen nationale voorschriften voor loodsdiensten uit te vaardigen die aangepast zijn aan de specifieke situatie in elke haven.


Where the fees for port and pilotage dues are charged on another basis than deadweight, Member States shall ensure that the charging system applied by port and harbour authorities and pilotage authorities provides at least the same percentages of reduction in fees for double hull oil tankers and increase in fees for single hull oil tankers as mentioned in paragraph 1.

Wanneer de haven- en loodsrechten op een andere basis dan draagvermogen worden aangerekend, zorgen de lidstaten ervoor dat de door havenautoriteiten en loodsautoriteiten toegepaste heffingsregeling voorziet in ten minste dezelfde percentages verlaging van de rechten voor dubbelwandige olietankers en verhoging van de rechten voor enkelwandige olietankers als vermeld in lid 1.


Member States shall ensure that port and harbour authorities and pilotage authorities, when charging port and pilotage dues to oil tankers, apply a differential charging system to the effect that:

De lidstaten zorgen ervoor dat havenautoriteiten en loodsautoriteiten bij het aanrekenen van haven- en loodsrechten aan olietankers een differentiële heffing toepassen in de zin dat:


The Member States shall send to the Commission annually a report on the results of this verification, including breaches committed by their port and harbour authorities and pilotage authorities.

De lidstaten doen de Commissie jaarlijks een verslag toekomen over de resultaten van deze controle, inclusief de inbreuken die door hun havenautoriteiten en loodsautoriteiten zijn begaan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Member States shall regularly verify that port and harbour authorities and pilotage authorities apply correctly the differential charging system specified in Article 5.

De lidstaten gaan geregeld na of de havenautoriteiten en de loodsautoriteiten de differentiële heffingsregeling als bedoeld in artikel 5 correct toepassen.


2. Alternatively, port and harbour authorities and pilotage authorities shall ensure that the fee for an oil tanker falling within the scope of this Regulation as provided for in Article 2 is at least 17 % lower than the fee for a tanker without segregated ballast tanks of the same gross tonnage.

2. Bij wijze van alternatief dragen de haven- en loodsautoriteiten er zorg voor dat de rechten voor olietankers die krachtens artikel 2 onder het toepassingsgebied van deze verordening vallen, ten minste 17 % lager zijn dan de rechten voor tankers zonder gescheiden-ballasttanks met dezelfde brutotonnage.


1. When assessing fees for oil tankers fully or partly based on the figure of gross tonnage (GT) of the vessel, port and harbour authorities and pilotage authorities shall exclude the tonnage of the segregated ballast tanks of an oil tanker, so as to base their calculations on the reduced gross tonnage indicated under the heading 'Remarks' of the International Tonnage Certificate (1969) of the vessel.

1. Bij de vaststelling van de geheel of gedeeltelijk op de brutotonnage (BT) van het schip gebaseerde rechten voor olietankers, wordt door de haven- en loodsautoriteiten de tonnage van de gescheiden-ballasttanks van een olietanker buiten beschouwing gelaten, zodat hun berekeningen gebaseerd worden op het verminderde brutotonnage vermeld onder de rubriek "Opmerkingen" van de internationale meetbrief (1969) van het schip.


Port and harbour authorities and pilotage authorities within the Community shall, in accordance with the provisions of this Regulation:

Haven- en loodsautoriteiten in de Gemeenschap dienen, overeenkomstig het bepaalde in deze verordening:


Whereas in Resolution A.747(18) the IMO Assembly (i) invited Governments to advise the port and harbour authorities to apply its recommendation of deducting the tonnage of the segregated ballast tanks when assessing fees based on the gross tonnage for all tankers with segregated ballast capacity in accordance with Regulation 13 of Annex I of Marpol 73/78 and (ii) invited Governments also to advise pilotage authorities to take action in accordance with the recommendation;

Overwegende dat de Vergadering van de IMO in haar resolutie A.747(18) ten eerste de regeringen heeft verzocht de havenautoriteiten te adviseren haar aanbeveling toe te passen en bij de vaststelling van rechten die gebaseerd zijn op de brutotonnage voor alle tankers met een gescheiden-ballastcapaciteit overeenkomstig voorschrift 13 van bijlage I bij Marpol 73/78 de tonnage van de gescheiden-ballasttanks af te trekken, en ten tweede de regeringen heeft verzocht de loodsautoriteiten te adviseren zich te conformeren aan de aanbeveling;


Whereas for the purpose of protecting the marine environment from pollution by oil tankers of a conventional design, there should be unified implementaion in the Community of internationally agreed rules concerning the charging of levies on oil tankers by port and harbour authorities and pilotage authorities;

Overwegende dat er, met het oog op de bescherming van het mariene milieu tegen verontreiniging door olietankers van een conventioneel type, in de Gemeenschap op uniforme wijze uitvoering moet worden gegeven aan internationaal goedgekeurde voorschriften betreffende de toepassing van heffingen op olietankers door de haven- en loodsautoriteiten;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'harbour pilotage' ->

Date index: 2023-09-04
w