Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Diesel engine tester
Diesel-Powered Ballistic Missile Submarine
Diesel-powered vehicle
Hydrogen car
Hydrogen powered motor vehicle
Hydrogen vehicle
Hydrogen-powered vehicle
Locomotive engine tester
Lorry engine tester
Motor vehicle engine tester
Rail vehicle engine tester
Rolling stock engine tester
SSB
Truck engine inspection technician

Traduction de «diesel-powered vehicle » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


hydrogen car | hydrogen powered motor vehicle | hydrogen vehicle | hydrogen-powered vehicle

waterstofauto | waterstofvoertuig


Ballistic Missile Submarine, conventionally powered | Diesel-Powered Ballistic Missile Submarine | SSB [Abbr.]

onderzeeboot met dieselvoortstuwing uitgerust met ballistische raketten


Accident involving battery powered airport passenger vehicle

ongeval met accu-aangedreven luchthavenpassagiersvoertuig


diesel engine tester | lorry engine tester | motor vehicle engine tester | truck engine inspection technician

tester motoren van motorvoertuigen


diesel engine tester | rail vehicle engine tester | locomotive engine tester | rolling stock engine tester

ingenieur locomotieven | tester treinmotoren | tester motoren rollend materieel | testingenieur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
11. Calls on Member States to take measures to incentivise the retrofitting of older diesel vehicles with NOx control systems and to promote integrated concepts for low-emission urban mobility, given that diesel-powered vehicles emit more nitrogen oxides (NOx) and that harmful levels of air pollution in urban areas are directly related to NOx emissions;

11. verzoekt de lidstaten maatregelen te treffen om oudere dieselvoertuigen te voorzien van NOx-controlesystemen en om geïntegreerde concepten voor stedelijke mobiliteit met geringe emissies te bevorderen, aangezien voertuigen met een dieselmotor meer stikstofoxiden (NOx) uitstoten en er een rechtstreeks verband is tussen schadelijke niveaus van luchtverontreiniging in stedelijke gebieden en NOx-emissies;


6. Recalls the role that diesel-powered vehicles have in meeting the EU targets for greenhouse gas emissions; considers that they will continue to be an essential contributor to meeting post-2021 targets, but stresses that manufacturers need to use available clean technology to reduce NOx, PM and other pollutants;

6. herinnert aan de rol die dieselvoertuigen spelen in het bereiken van de EU-doelstellingen inzake broeikasgasemissies; is van mening dat zij een essentiële bijdrage zullen blijven leveren voor het bereiken van de doelstellingen na 2021, maar benadrukt dat fabrikanten de beschikbare schone technologie moeten gebruiken ter vermindering van NOx, fijn stof en andere verontreinigende stoffen;


Consumption of effective power for diesel-fuelled vehicles, which is 0,22 l/kWh

verbruik van effectief vermogen voor voertuigen met dieselmotor: 0,22 l/kWh;


The blends of biodiesels and mineral diesel are ultimately used in the transport sector as a fuel in diesel-power engines of road vehicles such as cars, trucks, buses and also in trains.

De mengsels van biodiesels en minerale diesel worden uiteindelijk gebruikt in de vervoersector als brandstof voor dieselmotoren van voertuigen voor het wegverkeer, zoals personenauto's, vrachtwagens en bussen, maar ook voor treinen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Nonetheless, I would still like to ask a question about the future: when do you think hydrogen-powered automobiles will be able to compete with petrol- or diesel-powered vehicles and will be sold at comparable prices?

Ik zou echter nog een vraag willen stellen over de toekomst: wanneer denkt u dat auto's op waterstof zich zullen kunnen meten met voertuigen met een benzine- of dieselmotor, en evenveel zullen kosten?


The blends are ultimately used in the transport sector as a fuel in diesel-power engines of road vehicles such as cars, trucks, busses and also in trains.

De mengsels worden uiteindelijk gebruikt in de vervoerssector als brandstof voor dieselmotoren van voertuigen voor het wegverkeer, zoals personenauto's, vrachtwagens en bussen, maar ook voor treinen.


These blends are ultimately used in the transport sector as a fuel in diesel-power engines of road vehicles such as cars, trucks, busses and also in trains.

De mengsels worden uiteindelijk gebruikt in de vervoerssector als brandstof voor dieselmotoren van voertuigen voor het wegverkeer, zoals personenauto’s, vrachtwagens en bussen, maar ook voor treinen.


However, important though these reasons are, they do not make it necessary to maintain price differentials between the types of fuel, as owners of diesel-powered vehicles already gain an advantage from their fuel economy.

Toch zijn deze belangrijke argumenten geen reden voor een prijsverschil tussen de verschillende brandstoffen, omdat gebruikers van dieselauto's dankzij het kleinere verbruik al een financieel voordeel hebben.


In addition, it should be borne in mind that diesel-powered vehicles emit more nitrogen oxides and particulates, which are a serious threat to public health.

Bovendien moet rekening worden gehouden met het feit dat dieselmotoren meer stikstofoxide en deeltjes uitstoten, hetgeen een ernstig gezondheidsrisico inhoudt.


// - with an engine power of not less than 150 kW // 84 // // // 1.2,3 // // However, // // - for vehicles of categories 5.2.2.1.1 and 5.2.2.1.3, the limit values shall be increased by 1 dB (A) if they are equipped with a direct injection diesel engine, // // - for vehicles with a maximum permissible mass of over two tonnes designed for off-road use, the limit values are increased by 1 dB (A) if their engine power is less than 150 kW and 2 dB (A) if their engine power is equal to or greater than 150 kW'.

// - met een motorvermogen van ten minste 150 kW // 84 // // // 1.2,3 // // De grenswaarden worden evenwel: // // - met 1 dB(A) verhoogd voor voertuigen van de categorieën 5.2.2.1.1 en 5.2.2.1.3 met een dieselmotor met directe inspuiting; // // - voor voertuigen met een toegestane maximummassa van meer dan 2 ton, die zijn ontworpen voor gebruik buiten de wegen, verhoogd met 1 dB(A) indien zij zijn uitgerust met een motor met vermogen van minder dan 150 kW, en verhoogd met 2 dB(A) indien zij zijn uitgerust met een motor van 150 kW of meer".


w