Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assisted running
Assisting run of a locomotive
Current maintenance of locomotives
Routine maintenance of locomotives
Running repair of locomotives

Vertaling van "assisting run a locomotive " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
assisting run of a locomotive

traject met extra locomotief | traject van extra locomotief


assisted running

in dubbele tractie rijden | in voorspan rijden | rijden in dubbele tractie


current maintenance of locomotives | routine maintenance of locomotives | running repair of locomotives

dagelijks onderhoud van locomotieven
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
47. Welcomes the Council Conclusions on common principles for multi-purpose, cash-based assistance in response to humanitarian needs; acknowledges that while only a small proportion of humanitarian assistance is currently cash-based, the use of cash-based assistance has significant potential as an innovative, dignifying, safe, gender sensitive, flexible and cost-efficient modality to cover the emergency basic needs of the most vulnerable; calls on the EU and its Member States to promote the common principles and the use of unconditi ...[+++]

47. is ingenomen met de conclusies van de Raad over gemeenschappelijke beginselen voor multifunctionele bijstand in geld voor het lenigen van humanitaire behoeften; erkent dat, hoewel slechts een klein deel van de humanitaire hulp momenteel in geld wordt verstrekt, het gebruik van bijstand in geld veel potentieel heeft om een innovatieve, waardigheid gevende, veilige, genderbewuste, flexibele en rendabele manier te zijn om in noodsituaties in de basisbehoeften van de meest kwetsbaren te voorzien; vraagt de EU en haar lidstaten in de aanloop naar de WHS voor de gemeenschappelijke beginselen en het gebruik van onvoorwaardelijke bijstand ...[+++]


38. Welcomes the fact that financial assistance achieved in the short run the objective of avoiding a disorderly default on sovereign debt that would have had extremely severe economic and social consequences which would have arguably been worse than the current ones, as well as spillover effects for other countries of an incalculable magnitude, and possibly the forced exit of countries from the euro area; notes, however, that there is no guarantee this will be avoided in the long run; also notes that the financial assistance and adjustment programme in ...[+++]

38. constateert met voldoening dat dankzij de financiële bijstand op korte termijn effectief een chaotische staatsschuldencrisis is voorkomen, die extreem ernstige economische en sociale gevolgen zou hebben gehad, en waarvan de spill-overeffecten op andere landen niet te overzien zouden zijn geweest en vermoedelijk geleid zouden hebben tot het gedwongen vertrek van landen uit de eurozone; merkt echter op dat er geen garantie is dat dit op de lange termijn kan worden vermeden; merkt tevens op dat de financiële bijstand en het aanpassingsprogramma voor Griekenland noch een ordentelijk faillissement, noch het overspringen van de crisis na ...[+++]


The incompatibility of the different national systems poses a major problem for international trains because either locomotives have to be changed at each border or they have to be equipped with as many onboard systems as there are systems on the tracks that they will run on.

De niet-compatibiliteit van de verschillende nationale systemen vormt een groot probleem voor internationale treinen, omdat hierdoor de locomotieven ofwel bij elke grensovergang moeten worden vervangen, ofwel moeten worden uitgerust met even zoveel boordcomputers als er systemen zijn op de spoorlijnen waarover ze rijden.


I believe we have managed to create the conditions to minimise the ever-present legal uncertainty which was why all the issues of mutual recognition of authorisations for rolling stock and locomotives constantly kept running into barriers and obstacles.

Ik ben ervan overtuigd dat we erin geslaagd zijn omstandigheden te creëren die de altijd aanwezige rechtsonzekerheid tot een minimum beperken, wat de reden was waarom alle kwesties van wederzijdse erkenning van vergunningen voor rollend materieel en locomotieven steeds opnieuw op belemmeringen en obstakels stootten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Another key element in identifying LDC’s AfT needs will be the enhanced Integrated Framework (IF) – run collaboratively by the IMF, ITC, UNCTAD, UNDP, World Bank and WTO. The IF has the dual objectives of mainstreaming trade into LDCs’ national development plans and poverty reduction strategies, and to assist in the coordinated delivery of trade-related technical assistance in response to needs identified by LDCs.

Een ander centraal element in de inventarisering van de handelsgebonden hulpbehoeften van de armste landen is het uitgebreid geïntegreerd ontwikkelingsbeleid - onder toezicht van het Internationaal Muntfonds, het Internationaal Handelscentrum (ITC), de Unctad, het ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties, de Wereldbank en Wereldhandelsorganisatie, in onderlinge samenwerking.


