Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bank foreign exchange office clerk
Broker in foreign exchange
Exchange policy
FX market
Foreign Exchange Policy Sub-Committee
Foreign currency
Foreign currency market
Foreign currency reserves
Foreign exchange
Foreign exchange broker
Foreign exchange cashier
Foreign exchange dealers
Foreign exchange handlers
Foreign exchange market
Foreign exchange policy
Foreign exchange policy subcommittee
Foreign exchange trader
Foreign-exchange reserves
Forex broker
Forex cashier
Forex handlers
Forex market
Forex trader
Money exchanger

Traduction de «foreign exchange policy » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
foreign exchange policy subcommittee

Subcomité voor Wisselkoersbeleid


Foreign Exchange Policy Sub-Committee

Subcomité Wisselkoersbeleid


exchange policy | foreign exchange policy

deviezenbeleid


foreign currency [ foreign exchange | foreign exchange(UNBIS) ]

deviezen [ buitenlandse valuta | vreemde valuta ]


foreign exchange dealers | foreign exchange handlers | foreign exchange trader | forex handlers

forex trader | specialist valutahandel | valutahandelaar | valutatrader


foreign exchange market [ foreign currency market | Forex market | FX market ]

wisselmarkt [ deviezenmarkt | forexmarkt | valutamarkt ]


forex cashier | money exchanger | bank foreign exchange office clerk | foreign exchange cashier

loketbediende geldwisselkantoor | wisselagent | kassier wisselkantoor | kassier wisselkantoor


forex broker | forex trader | broker in foreign exchange | foreign exchange broker

specialist valutahandel | makelaar in vreemde valuta | valutamakelaar


foreign-exchange reserves [ foreign currency reserves ]

deviezenreserve [ valutareserve ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. ESMA shall, in close cooperation with the ESCB, develop draft regulatory technical standards to specify the monetary, foreign exchange and financial stability policy operations and the types of transactions to which paragraphs 6 and 7 apply.

8. De ESMA stelt in nauwe samenwerking met het ESCB ontwerpen van technische reguleringsnormen op waarin nader wordt aangegeven op welke operaties in het kader van het monetaire vreemde valuta en financieel stabiliteitsbeleid en op welke soorten transacties de leden 6 en 8 van toepassing zijn.


The Commission should adopt the draft regulatory technical standards developed by ESMA regarding the precise characteristics of trade transparency requirements, regarding the monetary, foreign exchange and financial stability policy operations and the types of the certain transactions relevant under this Regulation, regarding the detailed conditions for waivers from pre-trade transparency, regarding deferred post-trade publication arrangements, regarding the obligation to make pre-trade and post-trade data available separately, regarding the criteria for ...[+++]

De Commissie dient de ontwerpen van technische reguleringsnormen die de ESMA opstelt, met betrekking tot de precieze kenmerken van handelstransparantievereisten, met betrekking tot het monetaire, vreemde valuta en financieel stabiliteitsbeleid en de soorten van de onder deze verordening relevante bepaalde transacties, met betrekking tot de gedetailleerde voorwaarden voor ontheffingen van pretransactionele transparantie, met betrekking tot regelingen voor uitgestelde posttransactionele openbaarmaking, met betrekking tot de verplichting om pretransactionele en posttransactionele gegevens apart beschikbaar te stellen, met betrekking tot de criteria voor de toepassing van pretransactionele transparantieverplichtingen voor beleggingsonderneminge ...[+++]


6. Articles 8, 10, 18 and 21 shall not apply to regulated markets, market operators and investment firms in respect of a transaction where the counterparty is a member of the European System of Central Banks (ESCB) and where that transaction is entered into in performance of monetary, foreign exchange and financial stability policy which that member of the ESCB is legally empowered to pursue and where that member has given prior notification to its counterparty that the transaction is exempt.

6. De artikelen 8, 10, 18 en 21 zijn niet van toepassing op gereglementeerde markten, marktexploitanten en beleggingsondernemingen met betrekking tot een transactie waarbij de tegenpartij lid is van het Europees Stelsel van centrale banken (European System of Central Banks — ESCB) is en wanneer die transactie wordt aangegaan in het kader van de uitvoering van het monetaire, valuta- en financiële stabiliteitsbeleid waartoe dat lid van het ESCB wettelijk bevoegd is en wanneer het betrokken lid die tegenpartij er vooraf van in kennis heeft gesteld dat de transactie is vrijgesteld.


