Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
European Charter of Basic Skills
European diploma for basic IT skills

Vertaling van "european charter basic skills " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
European Charter of Basic Skills

Europees Handvest van basisvaardigheden


European diploma for basic IT skills

Europees diploma voor basisvaardigheden op IT-gebied
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* A European framework should define new basic skills to be provided through life long learning and a European diploma for basic IT skills should be established.

* Er moet in Europees kader worden vastgelegd welke basisvaardigheden door middel van levenslang leren moeten worden aangeleerd en er moet worden overgegaan tot het instellen van een Europees diploma voor IT-basisvaardigheden.


- adopt a European framework to define the new basic skills which lifelong learning must make it possible to acquire: information technologies, foreign languages, technical knowledge, particularly the introduction of a European diploma for basic information technology skills, issued by means of decentralised procedures,

- een Europees kader vaststellen van nieuwe basisvaardigheden die door levenslang leren worden verworven, zoals informatietechnologie, talenkennis en technische cultuur, met onder andere een Europees diploma voor IT-basisvaardigheden dat gedecentraliseerd wordt uitgereikt.


For the purposes of this text, the term ‘basic skills’ should be understood as basic skills in reading, mathematics and science, as referred to in the new European benchmark under the ‘ET 2020’ strategic framework.

Onder „basisvaardigheden” worden in dit verband de basisvaardigheden verstaan op het gebied van lezen, wiskunde en wetenschappen, zoals bedoeld in de nieuwe Europese benchmark van het strategisch kader „ET 2020”.


Most recently, at the June 2010 European Council meeting, Member States agreed on the objective of improving education levels in the context of the Europe 2020 Strategy for growth and jobs , in which the issue of basic skills forms an integral part of both the ‘smart growth’ and ‘inclusive growth’ agendas and contributes to flagship initiatives such as the Agenda for New Skills and Jobs and the Digital Agenda

De lidstaten zijn zeer onlangs, tijdens de bijeenkomst van de Europese Raad van juni 2010, overeengekomen te streven naar betere onderwijsniveaus in het kader van de Europa 2020-strategie voor groei en banen , waarin basisvaardigheden integrerend deel uitmaken van de agenda's voor „slimme groei” en „inclusieve groei” en bijdragen tot vlaggenschipinitiatieven zoals de Agenda voor nieuwe vaardigheden en banen en de Digitale agenda


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52010XG1130(01) - EN - Council conclusions on increasing the level of basic skills in the context of European cooperation on schools for the 21st century

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52010XG1130(01) - EN - Conclusies van de Raad over het verhogen van het niveau van de basisvaardigheden in de context van Europese samenwerking inzake scholen voor de 21e eeuw


The rapporteur would like to emphasise in particular that all European citizens, including those with special needs, such as early school leavers, the disabled, long-term unemployed, older people and those with low basic skills should be offered a realistic opportunity to acquire basic skills.

De rapporteur beklemtoont vooral dat alle Europese burgers, dus ook mensen met bijzondere behoeften, zoals voortijdige schoolverlaters, gehandicapten, langdurig werklozen, oudere mensen en mensen met lage basisvaardigheden een realistische kans moeten krijgen om de basisvaardigheden te verwerven.


With regard to basic skills, our objective is clear: every European citizen must have these skills in order to be able to learn, work and live in the knowledge-based society.

Onze doelstelling met betrekking tot de fundamentele vaardigheden is heel duidelijk: iedere Europeaan moet over deze vaardigheden beschikken om zo te kunnen leren, werken en leven in de kennismaatschappij.


I should like to highlight three of them: basic skills, investment and the European area of education and lifelong learning.

Ik wil drie van die punten iets nader belichten: fundamentele vaardigheden, investeringen en de Europese ruimte voor onderwijs en levenslang leren.


We also support the idea that the Commission should, working closely with the Member States, put in place a European framework to define the basic skills that all pupils have to have acquired.

Wij vinden dat de Commissie in nauwe samenwerking met de lidstaten een Europees kader moet definiëren, waarin precies wordt vastgelegd over welke fundamentele vaardigheden leerlingen moeten beschikken.


In particular, it proposes that the Commission should develop (albeit ‘acting in close collaboration with the Member States’) a ‘European framework of basic skills’ to be acquired by all students before they leave compulsory school education.

Voorgesteld wordt dat de Commissie “in nauwe samenwerking met de lidstaten” (dat wel) een “Europees kader van fundamentele vaardigheden” opzet. Dat zijn dan vaardigheden die iedere leerling bij het verlaten van het verplichte middelbaar onderwijs moet beheersen.




Anderen hebben gezocht naar : european charter of basic skills     european charter basic skills     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'european charter basic skills' ->

Date index: 2022-07-28
w