The Dutch authorities intend to compensate partially the costs of installing ETCS, a new railway signalling and speed control system (see also IP/05/321), into the first freight locomotives which will be running on the Betuwe line.

De Nederlandse overheid is van plan een gedeelte terug te betalen van de kosten voor de installatie van het ETCS, een nieuw signalerings- en snelheidsbeperkings- systeem voor spoorwegen (zie ook IP/05/321), in de eerste goederenlocomotieven die op de Betuwelijn zullen rijden.


The benefits provided by this body will be as follows: - collecting, preparing and disseminating information concerning, firstly, all the Community actions for rural development and, secondly, the innovative and demonstration schemes financed by the Leader II Initiative or from other sources; - making use of and processing the evaluation work relating to each regional or national Leader II programme; - running the European Network for rural development, through the medium of advanced communication techniques (electronic mail), various publications, meetings and events, and providing technical support for national networks and non-gover ...[+++]

Daarbij dient dit orgaan de volgende prestaties te leveren : - gegevens over de communautaire activiteiten voor plattelandsontwikkeling en over de innovatie- en demonstratieprogramma's die in het kader van LEADER II of van andere bronnen worden gefinancierd, verzamelen, opmaken en verspreiden; - gegevens over de evaluatie van elk nationaal of regionaal LEADER II- programma verwerken en benutten; - het Europees netwerk voor plattelandsontwikkeling met behulp van geavanceerde communicatietechnieken (elektronische post), diverse publikaties, vergaderingen en evenementen beheren, en nationale netwerken en niet-gouvernementele organisaties die nodig zijn om LEADER II naar behoren te laten functioneren, technisch ondersteunen; - technische bij ...[+++]


Technical Assistance 6.666 4.9995 4.9995 - Total 321.8210 172.7434 142.2434 30.5 The body responsible for the programme is: O.T.E. Av. Kifissias 99 15124 Maroussi GR - Athens Tel.: 611.52.90 The Postal Services Programme also runs until the end of 1999 and is to receive Community assistance worth ECU 77.957 million (ECU 70.857 million from the ERDF and ECU 7.1 million from the ESF), within a total volume of ECU 117.134 million.

Technische bijstand 6,666 4,9995 4,995 Voor het programma verantwoordelijke instantie : O.T.E. Kifissiaslaan 99 15124 Maroussi GR-Athene Tel. : 611.52.90 De communautaire bijstand voor het programma "Posterijen", dat loopt tot eind 1999, bedraagt 77,957 miljoen ecu (70,857 miljoen ecu uit het EFRO en 7,1 miljoen ecu uit het ESF). De totale kosten van dit programma belopen 117,134 miljoen ecu.


Acting on a proposal by Mr Bruce Millan, the Member with special responsibility for regional policies, the Commission has decided to grant assistance from the Structural Funds (ERDF, ESF and EAGGF Guidance Section) to the Interreg "External Frontiers" operational programme, which is intended to promote cooperation between the border areas of Greece and Bulgaria and Albania under the Interreg II Community Initiative. This operational programme will run from 3 November 1994 to 31 December 1999 and will receive assistance from the Struct ...[+++]

De Commissie heeft op voorstel van de heer Bruce Millan, Commissaris voor het regionaal beleid, besloten een bijdrage uit de Structuurfondsen (EFRO, ESF en EOGFL-Oriëntatie) toe te kennen voor het operationeel programma INTERREG "Buitengrenzen", dat ten doel heeft de samenwerking te bevorderen tussen de Griekse grensgebieden en Bulgarije en Albanië, in het kader van het communautaire initiatief INTERREG II. Voor dit operationeel programma, dat loopt van 3 november 1994 tot en met 31 december 1999 is steun uit de Structuurfondsen ten bedrage van 309,8 miljoen ecu toegekend; de totale kosten bedragen 492 miljoen ecu.


The two immediate objectives of the project, which is due to run for 12 months, are to provide training to 200 persons (staff and members of AKKOR) in the most critical fields in which Russian farmers need assistance, and to assist 4 regional AKKOR branches to establish twinning relationships with farming associations in the EC.

Het project heeft een looptijd van 12 maanden. Er zijn twee directe doelstellingen: scholing voor 200 personen (personeel en leden van Akkor) op de voor de Russische boeren meest essentiële gebieden en steun voor vier regionale Akkor-afdelingen bij het opbouwen van betrekkingen met zusterorganisaties in de EG.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'assisting run a locomotive' ->

Date index: 2023-10-25
w