39. Welcomes the intention of the Commission and the Member States to launch a major communication campaign for Natura 2000 by 2013, to improve the application of EU environmental protection provisions and to foster the coexistence of environmental protection, sustainable economic growth and social development as equal, non-contradictory principles; calls, to this end, for the promotion of successful projects and the dissemination of information to the public on the feasibility of environmentally benign economic development in important natural and cultural heritage areas such as those belonging to the Natura 2000 network;
39. juicht het voornemen van de Commissie toe om tegen 2013 samen met de lidstaten een grootschalige communicatiecampagne voor Natura 2000 te lanceren, om de toepassing van de bepalingen van de EU-milieuwetgeving te verbeteren en om ervoor te zorgen dat milieubescherming, duurzame economische groei en sociale ontwikkeling hand in hand kunnen gaan als gelijkwaardige, niet-tegenstrijdige beginselen; dringt met dat als doel aan op de promotie van succesvolle projecten en de verspreiding van informatie naar het publiek betreffende de haalbaarheid van milieuvriendelijke economische ontwikkeling in gebieden van natuurlijk belang en cultureel erfgoed zoals die van het Natura 2000-netwerk;