Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audit investment portfolios
Check investment portfolios
Develop a portfolio
Develop financial portfolio
Develop investment portfolio
Develop zero-investment portfolio
FPI
Foreign portfolio investment
Investment executive
Investment manager
Investment portfolio
Investments portfolio manager
Portfolio
Portfolio analyst
Portfolio bond investment
Portfolio investment
Review an investment portfolio
Review investment portfolios
Securities
Securities portfolio
Security holding

Vertaling van "develop investment portfolio " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
develop a portfolio | develop financial portfolio | develop investment portfolio | develop zero-investment portfolio

beleggingsportefeuilles ontwikkelen


audit investment portfolios | check investment portfolios | review an investment portfolio | review investment portfolios

beleggingsportefeuilles controleren


foreign portfolio investment | portfolio investment | FPI [Abbr.]

effectenverkeer


investments portfolio manager | portfolio analyst | investment executive | investment manager

beleggingsbeheerder | investment manager


portfolio bond investment | portfolio investment,bonds

investering in portefeuille, obligaties


investment portfolio | portfolio | securities | securities portfolio | security holding

effectenportefeuille
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The cooperation portfolios between EU donors and partner countries must also integrate climate change concerns.[16] If climate change is not taken into consideration, development investments made today could potentially contribute to global warming, or be undermined by changes in climate.

Ook de samenwerkingsverbanden tussen EU-donoren en partnerlanden moeten de klimaatverandering omvatten[16]. Indien geen rekening wordt gehouden met de klimaatverandering, zouden de ontwikkelingsinvesteringen van vandaag kunnen bijdragen tot de opwarming van de aarde of door klimaatveranderingen kunnen worden uitgehold.


Finally, the proposal will seek to reduce to the extent possible reliance by credit institutions on external credit ratings by: a) requiring that all banks' investment decisions are based not only on ratings but also on their own internal credit opinion, and b) that banks with a material number of exposures in a given portfolio develop internal ratings for that portfolio instead of relying on external ratings for the calculation of their capital requirements.

Tot slot moet er met het voorstel zoveel mogelijk voor worden gezorgd dat kredietinstellingen minder op externe ratings gaan vertrouwen. Daartoe wordt de eis ingevoerd dat alle banken hun beleggingsbeslissingen niet alleen moeten baseren op ratings, maar ook op hun eigen interne kredietoordeel en dat banken met een fors aantal vorderingen in een bepaalde portefeuille interne ratings voor die portefeuille moeten opstellen, in plaats van af te gaan op externe ratings voor de berekening van hun vereiste kapitaal.


3. Recommends that the new lending capacity be aligned with the EU’s priorities in creating growth and jobs and that it target in particular four areas (the EU SME Access to Finance Initiative; the EU Innovation and Skills Initiative; the EU Resource Efficiency Initiative; and the EU Strategic Infrastructure Initiative), covering all Member States but focusing on the less developed regions while maintaining a diversified investment portfolio;

3. beveelt aan dat deze nieuwe kredietverleningscapaciteit wordt afgestemd op de prioriteiten van de EU betreffende de schepping van groei en werkgelegenheid en in het bijzonder gebruikt wordt op vier terreinen (het EU-initiatief inzake de toegang van kmo's tot financiering, het EU-initiatief inzake innovatie en vaardigheden, het EU-initiatief inzake een efficiënt gebruik van hulpbronnen en het EU-initiatief inzake strategische infrastructuur), waarbij alle lidstaten aan bod komen, maar de aandacht in de eerste plaats uitgaat naar de minder ontwikkelde gebieden en de investeringsportefeuille gediversifieerd moet blijven;


6. Where financial instruments provide support to final recipients in respect of infrastructure investments with the objective of supporting urban development or urban regeneration or similar infrastructure investments with the objectives of diversifying non-agricultural activities in rural areas, such support may include the amount necessary for the reorganisation of a debt portfolio regarding infrastructure forming part of the ne ...[+++]

6. Als met de financieringsinstrumenten steun aan eindontvangers wordt verleend voor infrastructuurinvesteringen ter ondersteuning van stadsontwikkeling of -herstel of soortgelijke infrastructuurinvesteringen voor de diversifiëring van niet-landbouwactiviteiten in plattelandsgebieden, mag deze steun het bedrag omvatten dat nodig is voor de reorganisatie van een schuldportefeuille voor infrastructuur die onder de nieuwe investering valt, tot maximum 20 % van het totale bedrag van de programma-ondersteuning die met het financieringsinstrument voor de investering wordt verleend.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Where financial instruments provide support to final recipients in respect of infrastructure investments with the objective of supporting urban development or urban regeneration or similar infrastructure investments with the objectives of diversifying non-agricultural activities in rural areas, such support may include the amount necessary for the reorganisation of a debt portfolio regarding infrastructure forming part of the ne ...[+++]

6. Als met de financieringsinstrumenten steun aan eindontvangers wordt verleend voor infrastructuurinvesteringen ter ondersteuning van stadsontwikkeling of -herstel of soortgelijke infrastructuurinvesteringen voor de diversifiëring van niet-landbouwactiviteiten in plattelandsgebieden, mag deze steun het bedrag omvatten dat nodig is voor de reorganisatie van een schuldportefeuille voor infrastructuur die onder de nieuwe investering valt, tot maximum 20 % van het totale bedrag van de programma-ondersteuning die met het financieringsinstrument voor de investering wordt verleend.


