Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Annuality of the budget
Assist choreographers with their process of reflection
Assist patients with rehabilitation
Assist patients with rehabilitation process
Assist patients with the rehabilitation process
Assist the annual budgeting process
Budget policy
Budgetary discipline
Budgetary reform
Help choreographers with their self-reflection
Help patients with rehabilitation
Principle of annuality
Principle of the annual nature of the budget
Provide assistance to the annual budgeting process
Public budget
Support annual budget development
Support development of annual budget
To establish the annual budget
To establish the draft budget
Yearly nature of the budget

Traduction de «assist the annual budgeting process » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assist the annual budgeting process | support annual budget development | provide assistance to the annual budgeting process | support development of annual budget

ontwikkeling van de jaarlijkse begroting ondersteunen | ontwikkeling van het jaarlijks budget ondersteunen


assist patients with the rehabilitation process | help patients with rehabilitation | assist patients with rehabilitation | assist patients with rehabilitation process

patiënten bijstaan bij revalidatie | patiënten helpen met revalidatie


assist choreographers with their process of reflection | help choreographers with their self-reflection | contribute to the choreographer's process of reflection | contribute to the process of reflection of choreographers

bijdragen aan het denkproces van de choreograaf


Ministerial conference on assistance to the Peace Process

Ministeriële conferentie over steun aan het vredesproces


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

begrotingsbeleid [ begrotingshervorming | bepaling van het begrotingsbeleid | eenjarigheid van de begroting | jaarlijkse opstelling van de begroting ]


principle of annuality | principle of the annual nature of the budget

jaarperiodiciteitsbeginsel


to establish the annual budget | to establish the draft budget

de ontwerp-begroting opstellen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For the future, it will need to use the opportunity of the Annual Policy Statement and budget processes to review the scope of this activity.

In de toekomst zal ze de jaarlijkse beleidsverklaring en de begrotingsprocedures moeten gebruiken om bij die gelegenheid het verloop van deze activiteiten te evalueren.


13. Points out that the EU, as a world leading donor, should follow and expand recent instances of linking the delivery of EU external aid to budget reforms towards greater transparency, access to data and participatory processes, and to harmonise guiding principles in this regard with other donors; is of the opinion that the EU should establish clear and public benchmarks and criteria, in an incentive-based approach, for recipient governments to open up their budget processes and incorporate transparency, public participation and ov ...[+++]

13. wijst erop dat de EU, als een wereldwijd toonaangevende donor, vervolg moet geven op, en uitbreiding aan recente voorbeelden van koppeling van de levering van externe EU-hulp aan begrotingshervormingen, met het oog op meer transparantie, toegang tot gegevens en participatieprocedures en harmonisering van leidende principes op dit gebied met andere donoren; is van mening dat de EU duidelijke en openbare benchmarks en criteria moet vaststellen in het kader van een op stimulansen gebaseerde aanpak voor de ontvangende regeringen om meer openheid te geven over begrotingsprocedures, en transparantie, inspraak en toezicht te integreren in ...[+++]


Although the approval of annual budget legislation is the key step in the budget process in which important budgetary decisions are adopted in the Member States, most fiscal measures have budgetary implications that go well beyond the annual budgetary cycle.

Hoewel de goedkeuring van de wetgeving betreffende de jaarlijkse begroting de fase van de begrotingsprocedure is waarin in de lidstaten belangrijke budgettaire beslissingen worden genomen, hebben de meeste begrotingsmaatregelen budgettaire gevolgen die veel verder reiken dan de jaarlijkse begrotingscyclus.


In addition to that, we would not only like a state of play from the Commission as to which of the outstanding regulations we could have withdrawn, but above all what we would like is to be sure that we have clarity between what we have here in the budget process and the legislative process of the work programme which is decided on by the Commission today; so that when we have a final decision on this budget, hopefully in December, and the resolution from Parliament on the legislative work pr ...[+++]

Daarnaast verzoeken wij de Commissie om een overzicht van de stand van zaken over alle nog uitstaande verordeningsvoorstellen die ingetrokken zouden kunnen worden. Waar wij echter met name prijs op zouden stellen, is duidelijkheid over de afstemming van het huidige begrotingsproces en het wetgevingsaspect van het werkprogramma waarover de Commissie vandaag een besluit neemt. Als er dan een definitief besluit genomen is over deze begroting, en hopelijk gebeurt dat in december, en we beschikken over de resolutie van het Parlement betreffende het werkprogramma over de wetgeving, dan kunnen beide componenten geïntegreerd worden. Indien wij d ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Transition Assistance and Institution Building, and Cross-Border Cooperation Components should be accessible to all beneficiary countries, in order to assist them in the process of transition and approximation to the EU, as well as to encourage regional cooperation between them.

