37. Believes that developing entrepre
neurship skills and programmes to learn how the market, the economy and the financial system operate, function and interact, along with environmental awareness, and how n
ew technologies can boost effective, innovative and green opportunities, should be included
in basic and higher education systems, and also be promoted through extra-curricular activities and lifelong learning; believes that a
...[+++]well prepared business plan is the first step towards better access to finance and viability; calls on the Commission and the Member States to include entrepreneurship, financial, economic and environmental education in their education programmes without delay; supports in this connection the ‘Erasmus for Young Entrepreneurs’ programme, designed to promote an entrepreneurial culture and develop the single market and competitiveness; 37. is van mening dat de ontwikkeling van onder
nemersvaardigheden, programma's om te leren hoe de markt, de economie en het financieel stelsel werken en met elkaar verbonden zijn, milieubewustzijn en manieren waarop nieuwe technologie effectieve, innovatieve en groene kansen kan stimuleren onderdeel moeten uitmaken van het lager en middelbaar onderwijs, en ook moeten worden opgenomen in buitenschoolse activiteiten en opleidingen gedurende het gehele leven; is van mening dat een goed voorbereid ondernemingsplan de eerste stap vormt voor een betere toegang tot financiering en voor reële overlevingskansen; verzoekt de Commissie en de lids
...[+++]taten om onderwijs inzake ondernemerschap, financiën, economie en milieu onverwijld in hun onderwijsprogramma's op te nemen; steunt in dit verband het programma "Erasmus voor jonge ondernemers", dat bedoeld is om een ondernemerschapscultuur te bevorderen en de interne markt en het concurrentievermogen te ontwikkelen;