Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on career
Advising on career
Career counselling
Career development
Career guidance
Career monographs
Career officer
Careers'Day
Careers'Information Day
Counsel on career
Decide on a sporting career
Give recommendations on career
Make career counselling available
Manage a sport career
Manage career in sports
Manage sporting career
Occupational guidance
Offer career counselling
Professional Training and Careers Advice Division
Professional career
Promotion
Provide career counselling
Providing career counselling
Vocational guidance

Vertaling van "career " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
offer career counselling | providing career counselling | make career counselling available | provide career counselling

loopbaanbegeleiding bieden




career counselling | career guidance | occupational guidance | vocational guidance

beroepskeuzeadvisering | beroepskeuzebegeleiding | beroepskeuzevoorlichting | beroepsoriëntatie




Career/vocational officer

loopbaan- en/of beroepskeuzeadviseur


decide on a sporting career | manage career in sports | manage a sport career | manage sporting career

sportcarrière uitstippelen | sportcarrière managen | sportcarrière plannen


advising on career | counsel on career | advise on career | give recommendations on career

adviseren over carrière | advies geven over carrière | raad geven over carrière


promotion [ career development | career development(UNBIS) ]

bevordering in een loopbaan [ loopbaanontwikkeling ]


professional career [ Career monographs(ECLAS) ]

beroepsloopbaan


Division for professional training and career counselling | Professional Training and Careers Advice Division

Afdeling beroepsopleiding en loopbaanadviezen | Afdeling beroepsopleiding en loopbaanbegeleiding
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Given, however, that all contributions are essential to the development of the knowledge society it is necessary to consider any activity directly or indirectly related to RD including the management of knowledge and intellectual property rights, the exploitation of research results or scientific journalism as an integral part of a career in RD. The policy lesson is that any of those careers will have to be treated and valued on equal footing without maintaining the preponderance of an academic research career as the only benchmark for attracting young people into such a career track [22].

Aangezien evenwel alle bijdragen voor de ontwikkeling van de kennismaatschappij van wezenlijk belang zijn is het nodig alle direct of indirect aan OO gerelateerde activiteiten, met inbegrip van kennisbeheer en intellectuele eigendomsrechten, de exploitatie van onderzoekresultaten of wetenschappelijke journalistiek, als een integrerend deel van een OO-loopbaan in aanmerking te nemen. De hieruit te trekken beleidsles is dat al deze loopbanen gelijkelijk moeten worden behandeld en gewaardeerd, zonder dat een academische onderzoekcarrière meer gewicht in de schaal blijft leggen als de enige maatstaf die jonge mensen hanteren wanneer zij een dergelijke ...[+++]


The need to establish a career structure for researchers has only been realised relatively recently, by taking into account two factors which hinder long-term perspectives: the awareness of the career structure and the consciousness of the lack of long-term employment perspectives particularly for a career in academia [79].

Van de noodzaak om een loopbaanstructuur voor onderzoekers vast te stellen is men zich pas betrekkelijk recentelijk bewust geworden, toen men zich rekenschap gaf van twee factoren die langetermijnvooruitzichten in de weg staan: de mate waarin men zich van de loopbaanstructuur bewust is en de wetenschap dat er, in het bijzonder voor een carrière in de academische wereld, maar weinig langetermijnperspectieven zijn [79].


These differences and the lack of openness of researchers careers in Europe, prevent the development of proper career perspectives at European level as well as the emergence of a real employment market for researchers in Europe, whether considered from a geographical, sectoral, or gender perspective.

Deze verschillen en het gebrek aan openheid van onderzoekersloopbanen in Europa zijn een beletsel voor de ontwikkeling van behoorlijke carrièremogelijkheden op Europees niveau, alsook voor de opkomst van een echte werkgelegenheidmarkt voor onderzoekers in Europa, ongeacht de vraag of men de zaak hier vanuit een geografische, sectorale, of gendergeoriënteerde invalshoek beschouwt.


It aims to analyse the different elements which characterise the profession and defines the various factors which condition the development of researchers' careers at European level, namely: the role and nature of research training, the differences in recruitment methods, the contractual and budgetary dimension, and, finally, the evaluation mechanisms and the progress perspectives within the career.

In de mededeling wordt getracht de verschillende voor het beroep kenmerkende elementen te analyseren en wordt bepaald welke factoren bepalend zijn voor de loopbanen van onderzoekers op Europees niveau, en wel: de rol en aard van onderzoekopleidingen, de verschillen in aanwervingsmethoden, de contractuele en budgettaire dimensie, en, ten slotte, de beoordelingsmechanismen en de bevorderingsmogelijkheden binnen de loopbaan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Calls on the Commission, the Member States and relevant stakeholders to strengthen initiatives and programmes encouraging women to continue their scientific and academic careers, such as coaching and networking programmes and supporting female scientists – in particular young female scientists – participating in research programmes and grant applications, as well as supporting the individual careers of female researchers and the advancement of their careers to the highest grades; believes women should also be encouraged to apply for decision-making positions, while at the same time action must be taken to combat all types of barrier ...[+++]

