Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Distance between share points
Frequency separation
Frequency space
Frequency spacing
Frequency-sharing between space services
Point to point distance
Separation between frequencies
Spacing between share tips

Traduction de «frequency-sharing between space services » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
frequency-sharing between space services

frequentiedeling tussen ruimtediensten


distance between share points | point to point distance | spacing between share tips

afstand tussen de schaarpunten


frequency separation | frequency space | frequency spacing | separation between frequencies

frequentie-interval | frequentieseparatie | scheiding tussen frequenties
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
An active approach by Member States to reallocating under-utilised spectrum that is currently allocated for public services and the military would permit demands between space-based and terrestrial infrastructures to be met in a more balanced way and allow safeguarding of scientific frequency bands [13].

Een actieve benadering van de lidstaten ten aanzien van het opnieuw toewijzen van niet volledig benut spectrum dat momenteel aan openbare diensten en aan het leger is toegewezen, zou het mogelijk maken om op evenwichtiger wijze in de vraag naar terrestrische en ruimte-infrastructuren te voorzien en wetenschappelijke frequentiebanden te beveiligen[13].


In Europe, several barriers slow down the development of innovative applications and therefore market development: the uncertainty concerning the service availability and the legal framework, the lack of awareness by possible users of their potential, the lack of cooperation between space and non-space sectors, the lack of cooperation between data providers, service developers and end users, the insufficient support to the creation of start-ups and the development of high-growth companies.

In Europa zorgt een aantal belemmeringen voor vertraging bij de ontwikkeling van innovatieve toepassingen en daarmee ook bij de marktontwikkeling: de onzekerheid omtrent de beschikbaarheid van de diensten en het wettelijk kader, de gebrekkige bekendheid van potentiële gebruikers met de geboden mogelijkheden, het gebrek aan samenwerking tussen de ruimtevaartsector en andere sectoren, het gebrek aan samenwerking tussen dataleveranciers, dienstenontwikkelaars en eindgebruikers, en de ontoereikende ondersteuning bij de oprichting van star ...[+++]


* For 2002, US public expenditure in the space sector is EUR31.8 billion (5% up from 2001) and is essentially equally shared between civil and military expenditure.

* Voor 2002 belopen de overheidsuitgaven in de Verenigde Staten voor de ruimtevaart 31,8 mld EUR (5% meer dan in 2001); deze uitgaven zijn gelijkelijk verdeeld over civiele en militaire uitgaven.


Furthermore, coexistence power limits are defined for wireless broadband electronic communications services within the 1 452-1 492 MHz band in order to ensure compatibility between these services and other radio services or applications either within the 1 452-1 492 MHz frequency band or in the adjacent 1 427-1 452 MHz or 1 492-1 518 MHz frequency bands.

Daarnaast worden vermogensgrenswaarden betreffende co-existentie voor draadlozebreedbanddiensten voor elektronische communicatie op de frequentieband 1 452-1 492 MHz vastgelegd om te zorgen voor de compatibiliteit van deze diensten met andere radiodiensten of toepassingen op de frequentieband 1 452-1 492 MHz of op de aangrenzende frequentiebanden 1 427-1 452 MHz of 1 492-1 518 MHz.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In Europe, several barriers slow down the development of innovative applications and therefore market development: the uncertainty concerning the service availability and the legal framework, the lack of awareness by possible users of their potential, the lack of cooperation between space and non-space sectors, the lack of cooperation between data providers, service developers and end users, the insufficient support to the creation of start-ups and the development of high-growth companies.

In Europa zorgt een aantal belemmeringen voor vertraging bij de ontwikkeling van innovatieve toepassingen en daarmee ook bij de marktontwikkeling: de onzekerheid omtrent de beschikbaarheid van de diensten en het wettelijk kader, de gebrekkige bekendheid van potentiële gebruikers met de geboden mogelijkheden, het gebrek aan samenwerking tussen de ruimtevaartsector en andere sectoren, het gebrek aan samenwerking tussen dataleveranciers, dienstenontwikkelaars en eindgebruikers, en de ontoereikende ondersteuning bij de oprichting van star ...[+++]


Thus, the traffic risk sharing mechanism with its 30/70 sharing between air navigation service providers and airspace users of the gain or loss resulting from a difference between actual service units and forecasted service units should apply already as of 0 % difference instead of 2 % difference.

