Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Built-in motor drive
Control carriage
Cut stair carriages
Cutting of stair carriages
Cutting stair carriages
DWI
Drink driving offence
Drink-driving
Drinking and driving
Drive carriage
Drive horse-drawn carriage
Drive horse-drawn coach
Driving instruction
Driving lessons
Driving licence
Driving school
Driving under the influence of alcohol
Driving while intoxicated
Drunk driving
Drunken driving
European driving licence
Fully motorized drive
HNS Convention
Inappropriate drinking and driving
Independent drive
Independent motor drive
Individual drive
Make stair carriages
Penalty points driving licence
Position carriage
Position stair carriage
Self-contained motor drive
Setting of carriage
Stair carriage positioning
Ventilatory drive

Traduction de «drive carriage » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
drive horse-drawn carriage | drive horse-drawn coach | control carriage | drive carriage

koetsen besturen | met koetsen rijden


drink driving offence | drink-driving | drinking and driving | driving under the influence of alcohol | driving while intoxicated | drunk driving | drunken driving | inappropriate drinking and driving | DWI [Abbr.]

alcomobilisme | besturen van een voertuig onder invloed | dronkenschap achter het stuur | rijden onder invloed | rijden onder invloed van alcohol


setting of carriage | stair carriage positioning | position carriage | position stair carriage

onderstel plaatsen | onderstel positioneren


cutting of stair carriages | cutting stair carriages | cut stair carriages | make stair carriages

onderstellen voor trappen maken


built-in motor drive | fully motorized drive | independent drive | independent motor drive | individual drive | self-contained motor drive

individuele bediening


HNS Convention | International Convention on Liability and Compensation for Damage in Connection with the Carriage of Hazardous and Noxious Substances by Sea | International convention on liability and compensation for damage in connection with the carriage of hazardous and noxious substances by sea, 1996 | International Convention on Liability and Compensation for Damage in Connection with the Carriage of Hazardous and Noxious Sub ...[+++]

Aansprakelijkheidsverdrag voor het vervoer van gevaarlijke en schadelijke stoffen | Internationaal Verdrag inzake aansprakelijkheid en vergoeding voor schade in samenhang met het vervoer over zee van gevaarlijke en schadelijke stoffen | Internationaal Verdrag inzake aansprakelijkheid en vergoeding voor schade in samenhang met het vervoer over zee van gevaarlijke en schadelijke stoffen, 1996 | HNS-verdrag [Abbr.]


driving licence [ penalty points driving licence ]

rijbewijs [ puntenrijbewijs ]


driving instruction [ driving lessons | driving school ]

verkeersopleiding [ rijschool ]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROVOC descriptor: drivers driving period speed control road safety carriage of goods carriage of passengers road transport digital technology data recording working conditions

Eurovoc-term: bestuurder rijtijd snelheidsvoorschriften verkeersveiligheid goederenvervoer reizigersvervoer wegvervoer digitale technologie invoer van gegevens arbeidsvoorwaarden


EUROVOC descriptor: humanisation of work driving period road safety rest period carriage of goods carriage of passengers road transport carrier

Eurovoc-term: humanisering van de arbeid rijtijd verkeersveiligheid rusttijd goederenvervoer reizigersvervoer wegvervoer vervoerder


the minimum age for categories C1 and C1E is fixed at the age of 18 years, without prejudice to the provisions for the driving of such vehicles in Directive 2003/59/EC of the European Parliament and of the Council of 15 July 2003 on the initial qualification and periodic training of drivers of certain road vehicles for the carriage of goods or passengers

de minimumleeftijd voor de categorieën C1 en C1E wordt vastgesteld op 18 jaar, onverminderd de bepalingen inzake het besturen van dergelijke voertuigen in Richtlijn 2003/59/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 juli 2003 betreffende de vakbekwaamheid en de opleiding en nascholing van bestuurders van bepaalde voor goederen- en personenvervoer over de weg bestemde voertuigen


vehicles used for driving instruction and examination with a view to obtaining a driving licence or a certificate of professional competence, provided that they are not being used for the commercial carriage of goods or passengers.

voertuigen die worden gebruikt voor autorijlessen en ‐examens met het oog op het verkrijgen van een rijbewijs of een getuigschrift van vakbekwaamheid, op voorwaarde dat deze voertuigen niet worden gebruikt voor het commerciële vervoer van goederen of personen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Its aim is to update, clarify and simplify the current legislation in force, namely Regulation 3820/85/EEC, with regard to driving and resting times and breaks for professional drivers engaged in the carriage of goods and passengers by road. The proposal also seeks to amend Regulation 3821/85/EEC with a view to laying down the technical details for the introduction of digital tachographs.

