Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Acquire information on various nautical subjects
Animal plague
Cattle plague
Check
Check on persons
Check subject
Check subjects
Checking of vehicle papers
Checking subjects
Checks on persons
Competence in relation to the subject matter
Conduct research into variety of maritime subjects
Decide on subject matter
Entry check
Examine subjects
Identification checks
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
Material competence
Obtain information on various maritime subjects
Obtain information on various nautical subjects
Pest of small ruminants
Police checks
Population relocation
Population resettlement
Relocation of people
Relocation of persons
Resettlement
Resettlement of people
Resettlement of persons
Resettlement policy
Rinderpest
Roadside checks
Select subject
Select subject matter
Selecting subject matter
Slaughterhouse subject to own-check
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction
Swine fever
To be subjected to a customs check

Vertaling van "check subjects " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
check subject | checking subjects | check subjects | examine subjects

onderwerpen controleren


slaughterhouse subject to own-check

slachthuis dat aan een zelf uitgevoerde controle onderworpen is


to be subjected to a customs check

aan douanecontrole onderworpen zijn


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

absolute bevoegdheid | materiële bevoegdheid | volstrekte bevoegdheid


decide on subject matter | selecting subject matter | select subject | select subject matter

onderwerpen selecteren


acquire information on various nautical subjects | conduct research into variety of maritime subjects | obtain information on various maritime subjects | obtain information on various nautical subjects

informatie verkrijgen over verschillende nautische onderwerpen


police checks [ checking of vehicle papers | check on persons | identification checks | roadside checks ]

politiecontrole [ controle op autopapieren | identiteitscontrole | persoonscontrole | wegcontrole ]


animal plague [ cattle plague | rinderpest | swine fever | [http ...]

veepest [ runderpest | varkenspest ]


resettlement of persons [4.7] [ population relocation | population resettlement | relocation of people | relocation of persons | resettlement of people | [http ...]

hervestiging van personen [4.7] [ herplaatsing van binnenlands ontheemden | herplaatsing van mensen | herplaatsing van migranten | herplaatsing van personen | herplaatsing van vluchtelingen | hervestiging van binnenlands ontheemden | hervestiging van mensen | hervestiging van migranten | hervestiging van ontheemden | hervestiging van vluchtelingen ]


entry check (1) | check (2) | checks on persons (3)

personencontrole
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For passports and travel documents containing a storage medium, the authenticity of the chip data shall be checked, subject to the availability of valid certificates.

Voor paspoorten en reisdocumenten die een opslagmedium bevatten, wordt de echtheid van de gegevens op de chip gecontroleerd, afhankelijk van de beschikbaarheid van geldige certificaten.


2. Commission officials or authorised Commission representatives may carry out on-the-spot audits or checks subject to giving at least 12 working days' notice to the competent national authority, except in urgent cases.

2. Ambtenaren van de Commissie of gemachtigde vertegenwoordigers van de Commissie kunnen audits of controles ter plaatse verrichten, mits deze ten minste twaalf werkdagen van tevoren aan de bevoegde nationale autoriteit worden aangekondigd, tenzij er sprake is van een urgent geval.


2. Commission officials or authorised Commission representatives may carry out on-the-spot audits or checks subject to giving at least 12 working days' notice to the competent national authority, except in urgent cases.

2. Ambtenaren van de Commissie of gemachtigde vertegenwoordigers van de Commissie kunnen audits of controles ter plaatse verrichten, mits deze ten minste twaalf werkdagen van tevoren aan de bevoegde nationale autoriteit worden aangekondigd, tenzij er sprake is van een urgent geval .


2. Commission officials or authorised Commission representatives may carry out on-the-spot audits or checks subject to giving at least 12 working days notice to the competent national authority, except in urgent cases.

2. Ambtenaren van de Commissie of gemachtigde vertegenwoordigers van de Commissie kunnen behoudens urgente gevallen audits of controles ter plaatse verrichten, mits deze ten minste twaalf werkdagen van tevoren aan de bevoegde nationale autoriteit worden aangekondigd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Commission officials or authorised Commission representatives may carry out on-the-spot audits or checks subject to giving at least 12 working days notice to the competent national authority, except in urgent cases.

2. Ambtenaren van de Commissie of gemachtigde vertegenwoordigers van de Commissie kunnen behoudens urgente gevallen audits of controles ter plaatse verrichten, mits deze ten minste twaalf werkdagen van tevoren aan de bevoegde nationale autoriteit worden aangekondigd.