Het verkeersrisicodelingsmechanisme, waarbij de winsten of verliezen die voortvloeien uit een verschil tussen werkelijke diensteenheden en voorspelde diensteenheden volgens een verhouding 30/70 wordt verdeeld tussen de verleners van luchtvaartnavigatiediensten en de gebruikers van het luchtruim, moet daarom al worden toegepast na een verschil van 0 % in plaats van na een verschil van 2 %.


For example, when means of transport (such as rail rolling stock or buses) or other assets or services needed to discharge the public service obligation (such as offices, personnel or stations) are shared between public service and commercial activities, the costs of each must be allocated to the two different types of activities in proportion to their relative weight in the overall transport services provided by the transport undertaking.

Wanneer bijvoorbeeld vervoersmiddelen (zoals rollend spoormaterieel of bussen) of andere bedrijfsmiddelen of diensten die nodig zijn voor het uitvoeren van de openbaredienstverplichting (zoals kantoorruimte, personeel of stations) worden verdeeld over openbare diensten en commerciële activiteiten, moeten de kosten hiervan worden toegewezen aan de twee verschillende soorten activiteiten, naargelang hun relatieve gewicht in alle vervoersdiensten die de vervoersonderneming verricht.


Where the undertaking also carries out activities that fall outside the scope of the public service, an appropriate part of the costs that are shared between public service and other activities (such as office rental costs, the salaries of accountants or administrative personnel) may also be taken into account on top of the direct costs necessary to discharge the public service.

Wanneer de onderneming ook activiteiten onderneemt die buiten het bestek van de openbare dienst vallen, kan een passend deel van de kosten die worden verdeeld over openbaredienst- en andere activiteiten (zoals huur van kantoorruimte, salarissen van accountants of administratief personeel) ook in aanmerking worden genomen, bovenop de directe kosten die voortvloeien uit de uitvoering van de openbare dienst.


These alternatives include the use of public procurement procedures including, as provided for in the public procurement Directives, competitive dialogue or negotiated procedures with or without the publication of a contract notice and, whenever universal service obligations entail net costs of the universal service and represent an unfair burden on the designated universal service provider, public compensation and cost sharing between service providers and/or users in a transparent manner by means of contributions to a compensation f ...[+++]

Tot deze alternatieven behoren het gebruik van procedures voor het plaatsen van overheidsopdrachten, waaronder ook, overeenkomstig de richtlijnen inzake overheidsopdrachten, de concurrentiegerichte dialoog en procedures van gunning door onderhandelingen met of zonder voorafgaande bekendmaking van een aankondiging van een opdracht, en, daar waar de universeledienstverplichtingen voor de aangewezen aanbieder van de universele dienst nettokosten van de universele dienst met zich brengen en een onevenredige financiële last inhouden, compensatie uit overheidsmiddelen en het op transparante wijze delen van de kosten door de aanbieders ...[+++]


An active approach by Member States to reallocating under-utilised spectrum that is currently allocated for public services and the military would permit demands between space-based and terrestrial infrastructures to be met in a more balanced way and allow safeguarding of scientific frequency bands [13].

Een actieve benadering van de lidstaten ten aanzien van het opnieuw toewijzen van niet volledig benut spectrum dat momenteel aan openbare diensten en aan het leger is toegewezen, zou het mogelijk maken om op evenwichtiger wijze in de vraag naar terrestrische en ruimte-infrastructuren te voorzien en wetenschappelijke frequentiebanden te beveiligen[13].




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'frequency-sharing between space services' ->

Date index: 2023-08-03
w