Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audit bond market
Bond
Bond belt plies
Bond issue
Bond loan
Bond market
Bond rubber plies
Bonded warehouse
Bonding
Bonding rubber plies
Commodity market
Customs warehouse
Debenture
Debenture loan
Euro-bond market
Market
Market State
Market operation
Market securities
Market situation
Market structure
Monitor bond exchange
Monitor bond market
Monitor debt securities
Open warehouse
Policy on the bond markets
Rubber belt bonding
Sell securities
Trade bonds
Trade securities
Warehouse under customs control

Vertaling van "bond market " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
audit bond market | monitor debt securities | monitor bond exchange | monitor bond market

obligatiemarkt volgen






bond [ bond issue | bond loan | bond market | debenture | debenture loan ]

obligatie [ obligatielening | obligatiemarkt ]




bond belt plies | rubber belt bonding | bond rubber plies | bonding rubber plies

rubberen lagen aan elkaar hechten | rubberen lagen vasthechten




market securities | sell securities | trade bonds | trade securities

effecten verhandelen


customs warehouse [ bonded warehouse | bonding | open warehouse | warehouse under customs control ]

douane-entrepot [ fictief entrepot | publiek entrepot ]


market [ market operation | market situation | market State | market structure ]

markt [ functioneren van de markt | marktsituatie | marktstructuur | toestand van de markt ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Market participants are currently developing voluntary guidelines, known as 'Green Bond Principles', that recommend transparency and promote integrity in the development of the green bond market by clarifying the approach for issuing green bonds.

De marktdeelnemers ontwikkelen momenteel vrijwillige richtsnoeren, bekend als 'beginselen inzake groene obligaties', waarin transparantie wordt aangemoedigd en integriteit bij de ontwikkeling van de markt voor groene obligaties wordt bevorderd door de aanpak voor de uitgifte van groene obligaties te verduidelijken.


The Commission will consult in 2015 on the merits and potential shape of an EU covered bond framework and present policy options to achieve greater integration in covered bond markets, based on experience gained from well functioning national frameworks.

De Commissie zal in 2015 een raadpleging houden over de voordelen en de mogelijke vorm van een EU-kader voor gedekte obligaties en op basis van de ervaring die met goed functionerende nationale kaders is opgedaan beleidsopties presenteren om tot grotere integratie van de markten voor gedekte obligaties te komen.


The evaluation shall also cover the impact on projects’ financial viability, volume, terms and costs of bond issuance, the effect on the wider bond markets as well as controlling creditor and procurement aspects.

De evaluatie omvat ook de gevolgen voor de financiële levensvatbaarheid van het project, het volume, de voorwaarden en kosten van de uitgifte van obligaties, het effect op de bredere obligatiemarkt, en aspecten die betrekking hebben op de kredietcontroleur en aanbestedingen.


During 2010, China progressively relaxed its rules on RMB capital transfers, cross-border settlement, corporate bond issuances and access to its onshore inter-bond market, aiming to improve circulation of offshore RMB funds.

In 2010 heeft China zijn regels voor kapitaaloverdrachten in RMB, grensoverschrijdende handel, emissie van bedrijfsobligaties en toegang tot de obligatiemarkt op het vasteland geleidelijk aan versoepeld, hetgeen de omloop van offshore RMB-middelen heeft bevorderd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Amendments to the Delegated Regulation supplementing Solvency II in 2018 to review the prudential treatment of private equity and privately placed debt; Recommendation on private placements (building on the experience of well-functioning national regimes) – in the fourth quarter of 2017; Communication on a roadmap for removing barriers to post-trade market infrastructure (building on the recommendations of the EPTF – the European Post Trade Forum) – in the fourth quarter of 2017; Communication on corporate bond markets (building on the recommendations of the Expert Group on Corporate Bond Market Liquidity) – in the fourth quarter of 2 ...[+++]

Wijzigingen van de gedelegeerde verordening tot aanvulling van Solvabiliteit II in 2018 om de prudentiële behandeling van private equity en onderhands geplaatst vreemd vermogen te herzien. Aanbeveling over onderhandse plaatsingen (voortbouwend op de ervaring van goed functionerende nationale regelingen) – in het vierde kwartaal 2017. Mededeling over een routekaart voor het opheffen van barrières voor post-trade marktinfrastructuur (voortbouwend op de aanbevelingen van het European Post Trade Forum (EPTF)) – in het vierde kwartaal 2017. Mededeling over de markten voor bedrijfsobligaties (voortbouwend op de aanbevelingen van de Expert Group on Corporate Bond Market Liquidity ...[+++]


