Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air traffic control operations
Analysis of hazard and critical control points
Control a reorder point
Control reorder points
Critical control points and hazard analysis
Final controller
GCA final controller
Ground control approach final controller
Ground control point
Ground nadir
Ground plumb point
Ground zero
Ground-based air traffic control processes
HACCP
HACCP system
Hazard analysis and critical control point
Hazard analysis and critical control points
Hazard analysis critical control point system
Hazard analysis of critical control points
Methods in air traffic control
Oversee reorder points
Picture control point
Precision controller
Procedures in air traffic control
Supervise reorder points
Zero point

Traduction de «ground control point » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ground control point | Picture control point

Controlepunt




critical control points and hazard analysis | ensure the safekeeping of hazardous cleaning materials | analysis of hazard and critical control points | hazard analysis and critical control points

gevaren in een process identificeren en analyseren | risico-inventarisatie voor voedingsmiddelen | gevarenanalyse en kritische controlepunten | HACCP


HACCP system | hazard analysis and critical control point | hazard analysis critical control point system | hazard analysis of critical control points | HACCP [Abbr.]

HACCP [Abbr.]


final controller | GCA final controller | ground control approach final controller | precision controller

PAR-operator




control a reorder point | supervise reorder points | control reorder points | oversee reorder points

bijbestelmomenten controleren | bijbestelniveaus controleren


ground-based air traffic control processes | methods in air traffic control | air traffic control operations | procedures in air traffic control

taken van luchtverkeersleiding


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For an ESA under test mounted on a ground plane as in point 8.2.1, a wiring harness shall be connected between an artificial network (AN) and the principal electronic control unit (ECU).

Bij een volgens punt 8.2.1 op een massaplaat gemonteerde ESE wordt tussen een kunstnet en de elektronische hoofdregelaar een kabelboom aangebracht.


For both vehicle mounted and ground plane mounted ESAs the current injection probe shall be mounted in turn around all the wires in the wiring harness to each connector and 150 ± 10 mm from each connector of the ESA under test electronic control units (ECU), instrument modules or active sensors as illustrated in point 12.

Zowel bij op een massaplaat gemonteerde systemen als bij in het voertuig gemonteerde systemen moet de stroominjectieprobe beurtelings om alle kabels van de op elke connector aangesloten kabelboom worden aangebracht op een afstand van 150 ± 10 mm van elke connector van de elektronische regelaars van de te testen ESE, instrumentmodules van de instrumentatie of actieve sensoren, zoals aangegeven in punt 12.


1. The data subject shall have the right to object, on grounds relating to their particular situation, at any time to the processing of personal data which is based on points (d), (e) and (f) of Article 6(1), unless the controller demonstrates compelling legitimate grounds for the processing which override the interests or fundamental rights and freedoms of the data subject.

1. De betrokkene heeft het recht te allen tijde op gronden die verband houden met zijn bijzondere situatie bezwaar te maken tegen de verwerking op basis van artikel 6, lid 1, onder d), e) en f) , van persoonsgegevens, tenzij de voor de verwerking verantwoordelijke dwingende legitieme gronden voor de verwerking aantoont die zwaarder wegen dan de belangen of de grondrechten en fundamentele vrijheden van de betrokkene.


1. The data subject shall have the right to object, on grounds relating to their particular situation, at any time to the processing of personal data which is based on points (d), (e) and (f) of Article 6(1), unless the controller demonstrates compelling legitimate grounds for the processing which override the interests or fundamental rights and freedoms of the data subject.

1. De betrokkene heeft het recht te allen tijde op gronden die verband houden met zijn bijzondere situatie bezwaar te maken tegen de verwerking op basis van artikel 6, lid 1, onder d), e) en f), van persoonsgegevens, tenzij de voor de verwerking verantwoordelijke dwingende legitieme gronden voor de verwerking aantoont die zwaarder wegen dan de belangen of de grondrechten en fundamentele vrijheden van de betrokkene.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. Is therefore of the opinion that any new additional exemptions from the current rules, such as new grounds for reintroducing border controls on an ‘exceptional’ basis would definitely not reinforce the Schengen system; points out that on no account can the influx of migrants and asylum seekers at external borders per se be considered an additional ground for the reintroduction of border controls;

7. is derhalve van mening dat eventuele nieuwe bijkomende uitzonderingen op de huidige regels, zoals nieuwe gronden voor het „bij wijze van uitzondering” herinvoeren van grenscontroles stellig geen versterking van het Schengensysteem zouden betekenen; wijst erop dat de toestroom van migranten en asielzoekers aan buitengrenzen in geen geval op zich als bijkomende reden voor de herinvoering van grenscontroles kan worden beschouwd;