This would specify each party’s responsibilities in the field of foreign exchange policy. I will now read you the text of the oral amendment in English:

Ik zal nu de tekst van het mondeling amendement voorlezen in het Engels:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Notes the IMF’s role in integrating low-income countries into the world economy and stresses the interdependence of international trade, balance-of-payments problems, national development policies, regulations governing the labour market and public health services aimed at reducing poverty; sees a predominant role for the IMF in facilitating national pro-poor development strategies through lending that allows for greater flexibility in the monetary and foreign exchange policy of low income countries;

12. neemt nota van de rol van het IMF bij de integratie van landen met een laag inkomen in de wereldeconomie en benadrukt de verwevenheid van de internationale handel, problemen met de betalingsbalans, nationaal ontwikkelingsbeleid, regelingen betreffende de arbeidsmarkt en volksgezondheidsdiensten ten behoeve van armoedebestrijding; ziet een overheersende rol weggelegd voor het IMF bij het faciliteren van nationale ontwikkelingsstrategieën ten behoeve van de arme bevolkingsgroepen, via het verstrekken van leningen die een grotere flexibiliteit openlaten voor het monetair beleid en het deviezenbeleid van landen met een laag inkomen;


I headed the Policy Division, which prepared the institutional framework and the policies to be implemented by the ECB in the fields of Payment Systems, Banking Supervision, International Cooperation and Foreign Exchange Policy, Accounting, Banknotes and the Changeover to the single currency.

Ik stond daar aan het hoofd van de beleidsdivisie, die de basis legde voor het institutionele kader en het beleid van de ECB op het gebied van betalingssystemen, toezicht op banken, internationale samenwerking en wisselkoersbeleid, boekhouding, bankbiljetten en de overgang naar de gemeenschappelijke munteenheid.


I also represented the Banca d’Italia in the Foreign Exchange Policy Subcommittee and in the Monetary Policy Subcommittee of the Committee of Central Bank Governors, the two main policy coordination fora in the first and second stages of Monetary Union.

Ook vertegenwoordigde ik de Banca d'Italia in het Subcomité wisselkoersbeleid en in het Subcomité monetair beleid van het Comité van voorzitters van de centrale banken, de twee belangrijkste fora voor de beleidscoördinatie in de eerste en tweede fase van de Monetaire Unie.


In the Banca d’Italia and the European Monetary Institute I worked on monetary and foreign exchange policy, both in terms of coordination and preparation of the instruments and procedures for the single policy.

Bij de Banca d’Italia en het Europees Monetair Instituut ben ik werkzaam geweest op het gebied van monetair beleid en wisselkoersbeleid. Deze werkzaamheden waren zowel van coördinerende aard als ter voorbereiding van de instrumenten en procedures voor het gemeenschappelijke beleid van de eenheidsmunt.


31.2. All other operations in foreign reserve assets remaining with the national central banks after the transfers referred to in Article 30, and Member States' transactions with their foreign exchange working balances shall, above a certain limit to be established within the framework of Article 31.3, be subject to approval by the ECB in order to ensure consistency with the exchange rate and monetary policies of the Union.

31.2. Alle overige transacties in externe reserves die nog door de nationale centrale banken worden aangehouden na de overdrachten bedoeld in artikel 30, en transacties van lidstaten met hun werksaldi in buitenlandse valuta's behoeven, boven een in het kader van artikel 31.3 vast te stellen grens, de goedkeuring van de ECB teneinde overeenstemming met het wisselkoersbeleid en het monetair beleid van de Unie te verzekeren.


Capital movements can impose a very severe strain on foreign-exchange markets, which leads to serious disturbances in the conduct of a country’ s monetary and exchange rate policies.

Kapitaalverkeer kan sterke spanningen op de wisselmarkten veroorzaken en ernstige storingen bij het voeren van het monetaire en deviezenbeleid van een land teweegbrengen.


w