Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apprenticeship
Apprenticeship agreement
Apprenticeship contract
Apprenticeship training
Comparability of qualifications
Comparability of vocational training qualifications
Compile curricula for vocational courses
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Distance training
Dual education system
Dual system of apprenticeships
Dual vocational education system
E-training
Manpower training
Pre-vocational training
Prepare examinations for vocational courses
Prepare syllabi for vocational courses
Prepare syllabuses for vocational courses
Prepare vocational course syllabi
Recognition of vocational training qualifications
Sandwich training
Short secondary vocational training course
Vocational apprenticeship
Vocational training

Vertaling van "Vocational apprenticeship " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
apprenticeship [ vocational apprenticeship ]

assistentschap [ stage ]


dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

duaal leren | duaal onderwijssysteem | stelsel van duaal leren


apprenticeship training | short secondary vocational training course

beroepsbegeleidend onderwijs


apprenticeship agreement | apprenticeship contract

leercontract | leerovereenkomst


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

docente landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | onderwijsgevende landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | vakdocent landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | vakdocente landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs


compile curricula for vocational courses | prepare syllabi for vocational courses | prepare syllabuses for vocational courses | prepare vocational course syllabi

leerplannen voor beroepsopleidingen samenstellen | leerprogramma’s voor beroepsopleidingen samenstellen


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

examens voor beroepsopleidingen voorbereiden


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

beroepsopleiding [ alternerende opleiding | e-opleiding | opleiding van arbeidskrachten | opleiding via internet | schriftelijke opleiding | voorbereidende opleiding ]


recognition of vocational training qualifications [ comparability of qualifications | comparability of vocational training qualifications ]

erkenning van getuigschriften van vakbekwaamheid [ vergelijkbaarheid van getuigschriften ]


Vocational/recreational cushion

kussen voor beroepsgerelateerde of recreatieve activiteiten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To advance the quality, supply, attractiveness and inclusiveness of apprenticeships and work-based learning in vocational education and training, the Commission will propose a QualityFramework for Apprenticeships setting out key principles for the design and delivery of apprenticeships at all levels, with sufficient flexibility to apply to very different Member State systems.

Om de kwaliteit, het aanbod, de aantrekkelijkheid en de inclusiviteit van leerlingplaatsen en werkplekleren in beroepsonderwijs en –opleiding te verbeteren, zal de Commissie een kwaliteitskader voor leerlingplaatsen voorstellen, met basisbeginselen voor de opzet en het aanbod van leerlingplaatsen op alle niveausen met voldoende flexibiliteit voor de toepassing ervan in de zeer uiteenlopende stelsels van de lidstaten.


Relevant skills development should be pursued by further promoting all forms of work-based learning, such as traineeships, apprenticeships and dual schemes for vocational education and training, reinforcing the European Alliance for Apprenticeships, developing further partnerships with all stakeholders at local, regional and national levels and strengthening the anticipation of skills needs.

Er moet werk worden gemaakt van de ontwikkeling van relevante vaardigheden door alle vormen van leren op de werkplek zoals stages, leerlingplaatsen en duale stelsels voor beroepsonderwijs en -opleiding verder te stimuleren, de Europese Alliantie voor leerlingplaatsen te versterken, partnerschappen met alle belanghebbenden op lokaal, regionaal en nationaal niveau verder te ontwikkelen en beter te anticiperen op vaardigheidsbehoeften.


The Second European Vocational Skills Week will put a wealth of opportunities and experiences from across Europe in the limelight to show that VET and apprenticeships are a great first choice".

De tweede Europese Week van beroepsvaardigheden richt de schijnwerpers op een schat aan mogelijkheden en ervaringen in heel Europa om aan te tonen dat beroepsonderwijs en -opleiding en leerlingplaatsen een prima eerste keuze zijn".


22. Underscores the need for family businesses to have a direct link with educational activities that keep them constantly informed of state-of-the-art practices of good business management; stresses in this regard that family businesses make a vital contribution to the success of vocational training reforms and to increasing the number of apprenticeships; notes that, in the long term, well-functioning vocational-training systems could be instrumental in combating the skilled-worker shortage and youth unemployment; points out that ...[+++]