14. verzoekt de Commissie, de lidstaten en de relevante belanghebbenden ondersteuning te bieden aan initiatieven en programma's waarmee vrouwen worden aangemoedigd hun wetenschappelijke en academische loopbaan voort te zetten, zoals begeleidings- en netwerkprogramma's, en in het bijzonder jonge vrouwelijke wetenschappers worden gesteund die deelnemen aan wetenschapsprogramma's of subsidieaanvragen hebben ingediend, en waarmee steun wordt verleend aan de individuele loopbanen van vrouwelijke onderzoekers en de bevordering van hun loopbanen tot de hoogste rangen; is van mening dat vrouwen moeten worden aangemoedigd om te solliciteren op f ...[+++]


The Commission Communication of 23 May 2008 on better careers and more mobility: a European partnership for researchers proposed a set of actions to ensure that researchers across the Union benefit from the right training, attractive careers and removal of barriers to their mobility, while the Council conclusions of 2 March 2010 on European researchers’ mobility and careers identified concrete considerations on how to improve researcher mobility and identified several areas for action in order to promote the free movement of knowledge (the ‘fifth freedom’).

In de mededeling van de Commissie van 23 mei 2008, „Betere loopbanen en meer mobiliteit: een Europees partnerschap voor onderzoekers”, is een pakket maatregelen voorgesteld om te waarborgen dat onderzoekers in de EU kunnen profiteren van de juiste beroepsopleiding, aantrekkelijke loopbanen en minder belemmeringen voor hun mobiliteit, terwijl in de conclusies van de Raad van 2 maart 2010 over de mobiliteit en loopbanen van Europese onderzoekers concrete suggesties zijn gedaan voor de wijze waarop de mobiliteit van onderzoekers kan worden verbeterd en verschillende terreinen zijn aangewezen waarop actie kan worden ondernomen om het vrije verkeer van kennis (de „vij ...[+++]


23. Calls for greater balance in girls' and boys' career choices, to prevent the segregation of job markets by gender and better prepare for meeting the future targets of higher and more balanced employment across the EU, by putting forward initiatives that will help women to choose careers that traditionally have been male-dominated and vice versa; calls, therefore, on the Member States to offer a qualitatively high standard of advice in relation to career choices and to enable greater balance in girls' and boys' career choices, taking into account the stereotypes that still exist and influence their choice of job orientations;

23. dringt aan op een beter evenwicht tussen de loopbaankeuzes van jongens en meisjes om de segregatie van arbeidsmarkten op grond van geslacht te voorkomen en betere voorwaarden te scheppen voor het verwezenlijken van de doelstelling van méér en evenwichtiger werkgelegenheid in de EU, door initiatieven te ontplooien die vrouwen helpen voor loopbanen te kiezen die vroeger traditioneel aan mannen waren voorbehouden, en andersom; verzoekt de lidstaten dan ook kwalitatief hoogwaardig advies te geven met betrekking tot loopbaankeuzes en de voorwaarden te creëren voor een groter evenwicht in de loopbaankeuze tussen jongens en meisjes, met in ...[+++]


23. Calls for greater balance in girls’ and boys’ career choices, to prevent the segregation of job markets by gender and better prepare for meeting the future targets of higher and more balanced employment across the EU, by putting forward initiatives that will help women to choose careers that traditionally have been male-dominated and vice versa; calls, therefore, on the Member States to offer a qualitatively high standard of advice in relation to career choices and to enable greater balance in girls’ and boys’ career choices, taking into account the stereotypes that still exist and influence their choice of job orientations;

23. dringt aan op een beter evenwicht tussen de loopbaankeuzes van jongens en meisjes om de segregatie van arbeidsmarkten op grond van geslacht te voorkomen en betere voorwaarden te scheppen voor het verwezenlijken van de doelstelling van méér en evenwichtiger werkgelegenheid in de EU, door initiatieven te ontplooien die vrouwen helpen voor loopbanen te kiezen die vroeger traditioneel aan mannen waren voorbehouden, en andersom; verzoekt de lidstaten dan ook kwalitatief hoogwaardig advies te geven met betrekking tot loopbaankeuzes en de voorwaarden te creëren voor een groter evenwicht in de loopbaankeuze tussen jongens en meisjes, met in ...[+++]


This not only applies to ensuring that a good proportion of the best graduates choose the teaching profession over other careers. School systems will also benefit, in terms of addressing teacher shortages and introducing new and valuable skills, by attracting experienced and high quality professionals from other walks of life into teaching at a later stage in their careers.

Dit betekent niet alleen waarborgen dat een goed percentage van de beste gediplomeerden het onderwijsvak kiezen boven andere loopbanen, maar dat schoolsystemen ook profiteren - waar het gaat om het opvullen van vacatures en het invoeren van nieuwe waardevolle vaardigheden - van het aantrekken voor het onderwijsvak van ervaren en hooggekwalificeerde vakmensen uit andere sectoren van de samenleving in een latere fase van hun loopbaan.


This requires special measures to make it possible to reconcile family life with a career and enable women to resume work after taking a legitimate career break.

Er moeten dan ook adequate maatregelen worden genomen om gezins- en beroepsleven te kunnen combineren en de reïntegratie van vrouwelijke onderzoekers na een onderbreking van hun carrière mogelijk te maken.


w