Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Applied art education
Art education
Courses in the fine and performing arts
Educate on arts principles
Educate on industrial arts principles
Education through art
Educational theory
Explain arts principles
Explain design and applied arts principles
Pedagogics
Principles of teaching
Science of education
Science of teaching
Secondary art education
Teach applied arts principles
Teach arts principles
Teach design and applied arts principles
Teach design principles
Teach industrial arts principles
Teaches industrial arts principles
Teaching arts principles
Teaching industrial arts principles
Teaching of art

Traduction de «educate on arts principles » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
educate on arts principles | explain arts principles | teach arts principles | teaching arts principles

principes van kunst aanleren | principes van kunst onderwijzen


teaches industrial arts principles | teaching industrial arts principles | educate on industrial arts principles | teach industrial arts principles

principes van industriële kunsten aanleren | principes van industriële kunsten onderwijzen | principes van industriële kunst aanleren | principes van industriële kunst onderwijzen


explain design and applied arts principles | teach applied arts principles | teach design and applied arts principles | teach design principles

principes van ontwerp en toegepaste kunst doceren | principes van ontwerp en toegepaste kunst onderwijzen


art education | education through art

kunstzinnige vorming | musische vorming


educational theory | pedagogics | principles of teaching | science of education | science of teaching

opvoedkunde | paedagogiek | pedagogiek | pedagogische wetenschappen


art education [ teaching of art ]

artistieke vorming [ kunstonderwijs ]


applied art education | courses in the fine and performing arts | secondary art education

kunstvakonderwijs | kunstvakopleiding
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For example, an exhibition staged in July 2005 at the Romanian Peasant Museum in Bucharest demonstrated the astounding similarity between Mexican popular art and numerous creative works of Romanian popular art. I feel that the European Union’s institutions should tap to a greater extent and on a constant basis the potential which culture, education and art offer in terms of bringing peoples closer together.

Op grond van hun Latijnse erfenis zijn zij nauwe verbonden met het culturele erfgoed van Roemenië. Zo was tijdens een tentoonstelling in juli 2005 in het Museum van het Roemeense plattelandsleven in Boekarest de verbluffende gelijkenis te zien tussen Mexicaanse volkskunst en talrijke werken die de Roemeense volkskunst vertegenwoordigen. Ik ben van oordeel dat de instellingen van de Europese Unie de mogelijkheden die cultuur, onderwijs en kunst bieden om volkeren nader tot elkaar te brengen, op grotere schaal en constant moeten inzetten.


It provides information and a discussion forum to young European researchers. [http ...]

Zij biedt informatie en een discussieforum aan jonge Europese onderzoekers. [http ...]


56. Calls on the Member States to develop measures to enable women to reconcile work and professional advancement with their family obligations and to combat the discrimination and stereotypes which continue to affect them on the labour market and in education; recalls the principle of equality between men and women and the European social model's inviolable principle of equal pay for equal work at the same workplace;

56. verzoekt de lidstaten om maatregelen te nemen zodat vrouwen hun werk en hun carrière kunnen combineren met hun gezinstaken en de discriminatie en de stereotypen waar ze op de arbeidsmarkt en in het onderwijs nog steeds onder lijden te bestrijden; wijst op het beginsel van gelijkheid tussen mannen en vrouwen en het onwrikbare beginsel uit het Europees sociaal model van gelijke beloning voor gelijk werk op dezelfde werkplek;


56. Calls on the Member States to develop measures to enable women to reconcile work and professional advancement with their family obligations and to combat the discrimination and stereotypes which continue to affect them on the labour market and in education; recalls the principle of equality between men and women and the European social model’s inviolable principle of equal pay for equal work at the same workplace;

56. verzoekt de lidstaten om maatregelen te nemen zodat vrouwen hun werk en hun carrière kunnen combineren met hun gezinstaken en de discriminatie en de stereotypen waar ze op de arbeidsmarkt en in het onderwijs nog steeds onder lijden te bestrijden; wijst op het beginsel van gelijkheid tussen mannen en vrouwen en het onwrikbare beginsel uit het Europees sociaal model van gelijke beloning voor gelijk werk op dezelfde werkplek;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
D. whereas the right to education is a principle recognised both at international level and in the Charter of Fundamental Rights of the European Union,

D. overwegende dat recht op onderwijs een principe is dat zowel erkend is op internationaal niveau als in het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie,


D. whereas the right to education is a principle recognised both at international level and in the European Union Charter of Fundamental Rights

D. overwegende dat recht op onderwijs een principe is dat zowel erkend is op internationaal niveau als in het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie,


promoting access to culture, in particular through the promotion of cultural heritage, multilingualism, digitisation, cultural tourism, synergies with education, especially art education, and greater mobility of collections,

bevordering van de toegang tot cultuur, met name door het promoten van het cultureel erfgoed, meertaligheid, digitalisering, cultuurtoerisme, synergieën met het onderwijs, met name het kunstonderwijs, en een grotere mobiliteit van collecties;


ECVET should be based on the principles and technical specifications set out in Annex II. Furthermore, it should be underpinned by the common principles for quality assurance set out in the Council conclusions of 28 May 2004 on Quality Assurance in Vocational Education and Training and the Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on the establishment of a European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training (7).

Het ECVET moet op de beginselen en technische specificaties van bijlage II worden gebaseerd. Verder moet het ECVET worden gebaseerd op de in de conclusies van de Raad over kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding van 28 mei 2004 vastgestelde gemeenschappelijke beginselen voor kwaliteitsborging en op de aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 18 juni 2009 tot vaststelling van een Europees referentiekader voor kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding (7).


(iii) organising innovative cultural events which have a strong appeal and are accessible to citizens in general, particularly in the field of cultural heritage, artistic activities and European history, and which in particular provide a link between education, the arts and culture;

iii) het organiseren van vernieuwende culturele evenementen met een grote aantrekkingskracht die toegankelijk zijn voor burgers in het algemeen, vooral op het gebied van het culturele erfgoed, kunsten en de geschiedenis van Europa en waarbij met name een verband wordt gelegd tussen onderwijs, kunst en cultuur;


A few Directives contain provisions reflecting common principles such as the principle of good faith (cf. Directive 86/653/EEC on Self-employed Commercial Agents (Art.3) and 93/13/EEC on Unfair Terms (Art.3)) and the principle of the most favourable interpretation of contractual provisions (cf. Art.5 of the Directive 93/13/EEC on Unfair Terms).

Een aantal richtlijnen bevat bepalingen die gebruikelijke beginselen weerspiegelen, zoals het beginsel van goede trouw (zie Richtlijn 86/653/EEG inzake zelfstandige handelsagenten (art. 3) en Richtlijn 93/13/EEG betreffende oneerlijke bedingen (art. 3)) en het beginsel van de voor de consument gunstigste interpretatie van een beding (zie art. 5 van Richtlijn 93/13/EEG betreffende ongunstige bedingen).


w