4. Notes in particular that the US Treasury market and the total euro area sovereign bond market are comparable in size but not in terms of liquidity, diversity, and pricing; points out that it could be in the interests of the eurozone to develop a common liquid and diversified bond market, and that a stability bond market would offer a viable alternative to the US dollar bond market and establish the euro as a global ‘safe haven’;

4. wijst er met name op dat de markt voor VS-schatkistpapier en de totale staatsobligatiemarkt van het eurogebied vergelijkbaar zijn qua omvang, maar niet qua liquiditeit, diversiteit en prijsstelling; wijst erop dat het in het belang van de eurozone kan zijn om een gemeenschappelijke liquide en diverse obligatiemarkt te ontwikkelen, en dat een markt voor stabiliteitsobligaties een werkbaar alternatief zou kunnen vormen voor de VS-dollarobligatiemarkt en de euro als mondiale „veilige haven” zou kunnen fungeren;


4. Notes in particular that the US Treasury market and the total euro area sovereign bond market are comparable in size but not in terms of liquidity, diversity, and pricing; points out that it could be in the interests of the eurozone to develop a common liquid and diversified bond market, and that after a stability culture has been credibly established in the euro area, a stability bond market would offer a viable alternative to the US dollar bond market and establish the euro as a global ‘safe haven’;

4. wijst er met name op dat de markt voor VS-schatkistpapier en de totale staatsobligatiemarkt van het eurogebied vergelijkbaar zijn qua omvang, maar niet qua liquiditeit, diversiteit en prijsstelling; wijst erop dat het in het belang van de eurozone kan zijn om een gemeenschappelijke liquide en diverse obligatiemarkt te ontwikkelen, en dat, na de geloofwaardige invoering van een cultuur van stabiliteit in de eurozone, een markt voor stabiliteitsobligaties een werkbaar alternatief zou kunnen vormen voor de VS-dollarobligatiemarkt en de euro als mondiale "veilige haven" zou kunnen fungeren;


8. Takes note of the Commission's assessment, which is part of the Commission Green Paper on the feasibility of introducing stability bonds, that stability bonds would facilitate the transmission of euro-area monetary policy and would promote efficiency in the bond market and in the broader euro-area financial system;

8. neemt kennis van de beoordeling van de Commissie, opgenomen in het Groenboek over de haalbaarheid van de invoering van stabiliteitsobligaties, dat stabiliteitsobligaties de uitvoering van het monetaire beleid in de eurozone zouden vergemakkelijken en een efficiënte werking van de obligatiemarkt en het bredere financiële stelsel van de eurozone ten goede zouden komen;


8. Notes that highly innovative and fast-growing companies need access to larger European venture capital and bond markets, urges the Commission to take the initiative in removing the barriers to the development of European venture capital and bond markets, to expand risk-sharing facilities for investments in equity, to support issues of pooled corporate bonds and to encourage the Member States to support the activities of business angels by providing tax incentives to investors;

8. merkt op dat sterk innovatiegerichte en snelgroeiende bedrijven toegang moeten kunnen krijgen tot breder opgezette Europese durfkapitaal- en obligatiemarkten, en verzoekt de Commissie het initiatief te nemen tot opheffing van de belemmeringen voor de ontwikkeling van Europese durfkapitaal- en obligatiemarkten, de voor aandeleninvesteringen bestaande risicodelingsfaciliteiten te verruimen, de gezamenlijke uitgifte van bedrijfsobligaties te ondersteunen en de lidstaten aan te moedigen om de activiteiten van business angels te steunen door het verstrekken van fiscale prikkels voor investeerders;


7. Notes that highly innovative and fast-growing companies need access to larger European venture capital and bond markets, urges the Commission to take the initiative in removing the barriers to the development of European venture capital and bond markets, to expand risk-sharing facilities for investments in equity, to support issues of pooled corporate bonds and to encourage the Member States to support the activities of business angels by providing tax incentives to investors;

7. merkt op dat sterk innovatiegerichte en snelgroeiende bedrijven toegang moeten kunnen krijgen tot breder opgezette Europese durfkapitaal- en obligatiemarkten, en verzoekt de Commissie het initiatief te nemen tot opheffing van de belemmeringen voor de ontwikkeling van Europese durfkapitaal- en obligatiemarkten, de voor aandeleninvesteringen bestaande risicodelingsfaciliteiten te verruimen, de gezamenlijke uitgifte van bedrijfsobligaties te ondersteunen en de lidstaten aan te moedigen om de activiteiten van business angels te steunen door het verstrekken van fiscale prikkels voor investeerders;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'bond market' ->

Date index: 2023-03-01
w