Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advocate for consumer matters in production plants
Advocate on consumer matters in production plants
Argue for consumer matters in production plants
C-to-C
C2C
Consumer
Consumer association
Consumer associations
Consumer attitude
Consumer behavior
Consumer behaviour
Consumer credit
Consumer durable goods
Consumer durables
Consumer law
Consumer legislation
Consumer lending
Consumer loan
Consumer movement
Consumer organisation
Consumer policy action plan
Consumer protection
Consumer statute
Consumer-to-consumer
Consumerism
Consumers' rights
Consumers'behavior
Consumers'behaviour
Customer legislation
Durable consumer goods
Keep watch on consumables stock
Manage consumables stock
Manage stocks of consumables
Oversee consumables stock
Speak for consumer matters in production plants
User behaviour

Vertaling van "consumer statute " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
consumer statute | customer legislation | consumer law | consumer legislation

consumentenrecht | consumentenwetgeving


consumer protection [ consumerism | consumer policy action plan | consumers' rights ]

bescherming van de consument [ actieplan ten behoeve van de consumenten | consumentenbescherming | consumentisme | EBCU | recht van de consument ]




consumer movement [ consumer association | consumer organisation | Consumer associations(ECLAS) ]

consumentenorganisatie [ consumentenbond | consumentenvereniging ]


consumer attitude | consumer behavior | consumer behaviour | consumers'behavior | consumers'behaviour | user behaviour

consumentengedrag | gebruiksgedrag


manage stocks of consumables | oversee consumables stock | keep watch on consumables stock | manage consumables stock

voorraad consumptiegoederen beheren | voorraad verbruiksgoederen beheren


advocate on consumer matters in production plants | speak for consumer matters in production plants | advocate for consumer matters in production plants | argue for consumer matters in production plants

consumentenzaken in fabrieken bepleiten


consumer durable goods | consumer durables | durable consumer goods

duurzame consumptiegoederen


consumer credit | consumer lending | consumer loan

afbetalingskrediet | consumptief krediet | verbruikskrediet


C2C | Consumer-to-consumer | C-to-C

Consument tot consument | Consumer to consumer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (“the Agency”) is hereby established and shall replace and succeed the executive agency set up by Decision 2004/858/EC from 1 January 2014 until 31 December 2024, its statute being governed by Regulation (EC) No 58/2003’.

Het Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding („het Agentschap”) wordt opgericht als vervanger en opvolger van het bij Besluit 2004/858/EG opgerichte uitvoerend agentschap, voor de periode van 1 januari 2014 tot en met 31 december 2024 en met een statuut overeenkomstig Verordening (EG) nr. 58/2003”.


The Consumers, Health and Food Executive Agency (hereinafter referred to as the Agency) is hereby established and shall replace and succeed the executive agency set up by Decision 2004/858/EC from 1 January 2014 until 31 December 2024, its statute being governed by Regulation (EC) No 58/2003.

Het Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid en voeding (hierna het „Agentschap”) wordt opgericht als vervanger en opvolger van het bij Besluit 2004/858/EG van de Commissie opgerichte uitvoerend agentschap, voor de periode van 1 januari 2014 tot en met 31 december 2024 en met een statuut overeenkomstig Verordening (EG) nr. 58/2003.


T. whereas in 2010, over 103 million items of goods, valued in total to EUR 1,11 billion, were seized at the EU's external borders on suspicion of infringing intellectual property rights (IPR); whereas China is the country of origin for 85 % of these goods; whereas an important feature of intellectual property protection is the correct enforcement of existing laws and international commitments, including statutes on penalties; whereas such goods are frequently produced in facilities that also produce legitimately labelled goods, and are often produced in disregard of both labour law and health and safety requirements and thus pose a ...[+++]

T. overwegende dat de EU in 2010 aan haar buitengrenzen meer dan 103 miljoen artikelen, met een totale waarde van 1,11 miljard euro, in beslag heeft genomen die verdacht werden van schending van intellectuele-eigendomsrechten (IER); dat 85% van die goederen afkomstig was uit China; dat de bescherming van IER voor een groot stuk afhangt van de correcte toepassing van de bestaande wetgeving en internationale afspraken, waaronder strafbepalingen; dat dergelijke goederen vaak worden geproduceerd op plaatsen waar ook reguliere goederen worden vervaardigd, vaak zonder inachtneming van het arbeidsrecht en de gezondheids- en veiligheidsnormen, wat de consumenten en, in he ...[+++]


T. whereas in 2010, over 103 million items of goods, valued in total to EUR 1.11 billion, were seized at the EU’s external borders on suspicion of infringing intellectual property rights (IPR); whereas China is the country of origin for 85 % of these goods; whereas an important feature of intellectual property protection is the correct enforcement of existing laws and international commitments, including statutes on penalties; whereas such goods are frequently produced in facilities that also produce legitimately labelled goods, and are often produced in disregard of both labour law and health and safety requirements and thus pose a ...[+++]

