Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess the ergonomic qualities of urban transportation
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
Deprived district
Deprived suburb
Deprived urban area
Industrial or urban decline
Inner city urban regeneration area
Metropolitan area
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
Science of urban pollution implications
Seasonal decline
Seasonal depletion
Seasonal ozone decline
Seasonal ozone depletion
Springtime decline
Springtime ozone decline
Town
Urban area
Urban decline
Urban environment
Urban habitat
Urban housing
Urban planning law
Urban planning laws
Urban planning legality
Urban planning regulation
Urban pollution implications
Urban region
Urban region in decline
Urban settlement
Urbanised region

Vertaling van "Urban decline " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
deprived urban area [ deprived district | deprived suburb | Urban decline(STW) ]

achterstandsbuurt [ achterstandswijk ]


industrial or urban decline

industriële achteruitgang of stedelijk verval




seasonal decline | seasonal depletion | seasonal ozone decline | seasonal ozone depletion | springtime decline | springtime ozone decline

ozonvermindering in de lente


urban habitat [ urban environment | urban settlement | Urban housing(ECLAS) | Town(STW) ]

stedelijk woonmilieu [ stadsvestiging | stedelijk milieu ]


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]


urban planning legality | urban planning regulation | urban planning law | urban planning laws

ruimtelijke-ordeningsrecht | wettelijke voorschriften voor stadsplanning | wettelijke voorschriften voor stedelijke planning


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling


Inner city urban regeneration area

stadsvernieuwingsgebied in binnenstad
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Highlights that urban regeneration and economic revitalisation are closely related and that the construction of an attractive location can become a factor in economic recovery; points out that in order to achieve this, urban regeneration should be matched with a new approach combining efforts to prevent urban decline, promote the development of needy and marginalised areas and support local economic growth and job creation, complemented by social measures;

9. beklemtoont dat stadsvernieuwing en economische opleving hand in hand gaan en dat de totstandbrenging van een aantrekkelijke omgeving een stimulans voor economisch herstel kan worden; stelt dat stadsvernieuwing daartoe gepaard moet gaan met een nieuwe benadering waarin gelijktijdig wordt gestreefd naar voorkoming van verloedering, ontwikkeling van achterstandswijken en steun voor lokale economische groei en werkgelegenheid, aangevuld met sociale maatregelen;


E. whereas some cities are seeing their population age and decline, and face problems due to the scale of the facilities and public services they provide, and others have a growing population, which increases pressure on existing facilities and public services (for example, education) and exacerbates other problems such as (youth) unemployment, social exclusion, traffic congestion, urban sprawl and pollution, which significantly increase commuting time and reduce the quality of life of many Europeans;

E. overwegende dat sommige steden hun bevolking zien slinken en vergrijzen en met problemen kampen vanwege de grootschalige faciliteiten en overheidsdiensten die ze verstrekken, terwijl in andere steden de bevolking groeit, waardoor de druk op bestaande faciliteiten en overheidsdiensten (bijvoorbeeld onderwijs) toeneemt en andere problemen verergeren, zoals (jeugd)werkloosheid, sociale uitsluiting, verkeersopstoppingen, stedelijke expansie en verontreiniging, waardoor de pendeltijd fors toeneemt en de levenskwaliteit van veel Europeanen verslechtert;


K. whereas EU spatial development faces the challenges of economic restructuring, strong fluctuations in the labour market, inaccessible and congested public transport, limited useable territory exacerbated by urban sprawl, a declining and ageing population, the depopulation of rural areas and small towns and cities in favour of large urban centres, social exclusion, high and rising crime rates, "ghetto-isation" of certain city districts, low household income, a worsening of the quality of life in deprived areas, insufficient numbers of parks and recreation areas, environmental pollution, water, waste and residue ma ...[+++]

K. overwegende dat ruimtelijke ordening in de EU te maken heeft met de uitdagingen van economische herstructurering, sterke schommelingen op de arbeidsmarkt, niet-toegankelijk en overbelast openbaar vervoer, beperkte bruikbare ruimte verergerd door urbanisatie, een krimpende en verouderende bevolking, leegloop van de plattelandsgebieden en de kleine steden ten gunste van de grote stedelijke agglomeraties, sociale uitsluiting, hoge en stijgende misdaadcijfers, gettovorming in bepaalde stadsdelen, gezinnen met lage inkomens, verslechtering van de kwaliteit van leven in achtergestelde gebieden, tekort aan parken en recreatiegebieden, milie ...[+++]


