Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess clinical psychological measures
Assess sound qualities
Assess sound quality
Assess yarn count
Assess yarn length and mass
Evaluate clinical psychological investigations
Evaluate clinical psychological measures
Measure sound quality
Measure the impact of clinical psychological tests
Measure yarn count
Measure yarn length and mass
Measurement and assessment techniques
Test sound quality

Vertaling van "assess dying death measures " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Assess dying/death measures

evaluatie van zorg rond overlijden


assess yarn length and mass | measure yarn length and mass | assess yarn count | measure yarn count

garennummer meten | garentelling meten


assess clinical psychological measures | evaluate clinical psychological investigations | evaluate clinical psychological measures | measure the impact of clinical psychological tests

klinische psychologische maatregelen evalueren


assess sound qualities | measure sound quality | assess sound quality | test sound quality

geluidskwaliteit beoordelen


Manage dying/death measures

management van zorg bij levenseinde


Teach dying/death measures

voorlichten over maatregelen bij levenseinde


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a given environme ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandigheden bepalen. Deze metingen geven een benadering van de graad van zwakzinnigheid. De diagnose zal ook a ...[+++]


measurement and assessment techniques

meet- en evaluatietechnieken


assessment of the environmental impact of Community measures

beoordeling van het milieu-effect van communautaire maatregelen


Declaration (No 20) on assessment of the environmental impact of Community measures

Verklaring (nr. 20) betreffende de beoordeling van het milieueffect van communautaire maatregelen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, the Commission would stress that when it carries out an assessment of the measures taken under Article 2a(2), this assessment is based on factual and legal considerations; the moral assessment of the content of the programmes depends on the judgement of each Member State, which has the principal responsibility for authorising or prohibiting the transmission of certain television programmes by broadcasters under its jurisdiction who may be caught by Article 22.

De Commissie benadrukt echter dat haar beoordeling van de maatregelen die zijn genomen krachtens artikel 2 bis, lid 2, gebaseerd is op feitelijke en juridische overwegingen; de morele beoordeling van de inhoud van programma's behoort tot de verantwoordelijkheid van elke lidstaat; de lidstaat is immers in de eerste plaats verantwoordelijk voor het toestaan of verbieden van bepaalde televisie-uitzendingen van omroepen die onder zijn bevoegdheid vallen en waarop artikel 22 van toepassing kan zijn.


All Member States bound by the Directive have by now communicated their transposition measures. Due to the late notification of transposition measures by Germany, the Commission could not complete its assessment of these measures.

Alle lidstaten die door de richtlijn gebonden zijn, hebben inmiddels hun omzettingsmaatregelen meegedeeld. Vanwege de late mededeling van de omzettingsmaatregelen van Duitsland kon de Commissie haar beoordeling van deze maatregelen niet voltooien.


According to Article 19, Member States shall establish national rapporteurs or equivalent mechanisms (NREMs) with the task of carrying out assessment of trends, measuring of results of anti-trafficking actions, and gathering of statistics.

Op grond van artikel 19 moeten lidstaten nationale rapporteurs aanstellen of in soortgelijke mechanismen (NREM's) voorzien, met als taken het monitoren van tendensen, het meten van de resultaten van bestrijdingsmaatregelen en het verzamelen van statistieken.


The report therefore does not include findings based on the assessment of these measures.

Het verslag bevat dan ook geen bevindingen die gebaseerd zijn op de beoordeling van deze maatregelen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Where the resolution authority assesses that the measures proposed by an institution in accordance with paragraph 2 do not effectively reduce or remove the impediments in question, it shall, in consultation with the competent authorities, identify alternative measures that may achieve that objective, and notify in writing those measures to the institution.

Indien de afwikkelingsautoriteit oordeelt dat de maatregelen die een instelling overeenkomstig lid voorstelt de desbetreffende belemmeringen niet effectief aanpakken of wegnemen, stelt zij in overleg met de bevoegde autoriteiten alternatieve maatregelen vast waarmee dat doel kan worden bereikt en stelt zij de instelling schriftelijk van deze maatregelen in kennis.


2a. ESMA shall periodically examine the data received in accordance with paragraph 2 of this Article and Article 60(1) and (1a) and shall assess whether any measures are necessary in relation to positions which in an objectively measurable way reduce risks directly related to commercial activities in addition to those provided for in paragraph 1a of this Article in order to ensure the integrity and orderly functioning of markets.

2 bis. De ESMA onderzoekt de overeenkomstig lid 2 van dit artikel en artikel 60, lid 1 en lid 1 bis, ontvangen gegevens periodiek en beoordeelt of in verband met posities die de risico's die rechtstreeks met de commerciële bedrijvigheid verband houden, op objectief meetbare wijze verminderen, maatregelen nodig zijn naast degene waarin is voorzien in lid 1 bis van dit artikel, om de integriteit en de ordelijke werking van de markten te waarborgen.


Concerning your discussion on tax competition, you will know that we have been working in the Code of Conduct Group on abolishing harmful business tax regimes in the EU. All in all, the Code of Conduct Group assessed over 400 measures by the present 27 Member States and their dependencies and overseas territories, of which over a hundred were considered harmful.

Wat betreft uw discussie over belastingconcurrentie: u weet dat we in een werkgroep gedragsregels werken aan de afschaffing van nadelige zakelijke belastingstelsels in de EU. Alles bij elkaar genomen heeft de deze werkgroep meer dan vierhonderd maatregelen beoordeeld van de huidige 27 lidstaten, hun gebiedsdelen en overzeese gebieden.


Concerning your discussion on tax competition, you will know that we have been working in the Code of Conduct Group on abolishing harmful business tax regimes in the EU. All in all, the Code of Conduct Group assessed over 400 measures by the present 27 Member States and their dependencies and overseas territories, of which over a hundred were considered harmful.

Wat betreft uw discussie over belastingconcurrentie: u weet dat we in een werkgroep gedragsregels werken aan de afschaffing van nadelige zakelijke belastingstelsels in de EU. Alles bij elkaar genomen heeft de deze werkgroep meer dan vierhonderd maatregelen beoordeeld van de huidige 27 lidstaten, hun gebiedsdelen en overzeese gebieden.


The Group of the European People’s Party (Christian Democrats) and European Democrats therefore proposes the creation of a temporary committee in our Parliament. That committee should assess which concrete measures we could adopt in Europe to complement those that are being implemented in the Member States.

De Fractie van de Europese Volkspartij stelt daarom voor om een tijdelijke parlementaire commissie in te stellen die zich gaat buigen over concrete maatregelen die we in Europees verband zouden kunnen nemen als aanvulling op hetgeen de lidstaten al doen.


This justifies the need for the Commission to submit a general report and an independent assessment of the measures carried out, in good time before the proposal for the subsequent framework programme, as well as the Commission’s preliminary communication to Parliament and the Council on the criteria which it considers should be the basis for the programme’s priorities.

Daarom moet de Commissie tijdig een algemeen verslag en een onafhankelijke beoordeling van de activiteiten opstellen, dat als uitgangspunt moet dienen voor het volgende kaderprogramma. De Commissie moet bovendien aan Parlement en Raad een mededeling doen toekomen over de criteria aan de hand waarvan zij de prioriteiten van het kaderprogramma wil vaststellen.


w