5. Identifies the n
eed in a functional European Union of 27 Member States to define a common set of mandatory physical checks on goods applicable to all the different points of entry (ports, airports, roads) to the Union’s Single market; calls also for increased cooperation and exchange of best practices with respect to the collection of VAT on imported goods, in the opening hours of customs services, and in fees and penalties for non compliance with
the Union’s custom code, as existing differences are resulting in trade distortions;
...[+++]
5. stelt vast dat het in een goed functionerende Unie met 27 lidstaten onontbeerlijk is dat een gezamenlijke reeks verplichte fysische controles van goederen wordt bepaald die van toepassing is op alle verschillende plaatsen van binnenkomst (havens, luchthavens, wegen) in de interne markt van de Unie; dringt eveneens aan op meer samenwerking en uitwisseling van optimale werkmethoden met betrekking tot de inning van BTW bij invoer, de openingsuren van de douanekantoren, de tarieven en de sancties in verband met niet-naleving van de douanecode van de Unie, daar de huidige verschillen de handelsstromen verstoren;