Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EFTAM
Electronic file transfer access method
FTAM
File transfer and access management

Vertaling van "file transfer access and management " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
electronic file transfer access method | file transfer and access management | file transfer, access and management | EFTAM [Abbr.] | FTAM [Abbr.]

protocol voor bestandsoverdracht, bestandstoegang en bestandsbeheer | FTAM [Abbr.]


initiator in file transfer,access and management

initiator bij bestandstransmissie,toegang en beheer | initiator van FTAM-diensten of-regime
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(bc) promoting business advisory services, in particular in the areas of business start-up, business transfer, access to new markets, business strategy and monitoring, technology transfer and foresight as well as user-oriented and design-driven innovation, raising innovation management capacity and encouraging the development and use of such services;

(b quater) bevordering van bedrijfsadviesdiensten, in het bijzonder op de terreinen opstartende bedrijven, bedrijfsoverdrachten, toegang tot nieuwe markten, bedrijfsstrategie en monitoring, technologieoverdracht en toekomstvisie op nieuwe technologieën, plus gebruikersgerichte en ontwerpgestuurde innovatie, vergroting van de innovatiebeheerscapaciteit en het stimuleren van ontwikkeling en gebruik van zulke diensten;


19. Expects the Court of Auditors, in its role as an external auditor as a follow-up to Parliament's discharge report in 2010 and its report on the benchmarking of agencies, to consult the Network to compose an openly accessible and transparent benchmarking and ranking procedure for agencies by using important indicators in the fields of sound financial and budgetary management, low governance costs and efficient operational effectiveness, and to provide the underlying data in an easily accessible ...[+++]

19. verwacht dat de Rekenkamer in haar rol van extern controleur, als follow-up van het kwijtingsverslag 2010 van het Parlement en diens verslag over de benchmarking van agentschappen, het netwerk raadpleegt om een vrij toegankelijke en transparante procedure voor benchmarking en rangschikking van agentschappen op te stellen aan de hand van belangrijke indicatoren op het gebied van goed financieel en begrotingsbeheer, lage beheersk ...[+++]


19. Expects the Court of Auditors, in its role as an external auditor as a follow-up to Parliament's discharge report in 2010 and its report on the benchmarking of agencies, to consult the Network to compose an openly accessible and transparent benchmarking and ranking procedure for agencies by using important indicators in the fields of sound financial and budgetary management, low governance costs and efficient operational effectiveness, and to provide the underlying data in an easily accessible ...[+++]

19. verwacht dat de Rekenkamer in haar rol van extern controleur, als follow-up van het kwijtingsverslag 2010 van het Parlement en diens verslag over de benchmarking van agentschappen, het netwerk raadpleegt om een vrij toegankelijke en transparante procedure voor benchmarking en rangschikking van agentschappen op te stellen aan de hand van belangrijke indicatoren op het gebied van goed financieel en begrotingsbeheer, lage beheersk ...[+++]


80. Asks the Court of Auditors to compose an openly accessible and transparent ranking procedure for Agencies by using important indicators in the fields of good financial and budgetary management, low governance costs as well as efficient operational effectiveness and provide the underlying data in an easily accessible format (e.g. Excel-files and/or CSV files);

80. verzoekt de Rekenkamer om een vrij toegankelijke en transparante rangschikkingsprocedure voor agentschappen op te stellen door gebruik te maken van belangrijke indicatoren op het gebied van goed financieel en begrotingsbeheer, lage governancekosten en efficiënte operationele doelmatigheid, en om de onderliggende gegevens in gemakkelijk toegankelijke bestandsformaten (bijv. Excel-bestanden en/of CSV-bestanden) beschikbaar te stellen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
80. Asks the Court of Auditors to compose an openly accessible and transparent ranking procedure for Agencies by using important indicators in the fields of good financial and budgetary management, low governance costs as well as efficient operational effectiveness and provide the underlying data in an easily accessible format (e.g. Excel-files and/or CSV files);

80. verzoekt de Rekenkamer om een vrij toegankelijke en transparante rangschikkingsprocedure voor agentschappen op te stellen door gebruik te maken van belangrijke indicatoren op het gebied van goed financieel en begrotingsbeheer, lage governancekosten en efficiënte operationele doelmatigheid, en om de onderliggende gegevens in gemakkelijk toegankelijke bestandsformaten (bijv. Excel-bestanden en/of CSV-bestanden) beschikbaar te stellen;


9. The Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 210 concerning detailed rules on the powers and duties of the accounting officer, including his or her appointment and termination of duties, his or her opinion on accounting and inventory systems, treasury and bank account management, signatures on accounts, management of account balances, transfer and conve ...[+++]

9. De Commissie is bevoegd overeenkomstig artikel 210 gedelegeerde handelingen vast te stellen betreffende nadere bepalingen inzake de bevoegdheden en taken van de rekenplichtige, met inbegrip van zijn aanstelling en de beëindiging van zijn functie, het advies over de boekhoud- en inventarissystemen, het beheer van de kasmiddelen en bankrekeningen, handtekeningen in verband met de rekeningen, het beheer van het saldo van de rekeningen, overschrijvingen en omrekeningen, wijzen van betaling, dossiers van juridische entiteiten en de bewaring van bewijsstukken.


Reference for a preliminary ruling — Högsta domstolen — Interpretation of Directive 2006/24/EC of the European Parliament and of the Council of 15 March 2006 on the retention of data generated or processed in connection with the provision of publicly available electronic communications services or of public communications networks and amending Directive 2002/58/EC (OJ 2006 L 105, p. 54) and Directive 2004/48/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on the enforcement of intellectual property rights (OJ 2004 L ...[+++]

Verzoek om een prejudiciële beslissing — Högsta domstol — Uitlegging van richtlijn 2006/24/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 maart 2006 betreffende de bewaring van gegevens die zijn gegenereerd of verwerkt in verband met het aanbieden van openbaar beschikbare elektronischecommunicatiediensten of van openbare communicatienetwerken en tot wijziging van richtlijn 2002/58/EG (PB L 105, blz. 54) en uitlegging van richtlijn 2004/48/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 betreffende de handhaving van intelle ...[+++]


temporary work files opened or managed by national members of other Member States and to which the national member of their Member States has received access unless the national member who opened or manages the temporary work file expressly denied such access.

tijdelijke werkbestanden die geopend zijn of beheerd worden door nationale leden van andere lidstaten en waartoe het nationale lid van hun lidstaat toegang heeft gekregen, tenzij het nationale lid dat het tijdelijke werkbestand heeft geopend of het beheert, deze toegang uitdrukkelijk heeft geweigerd.


6. When the debt has not been recovered or a complete file, as referred to in paragraph 4, has not been transferred to the Member State or the Commission, due to the negligence of the Joint Managing Authority, the Joint Managing Authority shall remain responsible for the recovery after the one year period has elapsed and the amounts due shall be declared ineligible for Community financing.

6. Wanneer de schuldvordering niet kon worden ingevorderd of geen volledig dossier in de zin van lid 4 aan de lidstaat of aan de Commissie kon worden overgelegd door een fout of nalatigheid van de gemeenschappelijke beheersautoriteit, blijft de gemeenschappelijke beheersautoriteit na het verstrijken van een jaar verantwoordelijk voor de invordering en komen de verschuldigde bedragen niet meer in aanmerking voor financiering door de Gemeenschap.


- provision of generic services such as message transfer, file transfer and data base access,

- verrichten van generieke diensten zoals berichtenoverdracht, bestandsoverdracht en toegang tot gegevensbanken,




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'file transfer access and management' ->

Date index: 2023-04-06
w