Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air transport sector
CTP
Common transport policy
Concerted practices in the air transport sector
EU transport policy
Energy sector policies
Energy sector protocols
European transport policy
Extractive sector strategies
Mining sector guidelines
Mining sector policies
Mining sector protocols
Power sector protocols
Power sector strategies
Sectoral policy
Shipping sector guidelines
Structural policy
Transport company
Transport policy of the EU
Transport policy of the European Union
Transport sector
Transport undertaking
Transport-sector operator
Transportation sector policies
Transportation sector protocols
Transportation sector regulations

Vertaling van "Transportation sector policies " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
shipping sector guidelines | transportation sector regulations | transportation sector policies | transportation sector protocols

beleidslijnen inzake de transportsector | beleidslijnen voor de transportsector | beleid inzake de transportsector | beleid voor de transportsector


extractive sector strategies | mining sector protocols | mining sector guidelines | mining sector policies

beleid inzake de mijnbouwsector | beleidslijnen inzake de mijnbouwsector | beleid voor de mijnbouwsector | beleidslijnen voor de mijnbouwsector


energy sector protocols | power sector strategies | energy sector policies | power sector protocols

beleid inzake de energiesector | beleidslijnen inzake de energiesector | beleid voor de energiesector | beleidslijnen voor de energiesector


structural policy [ sectoral policy ]

structuurbeleid [ sectorieel beleid ]


transport company [ transport undertaking | Transport sector(STW) ]

vervoersonderneming


transport-sector operator

betrokkene uit de vervoersector


air transport sector

sector luchtvervoer | sector van het luchtvervoer


concerted practices in the air transport sector

onderling afgestemde feitelijke gedraging in de sector van het luchtvervoer


common transport policy [ CTP | European transport policy | EU transport policy | transport policy of the EU | transport policy of the European Union ]

gemeenschappelijk vervoersbeleid [ Europees vervoersbeleid | EU-vervoersbeleid | vervoersbeleid van de EU | vervoersbeleid van de Europese Unie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A strengthening of common and co-ordinated policies and measures for all major greenhouse gas emitting sectors will be facilitated through the integration of environmental aspects into sector policies such as those for energy, transport, agriculture, industry, internal market and development, where strategies have been or are being developed.

Het zal gemakkelijker worden om de gemeenschappelijke en gecoördineerde beleidslijnen en maatregelen voor alle belangrijke sectoren die broeikasgassen uitstoten te versterken, wanneer bij de uitwerking van strategieën de milieuaspecten beter zouden worden geïntegreerd in het geheel van het sectorale beleid, onder meer voor de sectoren energie, vervoer, landbouw, industrie, interne markt en ontwikkeling.


The TEN-T policy review needs to be seen in the broader context of the “Europe 2020” Strategy[1] under which the Commission “[.] present proposals to modernise and decarbonise the transport sector thereby contributing to increased competitiveness”.

Deze herziening van het TEN-V-beleid past binnen de algemene Europa 2020-strategie[1], in het kader waarvan de Raad de Commissie heeft gevraagd voorstellen in te dienen "om de vervoersector te moderniseren en koolstofarm te maken om zo het concurrentievermogen te versterken".


A range of alternative renewable fuels and a mix of targeted policy measures building on the Transport White Paper are needed to address the challenges of the transport sector in a 2030 perspective and beyond.

Een scala van alternatieve hernieuwbare brandstoffen en een mix van gerichte beleidsmaatregelen die voortbouwen op het Witboek vervoer zijn nodig om de uitdagingen voor de sector vervoer in het perspectief van 2030 en daarna het hoofd te kunnen bieden.


NAIADES II steps up the ambition for the inland waterway transport sector by focusing on areas with the highest added-value for strengthening inland navigation’s contribution to the EU’s transport policy. By providing a clear differentiation of responsibilities between the EU and international levels, Member State and regional levels and the sector, overall governance can be improved.

