Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cost of shipment
Create a business framework for a tourist destination
Criterion for determining the main destination
Delivery free at destination
Destination board
Destination of transport
Destination panel
Destination principle
Destination sign
Destination-based taxation
Develop tourism destinations
Develop tourist destinations
First Contracting Party of destination
Freight rate
Freight tariff rate
O & D survey
Origin and destination study
Origin-destination survey
Origin-destination traffic survey
Taxation at destination
Transport rate
Travel for research purposes

Vertaling van "destination " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
destination board | destination panel | destination sign

koersbord


destination principle | destination-based taxation | taxation at destination

belastingheffing in de lidstaat van bestemming | bestemmingsbeginsel




collaborate with other stakeholders to promote destinations | organise stakeholders' efforts to achieve destination promotion | coordinate efforts of stakeholders for destination promotion | coordinate efforts of stakeholders to promote destinations

met belanghebbenden samenwerken om een product of campagne te ontwikkelen | met belanghebbenden samenwerken om een product of campagne voor te bereiden | een campagne opzetten met andere belanghebbenden | inspanningen van belanghebbenden coördineren voor gerichte promoties


build a marketing strategy plan for destination management | build a strategic marketing plan to manage destinations | build a strategic marketing plan for destination management | create a business framework for a tourist destination

beheer van bestemmingen strategisch opzetten | een marketingplan uitwerken voor beheer van toeristische bestemmingen | een strategisch marketingplan opzetten voor beheer van toeristische bestemmingen | marktonderzoek merkontwikkeling reclame en promotie distributie en verkoop van toeristische bestemmingen organiseren


develop tourist destinations | travel for research purposes | develop tourism destinations | research tourism destinations to increase product knowledge

toeristische bestemmingen ontwikkelen | toeristische locaties zoeken en bekendheid geven | nieuwe bestemmingen voor toeristen ontwikkelen | toeristenbestemmingen ontwikkelen


O & D survey | origin and destination study | origin-destination survey | origin-destination traffic survey

bron-en-bestemmingsonderzoek | herkomst-en-bestemmingsonderzoek | oorsprong-en-bestemmingsonderzoek


freight rate [ cost of shipment | delivery free at destination | freight tariff rate | transport rate ]

vracht [ ex kaai | goederentarief | vervoerkosten | verzendkosten ]


first Contracting Party of destination

Overeenkomstsluitende Partij op wier grondgebied het hoofdreisdoel (=bestemming) is gelegen


criterion for determining the main destination

criterium ter bepaling van het hoofdreisdoel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
10. Stresses that Europe must retain its position as the world’s number one tourist destination; welcomes the organisation of events and communication campaigns that promote Europe as a tourist destination, in particular in third-country markets, and calls on all stakeholders jointly to promote Europe not only as a tourist destination but also as a destination of excellence that offers a range of national destinations, cultures and tourism services, without distorting competition between them;

10. benadrukt dat Europa zijn positie als populairste toeristische bestemming ter wereld moet behouden; is verheugd over het feit dat er evenementen en communicatiecampagnes worden georganiseerd waarin Europa als toeristische bestemming wordt aangeprezen, met name gericht op markten in derde landen, en roept alle betrokken partijen op Europa niet alleen als toeristische bestemming aan te prijzen, maar ook als topbestemming met een uitgebreid scala aan nationale bestemmingen, culturen en toeristische diensten, zonder de onderlinge concurrentie te verstoren;


21. Calls in particular for the creation of a ‘Destination(s) Europe’ brand with the aim of complementing and enhancing the promotional activities of tourism organisations operating at the national, regional, cross-border and local levels, and of the European tourism industry, for the benefit of the visibility and competitiveness of European tourist destinations, especially in long-haul markets; stresses that the ‘Destination(s) Europe’ brand needs an inclusive approach which generates advantages for both established and less-known European destinations while preserving the inherent diversity of different European regions inasmuch as th ...[+++]

21. dringt in het bijzonder aan op schepping van een merkconcept "Bestemming Europa", bij wijze van aanvulling en versterking van de promotieactiviteiten van toerisme-organisaties op nationaal, regionaal, grensoverschrijdend en lokaal niveau, en van de Europese toerisme-industrie, dat de zichtbaarheid en het concurrentievermogen van Europese toerismebestemmingen ten goede moet komen, speciaal op lange-afstandsmarkten; onderstreept dat ‘Bestemming Europa’ als merk een inclusieve benadering vereist die voordelen brengt voor zowel traditionele als minder bekende Europese bestemmingen, maar toch de inherente diversiteit van de verschillende ...[+++]


L. whereas promoting Europe through its own tourism destination promotion and brand strategy serves as an important tool for strengthening its image, profile and competitiveness as a set of sustainable and high-quality tourist destinations, enables European destinations to distinguish themselves from other international destinations and helps to attract international tourists, particularly from emerging third markets;

