Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Auto-bank card
Call loan
Call money
Cash card
Charge card
Count money
Counting money
Credit card
Currency
Day-to-day loan
Day-to-day money
Debit card
Defered debit card
Delayed debit card
Demand loan
Demand money
Difficulty handling money
E-money
E-money payment
Electronic money
Electronic purse
Ensure safe transport of money
Guarantee safe transport of money
International money market
Keep money laundering in gambling from occurring
Money
Money at call
Money counting
Money market
Money on call
Multiservices card
Payment card
Prevent gambling money laundering
Prevent money laundering in gambling
Secure safe transport of money
Thwart money laundering in gambling
Total money
Transport money safely

Vertaling van "call money " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
call money | day-to-day money | demand loan | demand money | money at call | money on call

callgeld | call-money | daggeld






electronic money [ auto-bank card | cash card | charge card | credit card | debit card | defered debit card | delayed debit card | electronic purse | e-money | e-money payment | multiservices card | payment card ]

elektronisch betaalmiddel [ bankkaart | bankpas | betaalkaart | chipknip | debetkaart | e-geld | elektronische betaling | elektronische portemonnee | elektronisch geld | girobetaalkaart | kredietkaart | pinpas ]




money market [ international money market ]

monetaire markt [ internationale monetaire markt ]


keep money laundering in gambling from occurring | prevent gambling money laundering | prevent money laundering in gambling | thwart money laundering in gambling

witwasoperaties bij kansspelen voorkomen | witwaspraktijken bij kansspelen voorkomen


counting money | total money | count money | money counting

geld tellen


guarantee safe transport of money | secure safe transport of money | ensure safe transport of money | transport money safely

veilig vervoer van geld verzekeren


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Directive 97/5/EC includes a provision of strict liability (the so-called "money-back guarantee") of the Payment Service Provider to refund a cross-border credit transfer up to a specified amount, if it does not arrive at the beneficiary's account or arrives later than agreed (see Art. 6 and 8).

* Richtlijn 97/5/EG voorziet in een risicoaansprakelijkheid (de zogeheten "terugbetalingsgarantie") voor aanbieders van betalingsdiensten, op grond waarvan een grensoverschrijdende overmaking tot een vastgesteld bedrag moet worden terugbetaald wanneer zij niet wordt gecrediteerd op de rekening van de begunstigde dan wel wanneer zij later wordt gecrediteerd dan overeengekomen (zie de artikelen 6 en 8).


The Fourth Anti-Money Laundering Directive was adopted on 20 May 2015.The European Commission, in its Action Plan against terrorist financing, called on Member States to bring forward the date for effective transposition of the Directive by the end of 2016.

De vierde antiwitwasrichtlijn is vastgesteld op 20 mei 2015. De Europese Commissie heeft in haar actieplan ter versterking van de strijd tegen terrorismefinanciering de lidstaten opgeroepen de datum voor de effectieve omzetting van de richtlijn te vervroegen naar eind 2016.


In this Resolution, the Parliament, amongst others, "suggests that the Commission should propose without delay to the Council (over and above the requirement for it to report every three years on Union citizenship pursuant to Article 22 of the EC Treaty) that common concepts and binding guidelines enabling common standards to be established in the field of consular protection be adopted; calls on the Commission to intensify its communication and information efforts, in particular by establishing a single European emergency telephone number for inclusion in the passports of Union citizens together with the text of Article 20 of the EC Tr ...[+++]

In die resolutie pleit het Europees Parlement er onder meer voor dat de Commissie – los van haar verplichting uit hoofde van artikel 22 van het EG-Verdrag om de drie jaar verslag uit te brengen over het burgerschap van de Unie – de Raad onverwijld voorstelt gezamenlijke concepten en dwingende richtlijnen vast te stellen om tot gemeenschappelijke normen op het gebied van consulaire bescherming te komen. Voorts verzoekt het Parlement de Commissie om de instelling van één Europees noodnummer, dat samen met artikel 20 van het EG-Verdrag in het paspoort van de burgers van de Unie wordt afgedrukt en waarmee elke burger van de Unie in verbinding kan worden gebracht met een inlichtingenbureau waar hij alle ...[+++]


We support it because we need this extra money for innovations and because this is how we will have to earn our money in future. At the same time, however, we must also consider the rules according to which we will provide this money and ensure that we do not provide it in such a way that the researchers for whom it is actually intended will no longer be able to access it because they fail to navigate through complicated rules. I would therefore like to call, at this point, for greater collaboration between the Committee on Budgets an ...[+++]

Tegelijk dienen we ons af te vragen welke regels we voor toekenning van deze gelden hanteren en of we ze niet op zo’n manier ter beschikking stellen, dat de onderzoekers voor wie ze toch bedoeld zijn er geen beslag op weten te leggen, omdat ze hun tanden stukbijten op de ingewikkelde regels. Daarom pleit ik hier voor meer samenwerking tussen de Commissie begroting en de Commissie begrotingscontrole.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Calls on the ECB to take action with regard to the persistently high values of the M3 money supply (8,8% in May 2006, as against 7,4% in December 2005) by comparison with the long-term reference value of 4,5%; points, in particular, to the substantial growth in notes and cash in circulation and in call money deposits, is concerned that such expansion will be unsustainable in the long term; asks the ECB to investigate closely developments in the mortgage market and merger and acquisition loans, and their possible effects in terms of systemic risk, consumer confidence and interest rate development;