6. Where financial instruments provide support to final recipients in respect of infrastructure investments with the objective of supporting urban development or urban regeneration or similar infrastructure investments with the objectives of diversifying non-agricultural activities in rural areas, such support may include the amount necessary for the reorganisation of a debt portfolio regarding infrastructure forming part of the ne ...[+++]

6. Als met de financieringsinstrumenten steun aan eindontvangers wordt verleend voor infrastructuurinvesteringen ter ondersteuning van stadsontwikkeling of -herstel of soortgelijke infrastructuurinvesteringen voor de diversifiëring van niet-landbouwactiviteiten in plattelandsgebieden, mag deze steun het bedrag omvatten dat nodig is voor de reorganisatie van een schuldportefeuille voor infrastructuur die onder de nieuwe investering valt, tot maximum 20 % van het totale bedrag van de programma-ondersteuning die met het financieringsinstrument voor de investering wordt verleend.


the Communication was presented at the most opportune moment, if we take into account our commitments in the energy and environment fields; it gives us important guidance for our work in the forthcoming months; Member States welcomed the Communication, agreeing with its essential content; there are no "silver bullets", so we need to work on the basis of a portfolio of technologies, taking into account each Member State's specificities; the creation of a new energy model requires a two-pronged approach: in the short term, promoting the adoption of existing clean technologies or emerging technologies which are at an advanced ...[+++]

de mededeling komt bijzonder gelegen, gezien de doelen die wij ons op het gebied van energie en milieu hebben gesteld; zij vormt een belangrijke leidraad voor de besprekingen in de komende maanden; de lidstaten staan positief tegenover de mededeling, met de inhoud waarvan zij het grotendeels eens zijn; bij gebreke van een wondermiddel moet worden uitgegaan van een scala van technologieën, met inaanmerkingneming van de specifieke kenmerken van iedere lidstaat; de totstandbrenging van een nieuw energiemodel vergt een tweeledige aanpak: op de korte termijn de toepassing bevorderen van reeds beschikbare schone technologieën of van opkomende technologieën waarvan de ontwikkeling reeds behoorlijk gevorderd is, en sterk ...[+++]


RECALLS the conclusions of the European Council of 23-24 March 2006, in particular where the Council noted that "Preparing for ageing populations and the ambition to reap the full benefits of globalisation will be the two main drivers for structural reforms" and that "Further comprehensive reforms are needed in many Member States to improve the sustainability of their welfare systems, and meet the economic and budgetary consequences of ageing"; RECALLS the Council (ECOFIN) conclusions of 5 May 2006, whereby it stressed "the need to boost the efficiency of pan-European markets for long-term savings products as well as the importance of fostering financial education and awareness of consumers in Member States" and invited the FSC to "examine ...[+++]

HERINNERT AAN de de conclusies van de Europese Raad van 23-24 maart 2006, met name waar de Raad erop wijst dat "de voorbereiding op de vergrijzing en de ambitie om de voordelen van de mondialisering ten volle te benutten, de twee belangrijkste stuwende factoren voor structurele hervormingen zullen zijn" en dat "in vele lidstaten verdere brede hervormingen nodig zijn om de houdbaarheid van het verzorgingsstelsel te verbeteren en de economische en budgettaire gevolgen van de vergrijzing op te vangen"; HERINNERT AAN de conclusies van de Raad (ECOFIN) van 5 mei 2006 waarin hij de nadruk legde op "de noodzaak om een impuls te geven aan de efficiëntie van de pan-Europese markten voor spaarproducten op lange termijn alsook het belang van financië ...[+++]


(9) Directive 85/611/EEC limits the scope of management companies to the sole activity of management of unit trusts/common funds and of investment companies (collective portfolio management). In order to take into account recent developments in national legislation of Member States and to permit such companies to achieve important economies of scale, it is desirable to revise this restriction. It is therefore desirable to permit such companies to carry ...[+++]

(9) Richtlijn 85/611/EEG beperkt het werkterrein van beheermaatschappijen tot uitsluitend het beheren van unit trusts/beleggingsfondsen en beleggingsmaatschappijen (beheer van collectieve beleggingsportefeuilles); een herziening van deze beperking is wenselijk teneinde met recente ontwikkelingen in de nationale wetgevingen van de lidstaten rekening te houden en teneinde beheermaatschappijen de gelegenheid te bieden aanzienlijke schaalvoordelen te behalen; het is om die reden wenselijk beheermaatschappijen eveneens toe te staan zowel beleggingsportefeuilles per cliënt, met inbegrip van pensioenfondsen, te beheren (beheer van individuele ...[+++]


Funds would also be able to develop an adequate international diversification of their portfolio because Member States would have to allow them to invest up to 30% in currencies other than the one in which the fund's pension commitments are made.

De fondsen worden tevens in staat gesteld hun portefeuille voldoende internationaal te diversifiëren omdat de lidstaten hun moeten toestaan tot 30% te beleggen in andere valuta's dan die waarin de pensioenverplichtingen van het fonds zijn uitgedrukt.


w