NAIADES II versterkt de ambitie voor de binnenvaartsector door de nadruk te leggen op gebieden met de grootste toegevoegde waarde voor een sterkere bijdrage van de binnenvaart aan het vervoersbeleid van de EU. Dankzij duidelijk onderscheiden verantwoordelijkheden op EU- en internationaal niveau, nationaal, regionaal en sectoraal niveau kan de algemene governance worden verbeterd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Stresses the need for a modal shift in the transport sector to accommodate sustainable mobility regulation and policies, including intermodality, sustainable logistic systems, mobility management and sustainable urban policies that switch the energy consumption in transport to renewable sources and/or minimise overall energy consumption, encouraging more active travel models, developing and implementing Smart Cities solutions and supporting urban eco-mobility and appropriate urban planning; calls for the Member S ...[+++]

benadrukt dat er een modale overschakeling in de vervoerssector nodig is voor een duurzame regulering van mobiliteit, inclusief intermodaliteit, duurzame logistieke systemen, mobiliteitsbeheer en duurzaam stedelijk beleid dat zorgt voor een overschakeling van het vervoer op hernieuwbare energiebronnen en/of een zo laag mogelijk energieverbruik, waarbij actievere reismodellen worden aangemoedigd, oplossingen voor slimme steden worden ontwikkeld en uitgevoerd en stedelijke ecomobiliteit en aangepaste stedelijke planning worden ondersteund; verzoekt de lidstaten en de EU de modale overschakeling van passagiers en vracht van weg- en luchtve ...[+++]


fully implement existing legislation and put in place new market rules in order to integrate renewable production efficiently into the market, including by the development of new infrastructure, especially interconnections; facilitate cooperation and the convergence of national renewable energy policies and support schemes in line with the development of the internal market and in particular the new electricity market design, which will ensure fair competition between all generation sources as well as demand and lead to more cross border opening of renewables support; promote more focused renewable energy research and demonstration, in ...[+++]

de bestaande wetgeving volledig ten uitvoer leggen en nieuwe marktregels invoeren om de hernieuwbare productie op efficiënte wijze te integreren in de markt, onder meer door nieuwe infrastructuur, met name interconnecties, te ontwikkelen; de samenwerking en de convergentie van de nationale beleidsmaatregelen op het gebied van hernieuwbare energie en de desbetreffende steunregelingen vergemakkelijken, in lijn met de ontwikkeling van de interne markt en met name de nieuwe ordening van de elektriciteitsmarkt, die een eerlijke concurrentie tussen alle opwekkingsbronnen zal waarborgen en zal resulteren in meer grensoverschrijdende maatregelen voor steun aan hernieuwbare energie; meer gericht onderzoek en demonstratie op het vlak van hernieuwba ...[+++]


Transport Sector Policy Support Programme II (€13 million)

Steunprogramma voor de vervoerssector II (13 miljoen euro)


Furthermore, in devising policy measures for the transport sector, the interconnection between the EU Transport Policy and other policy areas such as Energy, Innovation and Environment, need to be taken into account.

Voorts moet er bij het opstellen van beleidsmaatregelen voor de vervoerssector rekening worden gehouden met de verbanden tussen het EU-vervoersbeleid en andere beleidsterreinen zoals energie, innovatie en milieu.


For background information on the new policy please consult the Transport sector guidelines "Towards sustainable transport infrastructure: a sectoral approach in practice" published by the Directorate General for Development.

Voor verdere achtergrondinformatie over het nieuwe vervoerbeleid verwijzen wij naar de Richtsnoeren voor de vervoersector:"Towards sustainabele transport infrastucture: a sectoral approach in practice" uitgegeven door het Directoraat-generaal Ontwikkelingssamenwerking.


The Commission defines the framework for its environmental policy in the air transport sector

De Commissie geeft het kader aan voor haar milieubeleid in het luchtvervoer


w