Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CESE
Comparative Education Society in Europe

Vertaling van "comparative education society in europe " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Comparative Education Society in Europe | CESE [Abbr.]

CESE [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
They will be part of conscious society in Europe in the future, so it is very important to educate children from an early age.

Zij zullen in de toekomst de bewuste Europese samenleving vormgeven, daarom is voorschools onderwijs zo belangrijk.


They should also require an extra effort compared to the status quo, a recognition by our Member States that change is needed, and I will try to convey to the European Council this sense of urgency for the economic situation of Europe now and for the need of reforms for a more sustainable, more inclusive economy and society in Europe.

Ze vereisen ook een extra inspanning in vergelijking met de status quo en een erkenning door onze lidstaten van de noodzaak van verandering. Ik zal proberen de Europese Raad ervan te overtuigen dat dringend iets ondernomen moet worden voor de huidige economische situatie van Europa en hervormingen noodzakelijk zijn voor een duurzamere, inclusievere economie en samenleving in Europa.


They should also require an extra effort compared to the status quo, a recognition by our Member States that change is needed, and I will try to convey to the European Council this sense of urgency for the economic situation of Europe now and for the need of reforms for a more sustainable, more inclusive economy and society in Europe.

Ze vereisen ook een extra inspanning in vergelijking met de status quo en een erkenning door onze lidstaten van de noodzaak van verandering. Ik zal proberen de Europese Raad ervan te overtuigen dat dringend iets ondernomen moet worden voor de huidige economische situatie van Europa en hervormingen noodzakelijk zijn voor een duurzamere, inclusievere economie en samenleving in Europa.


Finally, I should add that, in the roadmap for the common space on research and education, including cultural aspects, the EU and Russia have agreed to work together in order ‘to strengthen and enhance the European identity on the basis of common values, including freedom of expression, democratic functioning of the media and respect of human rights, including the rights of persons belonging to minorities and promotion of cultural and linguistic diversity as a basis of civil society ...[+++]

Tot slot moet ik toevoegen dat de Europese Unie en Rusland overeengekomen zijn samen te zullen werken aan de routekaart voor de gemeenschappelijk ruimte op het gebied van onderzoek en onderwijs, waaronder ook culturele thema’s vallen, om “de Europese identiteit te versterken en verankeren in gemeenschappelijke waarden, waaronder vrijheid van meningsuiting, vrije media en respect voor de mensenrechten – waaronder de rechten van burgers die tot minderheden behoren – en het bevorderen van culturele en linguïstische diversiteit als basis ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We cannot afford any societies in Europe whose educational policies exclude rather than foster or discriminate against people rather than integrating them.

Wij kunnen ons in Europa geen samenlevingen permitteren met onderwijsbeleid dat uitsluit in plaats van stimuleert, of dat discrimineert in plaats van integreert.


Educational attainment in Europe is running under 80% compared to Canada, U.S, New Zealand, South Korea and Japan, who are all above the 80% threshold (Comm. DG Education Culture (EAC), 2003).

Het behaalde onderwijsniveau in Europa ligt onder de 80%, terwijl het in Canada, de VS, Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea en Japan boven de 80%-drempel ligt (Comm., DG Onderwijs en Cultuur (EAC), 2003).


In spite of the reservations outlined above, one can, from the various actions and approaches that are indicated by Member States and drawing on the experience of programmes like Socrates, begin to identify a framework for ensuring that lifelong education and training opportunities contribute fully to building a socially inclusive knowledge society in Europe. The following elements emerge as being important for a comprehensive approach: ...[+++]

Ondanks de hierboven gemaakte punten van voorbehoud kan aan de hand van de diverse initiatieven en benaderingen waarop door de lidstaten wordt gewezen en de ervaringen met programma's zoals Socrates een begin worden gemaakt met het vaststellen van een kader door middel waarvan levenslange onderwijs- en opleidingsmogelijkheden optimaal kunnen bijdragen aan de opbouw van een op integratie gerichte kennismaatschappij in Europa. De volgende elementen zijn belangrijk voor een alomvattende aanpak:


Creating a successful knowledge-based economy and society in Europe demands the universal acquisition of new basic skills and attitudes, much broader access to education and lifelong learning opportunities, and social protection measures (including anti-discrimination and gender-mainstreaming) to accompany rapid and generalised change.

Het ontstaan van een succesvolle kenniseconomie en -samenleving in Europa is afhankelijk van de verwerving van nieuwe basisvaardigheden en -attitudes door iedereen, van een veel bredere toegang tot onderwijs en mogelijkheden tot levenslang leren en op sociale bescherming gerichte maatregelen (waaronder maatregelen ter bestrijding van discriminatie en ter bevordering van gender-mainstreaming) ter begeleiding van snelle en algemene veranderingen.


The results achieved by EURYDICE since 1995 include in particular the production and publication of 19 comparative studies and basic documents on a wide range of themes and three issues of the report "Key figures in education in Europe", undertaken in conjunction with EUROSTAT, and the updating and annual publication of a Community database on education systems in Europe (EURYBASE).

Sinds 1995 behaalde Eurydice onder meer de volgende resultaten: de productie en de publicatie van negentien vergelijkende studies en basisdocumenten over uiteenlopende thema's, alsook drie edities van het verslag "Key data on education in Europe", dat in samenwerking met Eurostat tot stand kwam, en de bijwerking en jaarlijkse publicatie van een communautaire gegevensbank over de onderwijsstelsels in Europa (Eurybase) [37].


Whereas the continuing adaptation of education and training systems to these new requirements is a strategically important task for Europe, since the competitiveness of the European economy and the stability of society in Europe are built up through knowledge, know-how and common basic views; whereas the attractiveness and prestige of vocational training are heavily dependent on the attach ...[+++]

Overwegende dat de voortdurende aanpassing van de onderwijs- en scholingssystemen aan deze nieuwe behoeften voor Europa een strategisch belangrijke taak is, aangezien het concurrentievermogen van de Europese economie en de stabiliteit van de samenleving in Europa gebaseerd zijn op kennis, bekwaamheid en gemeenschappelijke fundamentele visies; dat de aantrekkingskracht en het prestige van het beroepsonderwijs sterk afhankelijk zijn van de erkenning van de gelijkwaardigheid van het algemeen vormend onderwijs en de beroepsopleiding ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : comparative education society in europe     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'comparative education society in europe' ->

Date index: 2024-05-10
w