Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
VCR
VR
VTR
Video cassette recorder
Video recorder
Video-tape recorder
Virtual reality
Voltage reference

Vertaling van "VR " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
virtual reality | VR [Abbr.]

virtual reality | virtuele realiteit | virtuele werkelijkheid




video cassette recorder | video recorder | video-tape recorder | VCR [Abbr.] | VR [Abbr.] | VTR [Abbr.]

videorecorder
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Emphasises that an AA or a DCFTA with the European Union is not connected to NATO integration; stresses, in this regard, that the question of NATO membership is a highly divisive issue in both Ukrainian society and European public opinion; notes that in the given circumstances the VR has voted to end Ukraine’s non-aligned status, but expresses concern that all initiatives for NATO membership would increase the tensions in the wider region;

23. benadrukt dat een associatieovereenkomst of een diepe en brede vrijhandelsovereenkomst met de EU geen verband houdt met integratie in de NAVO; onderstreept in dit verband dat eventueel NAVO-lidmaatschap een kwestie is die de gemoederen verdeeld houdt, zowel in de Oekraïense samenleving als in de Europese publieke opinie; merkt op dat onder de gegeven omstandigheden de VR ervoor heeft gestemd de status van Oekraïne als niet-gebonden land op te heffen, maar vreest dat ieder initiatief ten gunste van NAVO-lidmaatschap de spanning in de wijdere regio nog zou opvoeren;


Representative of the Austrian Court of Auditors on the Standing Committee on the Estimates and Accounts of Local Authorities - VR Committee (until 2009)

Vertegenwoordiger van de Rekenkamer in het permanent comité Kostenramingen en Kwijting regionale publiekrechtelijke organen (tot 2009)


78. Notes with concern that 2010 has shown that there is no improvement in democratic scrutiny and prior consultation of the European Parliament on external actions of the EU; calls on the HR/VR to improve cooperation with the Parliament;

78. stelt bezorgd vast dat 2010 duidelijk heeft gemaakt dat er geen verbetering is in de democratische controle en voorafgaande raadpleging van het Europees Parlement inzake het externe optreden van de EU; verzoekt de HV/VV de samenwerking met het Parlement te verbeteren;


- Vízum za účelem převzetí povolení k pobytu VR – (visa with the aim of collecting a residence permit)

– Vízum za účelem převzetí povolení k pobytu VR – (visum om een verblijfstitel af te halen)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The beneficiaries of the VRS are further divided in two sub-groups: (a) 4 859 who will qualify for the recognition of ‘notional’ years — this group is covered by the present VRS — and (b) 635 employees who are close to retirement (i.e. who are entitled to full pension rights but who have not reached the mandatory retirement age) who will receive supplementary retirement incentives to leave (19) — this group is covered by the ‘regular’ VRS.

De begunstigden van de vrijwillige VUT-regeling kunnen verder worden onderverdeeld in twee groepen: a) 4 859 personen die gebruikmaken van de erkenning van fictieve dienstjaren — deze groep valt onder de huidige vrijwillige VUT-regeling — en b) 635 personen dichtbij hun pensionering (zij hebben wel volledige pensioenrechten verworven, maar niet de leeftijd voor verplicht pensioen) die bij vertrek een aanvullende vertrekpremie krijgen (19) — deze groep is gedekt door de „reguliere” vrijwillige VUT-regeling.


The Hay report confirms the assumptions made by the Greek authorities in its earlier submissions, namely that: (a) there is no early retirement scheme in Greece or elsewhere in Europe that is comparable to OTE’s (that is, a VRS that accommodates ‘structural’ costs like those of OTE, such as permanency and fixed high salaries), and (b) the average severance packages in the case of a normal VRS undertaken by a private company are indeed 1,5 times the indemnity provided by law, in particular as regards the age group of 51 years (23).

Het Hay-rapport bevestigt de aannames van de Griekse autoriteiten in hun eerdere verklaringen namelijk: a) dat er in Griekenland of elders in Europa geen VUT-regeling is die met de regeling bij OTE te vergelijken is (een vrijwillige VUT-regeling dus die een oplossing biedt voor „structurele” kosten zoals die van OTE, met onder meer een vaste aanstelling en vastgelegde hoge salarissen), en b) dat in de gemiddelde ontslagregeling de vergoeding in het geval van een normale vrijwillige VUT-regeling bij een particuliere onderneming inderdaad anderhalfmaal de wettelijke vergoeding bedraagt, met name in de leeftijdsgroep van 51 jaar (23).


Part of the VRS cost, i.e. the cost of the one-off VRS payments, has been calculated by Prudential, an independent employee benefits consulting firm.

Een gedeelte van de kosten van de vrijwillige VUT-regeling — de kosten namelijk van de eenmalige betalingen in het kader van de vrijwillige VUT-regeling — is berekend door een onafhankelijke consultant op het gebied van werknemersbeloningen, Prudential.


In their reply the Greek authorities submitted a number of reports drawn up by independent experts that have been used to (a) calculate and certify the overall cost of the VRS (KPMG has audited OTE’s 2005 financial results and certified the total cost of the VRS), (b) calculate the cost of permanency and the cost of higher salaries for OTE’s employees by using the appropriate benchmark in Greece (CRA International and the Hay Group undertook the relevant studies), and (c) describe the labour regulatory framework in Greece applicable to private undertakings in general and to OTE in particular (study by Mr Levantis, professor of labour law ...[+++]

Samen met hun antwoord hebben de Griekse autoriteiten een aantal rapporten ingestuurd, die opgesteld zijn door onafhankelijke deskundigen voor: a) de berekening en audit van de totale kosten voor de vrijwillige VUT-regeling (KPMG heeft een audit uitgevoerd van OTE’s jaarrekeningen van 2005 en heeft de totale kosten voor vrijwillige VUT-regeling gecertificeerd); b) de kosten van de vaste aanstelling en de kosten van de hogere salarissen voor OTE’s werknemers, gebaseerd op de toepasselijke benchmark in Griekenland (de relevante onderzoeken zijn uitgevoerd door CRA International en Hay Group) vast te stellen, en c) een beschrijving van het ...[+++]


Next, comparing the cost of OTE’s VRS with the costs of a VRS based on private-sector salaries, which are roughly one third lower than salaries paid by OTE, the Greek authorities estimate the additional salary burden on OTE at EUR 193 million, based on a comparison between OTE’s costs and twice the minimum legal redundancy compensation payments.

Wanneer vervolgens de kosten van OTE’s vrijwillige VUT-regeling worden vergeleken met de kosten van vrijwillige VUT-regelingen gebaseerd op salarissen in de particuliere sector, die ruwweg één derde lager zijn dan de salarissen die OTE uitkeert, schatten de Griekse autoriteiten dat de extra salariskosten voor OTE 193 miljoen EUR bedragen (gebaseerd op een vergelijking tussen OTE’s kosten en tweemaal de wettelijke minimumontslagvergoeding).




Anderen hebben gezocht naar : video cassette recorder     video recorder     video-tape recorder     virtual reality     voltage reference     VR     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'VR' ->

Date index: 2024-03-18
w