L. overwegende dat het promoten van Europa met eigen positionering als toeristische bestemming en merkbekendheidsstrategie een belangrijk middel is om Europa een sterker imago en profiel te geven als een reeks toeristische bestemmingen van hoge kwaliteit, Europese bestemmingen de kans biedt zich van andere internationale bestemmingen te onderscheiden en helpt bij het aantrekken van internationale toeristen, met name uit opkomende derde landen;


Tourism Number of applications to funding Percentage of SMEs (and trend) in applications for tourism-related funding opportunities Number of entities adopting European Tourism Quality Label Number of destinations adopting the sustainable tourism development models promoted by the European Destinations of Excellence || Number of applications to funding (to all calls for proposals) in total: around 75 per year (average for 2011) Up to date, no calls for proposals were directly addressed to SMEs Up to date no entity adopting European Tourism Quality Label (action in elaboration) Number of European Destinations of Excellence awarded in total ...[+++]

Toerisme Aantal financieringsaanvragen Percentage van kmo’s (en trend) in aanvragen voor toerismegerelateerde financieringsmogelijkheden Aantal organisaties die het European Tourism Quality Label verkrijgen Aantal bestemmingen die de ontwikkelingsmodellen voor duurzaam toerisme aannemen die worden gepromoot door de European Destinations of Excellence || Aantal financieringsaanvragen (voor alle oproepen tot het indienen van voorstellen) in totaal: ongeveer 75 per jaar (gemiddeld voor 2011) Tot nu toe werden er geen oproepen tot het indienen van voorstellen rechtstreeks aan kmo’s gericht Tot nu toe heeft geen enkele organisatie het Europea ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
66. Welcomes the implementation of a selection process for designating yearly outstanding European tourist destinations ("European destination of excellence"), as proposed in its abovementioned resolution; considers that those initiatives are valuable in that they make more visible the variety and wealth of European destinations; stresses the point that, wherever possible, the EU should promote those lesser known destinations, particularly in the new Member States;

66. verwelkomt de instelling van een selectieproces voor het jaarlijks aanwijzen van hoogwaardige Europese bestemmingen, zoals voorgesteld in zijn voornoemde resolutie; en is van mening dat dergelijke initiatieven waardevol zijn doordat ze de variëteit en rijkdom van Europese bestemmingen zichtbaarder maken; benadrukt het feit dat de EU deze minder bekende bestemmingen waar mogelijk moet bevorderen, met name in de nieuwe lidstaten;


65. Welcomes the fact that the European Tourist Destinations Portal has been set up with the help of Commission funding; calls on the Commission to continue to help promote Europe as a tourist destination or a collection of attractive tourist destinations, for instance by introducing and publicising a "Europe" label and organising arrangements and channels for gathering information on European tourist destinations and subsequently circulating it to those working in the tourism industry outside Europe;

65. is ingenomen met het feit dat met financiële steun van de Commissie het European Tourist Destinations Portal is opgericht; verzoekt de Commissie ook in de toekomst bij te dragen tot de promotie van Europa als toeristische bestemming of als verzameling van toeristische trekpleisters, bijvoorbeeld door een'Europa"-keurmerk in te voeren en daar ruchtbaarheid aan te geven en door de instelling van regelingen en kanalen voor het verzamelen van informatie over toeristische bestemmingen in Europa alsmede de verspreiding van die informatie onder beroepsbeoefenaren in de toeristische sector buiten Europa;


where appropriate, for the actual destination if this differs from the destination indicated on the licence, in which case, the amount applicable shall not exceed the amount applicable to the destination indicated on the licence.

in voorkomend geval, de werkelijke bestemming indien deze verschilt van de op het certificaat vermelde bestemming, in welk geval het toe te passen bedrag niet hoger kan zijn dan het bedrag dat geldt voor de op het certificaat vermelde bestemming.


In the case of a change of destination, the export refund applicable to the actual destination should be paid, with a ceiling of the amount applicable to the destination fixed in advance.

Bij wijziging van de bestemming dient de voor de werkelijke bestemming geldende uitvoerrestitutie te worden betaald met als maximum het eenheidsbedrag dat geldt voor de vooraf vastgestelde bestemming.


(b)where appropriate, for the actual destination if this differs from the destination indicated on the licence, in which case, the amount applicable shall not exceed the amount applicable to the destination indicated on the licence.

b)in voorkomend geval, de werkelijke bestemming indien deze verschilt van de op het certificaat vermelde bestemming, in welk geval het toe te passen bedrag niet hoger kan zijn dan het bedrag dat geldt voor de op het certificaat vermelde bestemming.


(h) "final destination" means the destination on the ticket presented at the check-in counter or, in the case of directly connecting flights, the destination of the last flight; alternative connecting flights available shall not be taken into account if the original planned arrival time is respected.

h) "eindbestemming": de bestemming die vermeld staat op het bij de incheckbalie aangeboden ticket of, in geval van rechtstreeks aansluitende vluchten, de bestemming van de laatste vlucht; indien de geplande aankomsttijd is gerespecteerd, wordt er geen rekening gehouden met haalbare alternatieve aansluitende vluchten.


w