K. whereas EU spatial development faces the challenges of economic restructuring, strong fluctuations in the labour market, inaccessible and congested public transport, limited useable territory exacerbated by urban sprawl, a declining and ageing population, the depopulation of rural areas and small towns and cities in favour of large urban centres, social exclusion, high and rising crime rates, "ghettoisation" of certain city districts, low household income, the worsening of the quality of life in deprived areas, insufficient numbers of parks and recreation areas, environmental pollution, water, waste and residue ma ...[+++]

K. overwegende dat ruimtelijke ordening in de EU te maken heeft met de uitdagingen van economische herstructurering, sterke schommelingen op de arbeidsmarkt, niet-toegankelijk en overbelast openbaar vervoer, beperkte bruikbare ruimte verergerd door urbanisatie, een krimpende en verouderende bevolking, leegloop van de plattelandsgebieden en de kleine steden ten gunste van de grote stedelijke agglomeraties, sociale uitsluiting, hoge en stijgende misdaadcijfers, gettovorming van bepaalde stadsdelen, gezinnen met lage inkomens, verslechtering van de kwaliteit van leven in achtergestelde gebieden, tekort aan parken en recreatiegebieden, milie ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Both types of region may, however, be confronted by pockets of deep-seated urban decline and poverty, by congestion, environmental pressure and ill-health, having to respond to the challenges of globalisation and the need to adapt to accelerating economic change.

Beide typen kunnen echter te maken krijgen met hardnekkig stedelijk verval en armoede, verkeers- en milieuproblemen en ongezonde leefomstandigheden; ze moeten zich aanpassen aan de mondialisering en aan de steeds snellere economische veranderingen.


Rural areas are characterised by a very large diversity of situations, ranging from remote rural areas suffering from depopulation and decline to peri-urban areas under increasing pressure from urban centres and outermost regions subject to particular, permanent constraints stemming from the fact that they are small, are remote from the European mainland and are widely dispersed. This calls for differentiated rural development strategies.

De omstandigheden op het platteland verschillen enorm: zo zijn afgelegen gebieden met ontvolkingsproblemen en een ontwikkelingsachterstand nauwelijks te vergelijken met peri-urbane gebieden die onder toenemende druk van de stedelijke centra staan en met de ultraperifere regio's die door hun kleine oppervlakte, de afstand van het Europese continent en hun verspreide ligging te maken hebben met specifieke en blijvende belemmeringen. Daarom zijn gedifferentieerde strategieën voor plattelandsontwikkeling nodig.


To ensure the sustainable development of rural areas it is necessary to focus on a limited number of core objectives at Community level relating to agricultural and forestry competitiveness, land management and environment, quality of life and diversification of activities in those areas, taking into account the diversity of situations, ranging from remote rural areas suffering from depopulation and decline to peri-urban rural areas under increasing pressure from urban centres.

Om de duurzame ontwikkeling van de plattelandsgebieden te waarborgen, dient het beleid te worden toegespitst op een beperkt aantal essentiële doelstellingen op communautair niveau die betrekking hebben op het concurrentievermogen van de land- en bosbouw, op het landbeheer en het milieu, en op de kwaliteit van het bestaan en diversificatie van de bedrijvigheid in die gebieden, rekening houdend met de uiteenlopende omstandigheden, gaande van afgelegen plattelandsgebieden die geconfronteerd worden met ontvolking en achteruitgang tot peri-urbane plattelandsgebieden die steeds meer onder druk komen te staan van stedelijke centra.


Urbact was presented jointly by all the Member States (except Luxembourg) and represents the last programme for implementation of the Urban II Initiative, with 70 programmes in declining towns and urban districts already having been approved during 2001.

URBACT is gezamenlijk door alle lidstaten (behalve Luxemburg) ingediend en betreft het laatste geplande programma voor de uitvoering van het communautaire initiatief URBAN II, waarvoor in 2001 al 70 programma's voor steden of probleemwijken waren goedgekeurd.


Therefore the Commission should recognise the regional objectives behind these measures which, in the view of the Italian Government, consisted of preventing out-migration from the city and urban decline caused by companies being forced to relocate on account of the additional costs they had to meet in order to stay in the area.

De Commissie zou dus erkennen dat deze kaderregeling een regionale doelstelling heeft, die voor de Italiaanse regering bestaat in het voorkomen van de ontvolking en het verval van stadswijken omdat ondernemingen verhuizen wegens de extra kosten waarmee zij te maken krijgen door op die plaats te blijven.


* Urban II concentrates its support on innovative strategies to regenerate cities and declining urban areas (financed by the ERDF)

* Bij URBAN II gaat het om steun voor innovatieve strategieën op het gebied van stedelijke vernieuwing en de aanpak van de problemen in achterstandswijken van steden (gefinancierd door het EFRO).


w