Met dit voorstel beoogde ze ook Verordening (EEG) nr. 3821/85 te amenderen met de bedoeling de technische details voor de invoering van digitale tachografen vast te leggen.


The driver's responsibility in respect to the carriage of passengers; comfort and safety of passengers; transport of children; necessary checks before driving away; all sorts of buses should be part of the theory test (public service buses and coaches, buses with special dimensions, .) (categories D, D+E, D1, D1+E only).

De verantwoordelijkheid van de bestuurder met betrekking tot het vervoer van passagiers; het comfort en de veiligheid van passagiers; het vervoeren van kinderen; de nodige controles vóór het wegrijden; in het theoretische examen moeten verschillende bussen aan de orde komen (bussen voor openbaar vervoer, touringcars, bussen met speciale afmetingen, enz.) (alleen categorieën D, D + E, D1, D1 + E).


vehicles of category D1 ( with a maximum authorised mass of 3 500 kg , excluding any specialised equipment intended for the carriage of disabled passengers) by holders over 21 years old of a driving licence for category B which was obtained at least two years before provided that the vehicles are being used by non-commercial bodies for social purposes and that the driver provides his services on a voluntary;

voertuigen van categorie D1 met een maximaal toegestane massa van 3 500 kg, gespecialiseerde inrichtingen voor het vervoer van gehandicapte passagiers daaronder niet begrepen), door bestuurders van ten minste 21 jaar die sedert ten minste twee jaar houder zijn van een rijbewijs van categorie B, op voorwaarde dat de betrokken voertuigen voor sociale doeleinden door niet-commerciële organisaties worden gebruikt en dat zij door vrijwilligers worden bestuurd;


for categories C1 and C1+E, without prejudice to the provisions for the driving of such vehicles in Directive 2003/59/EC of the European Parliament and of the Council of 15 July 2003 on the initial qualification and periodic training of drivers of certain road vehicles for the carriage of goods or passengers ;

voor de categorieën C1 en C1 + E, onverminderd de bepalingen die voor het besturen van deze voertuigen zijn vastgesteld bij Richtlijn 2003/59/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 juli 2003 betreffende de vakbekwaamheid en de opleiding en nascholing van bestuurders van bepaalde voor goederen- en personenvervoer over de weg bestemde voertuigen ;


2. Drivers of a vehicle intended for the carriage of goods may drive:

2. Een bestuurder van een voertuig voor goederenvervoer mag besturen:


(2) The absence of a similar uniform document certifying the entitlement of drivers to drive the vehicles engaged in such carriage subject to Community authorisation, namely the international carriage covered by Regulation (EEC) No 881/92 and the cabotage as defined and provided for in Regulation (EEC) No 3118/93(5) prevents Member States from checking whether drivers from non-member countries are lawfully employed or are lawfully at the disposal of the haulier responsible for the transport operation.

(2) Het ontbreken van een uniform document van dezelfde aard dat de officiële bevestiging inhoudt dat een bestuurder gerechtigd is een voertuig te besturen dat onder dekking van een communautaire vergunning goederen vervoert, dat wil zeggen internationaal vervoer als bedoeld in Verordening (EEG) nr. 881/92 en cabotagevervoer als gedefinieerd in en mogelijk gemaakt door Verordening (EEG) nr. 3118/93(5), verhindert de lidstaten te controleren of bestuurders uit derde landen op wettige wijze zijn tewerkgesteld dan wel ter beschikking gesteld van de vervoersonderneming die verantwoordelijk is voor de vervoersactiviteit.


w