T. overwegende dat de EU in 2010 aan haar buitengrenzen meer dan 103 miljoen artikelen, met een totale waarde van 1,11 miljard euro, in beslag heeft genomen die verdacht werden van schending van intellectuele-eigendomsrechten (IER); dat 85% van die goederen afkomstig was uit China; dat de bescherming van IER voor een groot stuk afhangt van de correcte toepassing van de bestaande wetgeving en internationale afspraken, waaronder strafbepalingen; dat dergelijke goederen vaak worden geproduceerd op plaatsen waar ook reguliere goederen worden vervaardigd, vaak zonder inachtneming van het arbeidsrecht en de gezondheids- en veiligheidsnormen, wat de consumenten en, in he ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. underlines once again the necessity to set up a European framework for a ‘Social Business Initiative’ which should accompany specific proposals on the Cooperative sector, Statutes for Mutual societies and Foundations; repeats its request for a legislative proposal on Collective Redress protecting consumer rights, and providing at the same time, for a collective instrument against consumer abuses and for a fair level-playing-field for European companies;

24. onderstreept nogmaals dat het noodzakelijk is een Europees kader te creëren voor een "Initiatief voor Sociaal Ondernemerschap" hetgeen gepaard moet gaan met specifieke voorstellen inzake de coöperatieve sector en statuten voor wederzijdse maatschappijen en stichtingen; herhaalt zijn verzoek inzake een wetgevingsvoorstel met betrekking tot collectieve schadeloosstellingsregelingen ter bescherming van consumentenrechten waarbij tegelijkertijd wordt voorzien in een collectief instrument ter bestrijding van consumentenmisleiding en ter bevordering van eerlijke en gelijke voorwaarden voor Europese bedrijven;


Executive Agency for Health and Consumers (EAHC): In accordance with Council Regulation (EC) No 58/2003 of 19 December 2002 laying down the statute for Executive Agencies to be entrusted with certain tasks in the management of Community programmes[23], the Commission has entrusted[24] the Executive Agency for Health and Consumers with implementation tasks for the management of the second programme of Community Action in the field of health for 2008-2013.

Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten (EAHC): overeenkomstig Verordening (EG) nr. 58/2003 van de Raad van 19 december 2002 tot vaststelling van het statuut van de uitvoerende agentschappen waaraan bepaalde taken voor het beheer van communautaire programma's[23] worden gedelegeerd heeft de Commissie het Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten belast[24] met implementatietaken voor het beheer van het tweede communautair actieprogramma op het gebied van gezondheid (2008-2013).


The set-up costs, time-consuming and complex procedures, and legal uncertainty of the SE formation process , mostly stemming from the lack of uniformity of the SE Statute and the many references to national law, are amongst the most important obstacles discouraging businesses from establishing an SE.

De hoge oprichtingskosten, de tijdrovende en ingewikkelde procedures en de rechtsonzekerheid rond die procedures , die grotendeels een gevolg zijn van het gebrek aan uniformiteit van het SE-statuut en van de vele verwijzingen naar het nationale recht, zijn grote obstakels die ondernemingen ervan weerhouden om een SE op te richten.


The entire statute book serves no purpose if consumers cannot assert their enshrined rights, be it because there is a cross-border dimension which makes the law very difficult to enforce or because there are many small claims for minor losses, although these can certainly suck people dry over time.

Het hele staatsblad heeft geen enkel doel als de consument zijn pakket rechten niet kan doen gelden, al was het maar omdat er sprake is van een grensoverschrijdende factor, die het zeer moeilijk maakt de wet te handhaven of omdat er veel kleine claims zijn voor kleinere verliezen, hoewel die de mensen op den duur ook zeker financieel kunnen uitkleden.


I would not like to see the situation where the new statute introduced a factor of discrimination where consumers were concerned that if you were not big enough to consider it worth being a European private company, you are not big enough to do business in Europe.

Ik zou namelijk niet graag zien dat er een situatie ontstaat waarin het statuut aanleiding kan zijn voor een discriminerende behandeling en consumenten de indruk krijgen dat als je je eigen bedrijf niet groot genoeg vindt om de status van Europese besloten vennootschap aan te vragen, je ook niet groot genoeg bent om in Europa zaken te doen.


The ten measures that are prioritised will vastly improve the climate for investing and raising capital on an EU basis (directives on Prospectuses, Pension Funds, UCITS, Market Manipulation, European Company Statute, Take Over Bids Directive, a Securities Committee and the follow-up to the Accounting Communication; Comunications on upgrading and clarifying the ISD. They would constitute a significant step towards establishing a common legal framework for securities markets and introducing a single set of financial statements for EU listed companies. At the same time, EU consumers ...[+++]

De tien geprioriteerde maatregelen zullen het klimaat voor investeringen en het aantrekken van kapitaal in de gehele EU sterk verbeteren (richtlijnen betreffende het prospectus, pensioenfondsen, ICBE's, marktmanipulatie, het statuut van de Europese vennootschap, de richtlijn openbaar aanbod tot verwerving, de oprichting van een effectencomité en de follow-up van de mededeling inzake verslaglegging; mededelingen betreffende de bijwerking en verduidelijking van de RBD). Zij zouden een belangrijke stap betekenen in de richting van een gemeenschappelijk wettelijk kader voor effectenmarkten en het invoeren van een geheel van regels voor de o ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'consumer statute' ->

Date index: 2021-09-15
w