De afdelingen Omschakeling en institutionele opbouw en Grensoverschrijdende samenwerking moeten openstaan voor alle begunstigde landen om hen te helpen bij het proces van omschakeling en toenadering tot de EU, alsmede om de regionale samenwerking tussen deze landen onderling te stimuleren.


24. Suggests that the EU - on the basis of partner-country ownership and development strategy - work towards close coordination between EU Member States´ and the Commission's development assistance through joint country strategy papers and joint multi-annual programming - preferably involving other major bilateral and multilateral donors; calls for improved coordination and complementarity through operational alignment with partner countries' budget processes ...[+++] and Poverty Reduction Strategies; suggests, moreover, the adoption of the principle that - through consultations at country level - a maximum of 2-3 EU donors should be lead agencies in any given partner country and that on specific thematic issues a clear division of labour should be sought;

24. stelt voor dat de EU zich – op basis van een ontwikkelingsstrategie per partnerland waarvoor dit land zelf eindverantwoordelijk is – inspant voor een strakke coördinatie van de ontwikkelingshulp van de lidstaten van de EU en de Commissie door met gezamenlijke nationale strategiedocumenten en meerjarenprogrammering te werken, bij voorkeur samen met andere bi- en multilaterale donoren; pleit voor betere coördinatie en complementariteit door operationele afstemming op de begrotingsprocedures en strategieën voor armoedebestrijding in de partnerlanden; stelt tevens voor als beginsel te aanvaarden, dat in overleg op landenniveau in ieder ...[+++]


23. Suggests that the EU - on the basis of partner-country ownership and development strategy - work towards close coordination between EU Member States´ and the Commission's development assistance through joint country strategy papers and joint multi-annual programming - preferably involving other major bilateral and multilateral donors; calls for improved coordination and complementariry through operational alignment with partner countries' budget processes ...[+++] and Poverty Reductions Strategies; suggests, moreover, the adoption of the principle that - through consultations at country level - a maximum of 2-3 EU donors should be lead agencies in any given partner country and that on specific thematic issues a clear division of labour should be sought;

23. stelt voor dat de EU zich – op basis van een ontwikkelingsstrategie per partnerland waarvoor dit land zelf eindverantwoordelijk is – inspant voor een strakke coördinatie van de ontwikkelingshulp van de lidstaten van de EU en de Commissie door met gezamenlijke nationale strategiedocumenten en meerjarenprogrammering te werken, bij voorkeur samen met andere bi- en multilaterale donoren; pleit voor betere coördinatie en complementariteit door operationele afstemming op de begrotingsprocedures en strategieën voor armoedebestrijding in de partnerlanden; stelt tevens voor als beginsel te aanvaarden, dat in overleg op landenniveau in ieder ...[+++]


* Other priorities will be inter alia assisting poor countries in their Integration in the World Economy, Governance and Human Rights, Environment and Forestry, Justice and Home Affairs issues, Fight against Terrorism and Trade Related Technical Assistance, supporting the TREATI process and ASEAN's integration process.

* Andere prioriteiten zijn onder meer: hulp aan arme landen om te werken aan hun integratie in de wereldeconomie, 'good governance' en mensenrechten, milieu en bosbouw, kwesties op het gebied van justitie en binnenlandse zaken, bestrijding van het terrorisme, handelsgerelateerde technische bijstand, ondersteuning van het TREATI-proces en het ASEAN-integratieproces.


Ensuring adequate articulation of program funding and pool funding with thestrategies set out in the Country Strategy Papers and integrating funding envelopes in multi-annual budgeting processes to guarantee predictability and stability.

- zorgen voor een adequate samenhang van de programmafinanciering en gezamenlijke financiering met de in de nationale strategiedocumenten vastgelegde strategieën en integratie van de financieringsbedragen in meerjarige begrotingsprocessen om de voorspelbaarheid en stabiliteit te waarborgen.


The Council has consistently supported peace in the Middle East, through its own political initiatives, its constructive support for the efforts of the US and other key players and considerable economic EU assistance for the Peace Process. The Council welcomes the fact that the Middle East Peace Process is not only on the move but is also gaining momentum on both its Syrian and Palestinian Tracks.

De Raad heeft het vredesproces in het Midden-Oosten altijd ondersteund door eigen politieke initiatieven, constructieve steun voor de inspanningen van de Verenigde Staten en andere hoofdrolspelers en omvangrijke economische EU-steun voor het vredesproces. De Raad stelt met voldoening vast dat het vredesproces in het Midden-Oosten niet alleen wordt voortgezet, maar met Syrië en de Palestijnen ook sneller opschiet.


w