14. dringt er bij de ECB op aan actie te ondernemen wanneer de waarde van de monetaire massa M3 hoog blijft (8,8% in mei 2006 ten opzichte van 7,4% in december 2005) in verhouding tot de langetermijnreferentiewaarde van 4,5%; vestigt in het bijzonder de aandacht op de sterke groei van de omloop van papiergeld en daggelddeposito's; is verontrust over het feit dat een dergelijke stijging op de lange termijn niet houdbaar is; verzoekt de ECB gedegen onderzoek te doen naar de ontwikkeling van de hypotheekmarkt en de MA-leningen (fusies/overnames) en de mogelijke effecten daarvan in termen van systemische risico's, consumentenvertrouwen en ...[+++]


21. Calls on the ECB to take action with regard to the persistently high values of the M3 money supply (8.8% in May 2006, as against 7.4% in December 2005) by comparison with the long-term reference value of 4.5%; points, in particular, to the substantial growth in notes and cash in circulation and in call money deposits, is concerned that such expansion will be unsustainable in the long term; asks the ECB to investigate closely developments in the mortgage market and merger and acquisition loans, and their possible effects in terms of systemic risk, consumer confidence and interest rate development;

21. dringt er bij de ECB op aan actie te ondernemen wanneer de waarde van de monetaire massa M3 hoog blijft (8,8% in mei 2006 ten opzichte van 7,4% in december 2005) in verhouding tot de langetermijnreferentiewaarde van 4,5%; vestigt in het bijzonder de aandacht op de sterke groei van de omloop van papiergeld en daggelddeposito’s; is verontrust over het feit dat een dergelijke stijging op de lange termijn niet houdbaar is; verzoekt de ECB gedegen onderzoek te doen naar de ontwikkeling van de hypotheekmarkt en de MA-leningen (fusies/overnames) en de mogelijke effecten daarvan in termen van systemische risico’s, consumentenvertrouwen en ...[+++]


14. Calls on the ECB to take action with regard to the persistently high values of the M3 money supply (8,8% in May 2006, as against 7,4% in December 2005) by comparison with the long-term reference value of 4,5%; points, in particular, to the substantial growth in notes and cash in circulation and in call money deposits, is concerned that such expansion will be unsustainable in the long term; asks the ECB to investigate closely developments in the mortgage market and merger and acquisition loans, and their possible effects in terms of systemic risk, consumer confidence and interest rate development;

14. dringt er bij de ECB op aan actie te ondernemen wanneer de waarde van de monetaire massa M3 hoog blijft (8,8% in mei 2006 ten opzichte van 7,4% in december 2005) in verhouding tot de langetermijnreferentiewaarde van 4,5%; vestigt in het bijzonder de aandacht op de sterke groei van de omloop van papiergeld en daggelddeposito's; is verontrust over het feit dat een dergelijke stijging op de lange termijn niet houdbaar is; verzoekt de ECB gedegen onderzoek te doen naar de ontwikkeling van de hypotheekmarkt en de MA-leningen (fusies/overnames) en de mogelijke effecten daarvan in termen van systemische risico's, consumentenvertrouwen en ...[+++]


(4) The European Council calls for the approximation of criminal law and procedures on money laundering (in particular, confiscating funds), adding that the scope of criminal activities which constitute principal offences for money laundering should be uniform and sufficiently broad in all Member States.

(4) De Europese Raad verlangt dat het strafrecht en het strafprocesrecht van de lidstaten inzake het witwassen van geld (bv. confiscatie van middelen), onderling worden aangepast, en preciseert dat het scala van criminele activiteiten die basisdelicten voor het witwassen van geld vormen, in alle lidstaten uniform en voldoende breed moet zijn.


Close cooperation in assessing the integrity of electronic money schemes is called for.

Er moet nauw worden samengewerkt bij de beoordeling van de soliditeit van elektronischgeldsystemen.


I do not actually think that it is necessary to take any money from agriculture in order to finance a decent programme within the amounts of money set out – EUR 5.5 billion – considering what the obligations of the Union are, what the Member States will put up and what is likely to be called upon because of the situation in Serbia. So why generate a battle about some EUR 300 million that, in the end, I do not think that we will have to call down from agriculture?

Gezien de verplichtingen van de Europese Unie in dit verband, en mede gezien de bijdragen van de lidstaten waarop waarschijnlijk een beroep wordt gedaan vanwege de situatie in Servië, ga ik er eigenlijk niet van uit dat het noodzakelijk is om landbouwgelden te gebruiken om een fatsoenlijk programma te financieren binnen de gestelde begroting van 5,5 miljard euro. Dus waarom zou er een strijd moeten ontbranden over een bedrag van zo'n300 miljoen euro als uiteindelijk blijkt dat er geen geld uit de landbouwbegroting nodig is?




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'call money' ->

Date index: 2021-03-17
w