22. onderstreept dat het belangrijk is dat familiebedrijven een directe koppeling hebben met educatieve activiteiten die hen continu informeren over de meest geavanceerde praktijken van goed bedrijfsbeheer; benadrukt dat familiebedrijven een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van hervormingen in het beroepsonderwijs en de stijging van het aantal stageplaatsen; stelt vast dat goed werkende stelsels voor beroepsopleiding op de lange termijn kunnen bijdragen tot het aanpakken van het tekort aan vakmensen en de bestrijding van de jeugdwerkloosheid; merkt op dat de Commissie en de lidstaten beste praktijken moeten uitwisselen voor ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
22. Underscores the need for family businesses to have a direct link with educational activities that keep them constantly informed of state-of-the-art practices of good business management; stresses in this regard that family businesses make a vital contribution to the success of vocational training reforms and to increasing the number of apprenticeships; notes that, in the long term, well-functioning vocational-training systems could be instrumental in combating the skilled-worker shortage and youth unemployment; points out that ...[+++]

22. onderstreept dat het belangrijk is dat familiebedrijven een directe koppeling hebben met educatieve activiteiten die hen continu informeren over de meest geavanceerde praktijken van goed bedrijfsbeheer; benadrukt dat familiebedrijven een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van hervormingen in het beroepsonderwijs en de stijging van het aantal stageplaatsen; stelt vast dat goed werkende stelsels voor beroepsopleiding op de lange termijn kunnen bijdragen tot het aanpakken van het tekort aan vakmensen en de bestrijding van de jeugdwerkloosheid; merkt op dat de Commissie en de lidstaten beste praktijken moeten uitwisselen voor ...[+++]


EUROVOC descriptor: vocational training student mobility apprenticeship professional qualifications cooperation in the field of education vocational education

Eurovoc-term: beroepsopleiding studentenmobiliteit assistentschap beroepskwalificatie samenwerking op onderwijsgebied beroepsonderwijs


34. Recommends that in Member States with a dual vocational training system there should be an ‘alternative apprenticeship’ scheme, and thus a Youth Guarantee scheme, in the form of vocational training with more than one employer for young people under the age of 18 who cannot obtain an apprenticeship; in countries without dual vocational training, steps should be taken to implement an appropriately adapted system;

34. beveelt aan om in lidstaten met een duaal beroepsopleidingsstelsel voor jongeren tot 18 jaar – die geen leerlingplaats vinden – een "vervangingsleerstelsel" en daarmee een jongerengarantie ter beschikking te stellen in de vorm van een beroepsopleiding met meer dan één werkgever; beveelt aan om in lidstaten zonder duaal beroepsopleidingsstelsel maatregelen te treffen voor de invoering van een geschikt aangepast stelsel;


19. Calls for training by means of apprenticeships to be assigned priority over any other type of training, e.g. traineeships; encourages Member States not to plan any university courses of a vocational nature which are not accompanied by an apprenticeship contract;

19. wenst dat aan opleidingen via het leerlingwezen prioriteit wordt toegekend boven elke andere soort opleiding, bijvoorbeeld stages; dringt er bij de lidstaten op aan geen universitaire opleidingen met een beroepsdiploma te plannen die niet gekoppeld zijn aan een leerlingovereenkomst;


vocational training’ means any form of initial vocational education or training, including technical and vocational teaching and apprenticeships, which contributes to the achievement of a vocational qualification recognised by the competent authorities in the Member State in which it is obtained, as well as any continuing vocational education or training undertaken by a person during his or her working life.

beroepsopleiding: elke vorm van initieel beroepsonderwijs of initiële beroepsopleiding, met inbegrip van de opleidingen in het technisch onderwijs en het beroepsonderwijs, en in het leerlingwezen, die deel uitmaakt van de opleiding voor een beroepskwalificatie die erkend wordt door de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar zij is behaald, alsook elke vorm van voortgezet beroepsonderwijs of voortgezette beroepsopleiding die door iemand in zijn of haar werkende bestaan wordt gevolgd.


master in vocational education ("majster odbornej výchovy"), which represents education of a total duration of at least 12 years, comprising 8 years of basic education, 4 years of vocational education (complete vocational secondary education and/or apprenticeship in the relevant (similar) vocational training or apprenticeship course), professional experience of a total duration of at least 3 years in the field of the person's completed education or apprenticeship and supplementary pedagogical study at the faculty of pedagogy or at the technical universiti ...[+++]

meester in het beroepsgericht onderwijs ("majster odbornej výchovy"), overeenkomende met een studiecyclus met een totale duur van ten minste 12 jaar, waarvan gedurende 8 jaar basisonderwijs en gedurende 4 jaar een beroepsopleiding wordt gevolgd (voltijds secundair beroepsonderwijs en/of leerlingwezen in de betrokken (soortgelijke) beroepsopleiding of een studiecyclus in het kader van het leerlingwezen), gevolgd door ten minste 3 jaar beroepservaring in het gebied waarin hij/zij de opleiding op school of in het leerlingwezen heeft voltooid en een aanvullende pedagogische studie aan de faculteit pedagogie of aan een technische universiteit, of een studiecyclus ...[+++]


w