2. Commission officials or authorised Commission representatives may carry out on-the-spot audits or checks subject to giving at least 12 working days notice to the competent national authority, except in urgent cases.

2. Ambtenaren van de Commissie of gemachtigde vertegenwoordigers van de Commissie kunnen behoudens urgente gevallen audits of controles ter plaatse verrichten, mits deze ten minste twaalf werkdagen van tevoren aan de bevoegde nationale autoriteit worden aangekondigd.


9. In March 2008, shortly before the deadline for submitting grant applications, most of the foundations said at an information meeting with the departments responsible in the Secretariat that they could not submit a detailed work programme, e.g. with the place, date and subject of a conference or the exact subject of a study. Consequently it was not possible to check whether the activities carried out correspond to the work programmes presented with the grant application. In cases where the application was fairly detailed, it was noted several times that major changes had been made, e.g. several events had been dropp ...[+++]

“9. In maart 2008, kort voor het verstrijken van de termijn voor de indiening van subsidieaanvragen, deelden de meeste stichtingen op een informatievergadering met de ter zake bevoegde afdelingen in het secretariaat mede dat zij geen gedetailleerd werkprogramma konden indienen, met bij voorbeeld de plaats, datum en onderwerp van een conferentie of het exacte onderwerp van een studie; Bijgevolg was het niet mogelijk te onderzoeken of de verrichte activiteiten in overeenstemming waren met de werkprogramma’s die tezamen met de subsidieaanvraag werden ingediend; in gevallen waarin de aanvraag redelijk gedetailleerd was, werd diverse malen ...[+++]


9. In March 2008, shortly before the deadline for submitting grant applications, most of the foundations said at an information meeting with the departments responsible in the Secretariat that they could not submit a detailed work programme, e.g. with the place, date and subject of a conference or the exact subject of a study. Consequently it was not possible to check whether the activities carried out correspond to the work programmes presented with the grant application. In cases where the application was fairly detailed, it was noted several times that major changes had been made, e.g. several events had been dropp ...[+++]

9. In maart 2008, kort voor het verstrijken van de termijn voor de indiening van subsidieaanvragen, deelden de meeste stichtingen op een informatievergadering met de ter zake bevoegde afdelingen in het secretariaat mede dat zij geen gedetailleerd werkprogramma konden indienen, met bij voorbeeld de plaats, datum en onderwerp van een conferentie of het exacte onderwerp van een studie; Bijgevolg was het niet mogelijk te onderzoeken of de verrichte activiteiten in overeenstemming waren met de werkprogramma's die tezamen met de subsidieaanvraag werden ingediend; in gevallen waarin de aanvraag redelijk gedetailleerd was, werd diverse malen o ...[+++]


5.2. By way of derogation from Article 6 cross-border workers well known by the border guards due to their frequent crossing of the border at the same border crossing point, and whom, on the basis of an initial check, have not resulted as being subject of an alert in the SIS or in a national data file will be subject only to random checks to ensure that they hold a valid document authorising them to cross the border and fulfil the necessary entry conditions.

5.2. In afwijking van artikel 6 worden grensarbeiders die bij de grenswachters goed bekend zijn omdat zij frequent via dezelfde grensdoorlaatpost de grens overschrijden en van wie de grenswachters, op grond van een eerdere controle, weten dat zij noch in het SIS, noch in een nationaal opsporingsregister gesignaleerd zijn, slechts aan steekproefsgewijze controles onderworpen teneinde na te gaan of zij in het bezit zijn van een geldig document waarmee zij de grens mogen overschrijden, en aan de voorwaarden voor binnenkomst voldoen.


The improvements to the checks carried out by food businesses themselves, as called for in the two regulations, the HACCP system, codes of practice, and other measures related to self-supervision need to be subjected to more thorough scrutiny in the form of official controls. Competent authorities should help to translate the above into action.

De in beide verordeningen geëiste verbeterde zelfcontrole in levensmiddelenbedrijven, het HACCP-beginsel, het opstellen van gidsen voor goede praktijken en andere maatregelen op het vlak van zelfcontrole moeten sterker via officiële controles worden gecontroleerd en de invoering moet worden ondersteund door de bevoegde autoriteit.


w