7. Is therefore of the opinion that any new additional exemptions from the current rules, such as new grounds for reintroducing border controls on an ‘exceptional’ basis would definitely not reinforce the Schengen system; points out that on no account can the influx of migrants and asylum seekers at external borders per se be considered an additional ground for the reintroduction of border controls;

7. is derhalve van mening dat eventuele nieuwe bijkomende uitzonderingen op de huidige regels, zoals nieuwe gronden voor het "bij wijze van uitzondering" herinvoeren van grenscontroles stellig geen versterking van het Schengensysteem zouden betekenen; wijst erop dat de toestroom van migranten en asielzoekers aan buitengrenzen in geen geval op zich als bijkomende reden voor de herinvoering van grenscontroles kan worden beschouwd;


With regard to the question whether an internet referencing service, such as ‘AdWords’, is an information society service consisting in the storage of information supplied by advertisers and whether, on that ground, the liability of the referencing service provider may be limited, the Court rules that it is for the referring court to examine whether the role played by that service provider is neutral, in the sense that its conduct is merely technical, automatic and passive, pointing to a lack of knowledge of, or control ...[+++]

Wat de vraag betreft of een zoekmachineadvertentiedienst op internet zoals „AdWords” een dienst van de informatiemaatschappij is bestaande in de opslag van de door de adverteerder verstrekte informatie en of, bijgevolg, de aansprakelijkheid van de verlener van de zoekmachineadvertentiedienst kan worden beperkt, stelt het Hof vast dat de verwijzende rechter dient te onderzoeken of de rol van deze dienstverlener in die zin neutraal is dat zijn handelingen louter technisch, automatisch en passief zijn, wat impliceert dat hij geen kennis heeft van of controle heeft over de gegevens die hij opslaat.


15. Calls on the Commission and the Member States to reinforce international cooperation in the framework of international organisations (World Trade Organisation and World Customs Organisation) and with third countries in the area of customs; points out that this is aimed at achieving more effective customs control and promoting EU standards, while allowing trade to benefit the EU and its trading partners; points out also that this will enable, in particular, joint operations and pilot projects to be set up to strengthen cooperati ...[+++]

15. doet een beroep op de Commissie en de lidstaten om de internationale samenwerking in het kader van internationale organisaties (Wereld Handelsorganisatie en de Wereld Douaneorganisatie) en met derde landen op douanegebied te versterken; wijst erop dat een en ander is gericht op een doeltreffendere douanecontrole en de bevordering van de EU-normen, waarbij de handel de EU en haar handelspartners ten goede kan komen; wijst er tevens op dat het aldus met name mogelijk wordt gezamenlijke operaties en proefprojecten uit te voeren om de samenwerking op het terrein tussen douanebeambten van de EU en van derde landen te versterken;


15. Calls on the Commission and the Member States to reinforce international cooperation in the framework of international organisations (WTO and WCO) and with third countries in the area of customs; points out that this is aimed at achieving more effective customs control and promoting EU standards while allowing trade to benefit the European Union and its trading partners; points out also that this will enable joint operations and pilot projects to be set up to strengthen cooperation on the ...[+++]

15. doet een beroep op de Commissie en de lidstaten om de internationale samenwerking in het kader van internationale organisaties (WTO en WDO) en met derde landen op douanegebied te versterken; wijst erop dat een en ander is gericht op een doeltreffendere douanecontrole en de bevordering van de EU-normen, zodat de handel de Europese Unie en haar handelspartners ten goede kan komen; wijst er tevens op dat het aldus mogelijk wordt gezamenlijke operaties en proefprojecten uit te voeren om de samenwerking op het terrein tussen douanebeambten van de EU en van derde landen te versterken;


The proposal for a Directive aims to prevent and control groundwater pollution by establishing criteria for the assessment of good groundwater chemical status, for the identification and reversal of significant and sustained upward trends in pollutant concentrations in ground waters, and for the definition of starting points for trend reversals.

De voorgestelde richtlijn heeft ten doel, grondwaterverontreiniging te voorkomen en te beheersen door criteria vast te stellen voor de beoordeling van de goede chemische toestand van het grondwater, voor het vaststellen van significante en aanhoudende stijgende trends in de concentratie van verontreinigende stoffen in het grondwater en de omkering daarvan, en voor het bepalen van het aanvangspunt voor omkeringen in trends.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ground control point' ->

Date index: 2023-10-19
w