Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air traffic control
Air traffic management
Air traffic manager
Air traffic operations manager
Air traffic supervisor
Airspace management
Arrange advice to technical operating staff
Contribute advice to technical operating staff
Flight navigation manager
Furnish advice to technical operating staff
Management of air traffic operations
Operating staff
Operational personnel
Operations staff
Provide advice to technicians
Traffic operating staff
Traffic operator position
Traffic service position

Traduction de «Traffic operating staff » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


arrange advice to technical operating staff | furnish advice to technical operating staff | contribute advice to technical operating staff | provide advice to technicians

advies geven aan technici


operating staff | operational personnel | operations staff

exploitatief personeel


air traffic operations manager | flight navigation manager | air traffic manager | air traffic supervisor

leidinggevende luchtvaart | luchthavenmeester | manager luchtvaart


air traffic control | airspace management | air traffic management | management of air traffic operations

beheer van luchtverkeer | beheer van vliegverkeer


traffic operator position | traffic service position

verkeersoperatorpositie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It involves the European Commission, Eurocontrol, navigation service providers, air passenger organisations, airspace users, regulators, airport operators, airline, airport and air traffic navigation staff, scientists and equipment manufacturers (around 3 000 experts).

De Europese Commissie, Eurocontrol, verleners van luchtvaartnavigatiediensten, reizigersorganisaties, luchtruimgebruikers, regelgevers, luchtvaartexploitanten, medewerkers van luchtvaartmaatschappijen en luchthavens, medewerkers luchtverkeersnavigatie, wetenschappers en apparatuurfabrikanten (circa 3 000 deskundigen) zijn erbij betrokken.


- traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services).

- exploitatie en het beheer van het treinverkeer (met inbegrip van kwalificaties van het personeel voor grensoverschrijdende diensten).


It involves the European Commission, Eurocontrol, navigation service providers, air passenger organisations, airspace users, regulators, airport operators, airline, airport and air traffic navigation staff, scientists and equipment manufacturers (around 3 000 experts).

De Europese Commissie, Eurocontrol, verleners van luchtvaartnavigatiediensten, reizigersorganisaties, luchtruimgebruikers, regelgevers, luchtvaartexploitanten, medewerkers van luchtvaartmaatschappijen en luchthavens, medewerkers luchtverkeersnavigatie, wetenschappers en apparatuurfabrikanten (circa 3 000 deskundigen) zijn erbij betrokken.


Section 2. 6.1 of Annex III (Operation and traffic management): Alignment of the network operating rules and the qualifications of drivers and on-board staff and of the staff in the control centres must be such as to ensure safe operation, bearing in mind the different requirements of cross-border and domestic services.

Punt 2. 6.1 van Bijlage III (Exploitatie en verkeersleiding): Het op elkaar afstemmen van de exploitatievoorschriften van de netten en de kwalificatie van de bestuurders, het treinpersoneel en het personeel van de onderhoudscentra moeten een veilige exploitatie waarborgen, rekening houdend met de verschillende eisen van grensoverschrijdende en binnenlandse diensten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the first group of TSIs shall cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure. As regards rolling stock, that intended for international use shall be developed first;

de eerste groep TSI's betreft de controle/besturing en de signalering; telematicatoepassingen ten behoeve van het vrachtvervoer; de exploitatie en het beheer van het treinverkeer (met inbegrip van kwalificaties van het personeel voor grensoverschrijdende diensten, met inachtneming van de in de bijlagen II en III neergelegde criteria); goederenwagons; geluidshinder in verband met het rollend materieel en de infrastructuur; Wat het rollend materieel betreft, wordt het materieel voor internationaal gebruik het eerst ontwikkeld,


the first group of TSIs will cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure.

de eerste groep TSI's betreft de controle/besturing en de signalering; telematicatoepassingen ten behoeve van het vrachtvervoer; de exploitatie en het beheer van het treinverkeer (met inbegrip van kwalificaties van het personeel voor grensoverschrijdende diensten, met inachtneming van de in de bijlagen II en III neergelegde criteria); goederenwagons; geluidshinder in verband met het rollend materieel en de infrastructuur.


Human-machine interfaces of ground air traffic management systems shall be designed, built, maintained and operated using the appropriate and validated procedures, in such a way as to offer to all control staff a progressively harmonised working environment, including functions and ergonomics, meeting the required performance for a given environment (surface, TMA, en-route), with known traffic characteristics.

Mens/machine-interfaces van grond luchtverkeersbeveiligingssystemen worden, met inachtneming van de juiste en goedgekeurde procedures, zodanig ontworpen, gebouwd, onderhouden en gebruikt dat zij alle verkeersleiders een steeds beter geharmoniseerde werkomgeving bieden, ook wat betreft de functies en de ergonomie, waarbij wordt voorzien in de vereiste prestaties binnen een bepaalde omgeving (grond, naderingsluchtverkeersleidingsgebied en-route) met bekende verkeerskenmerken.


The first group of TSIs will cover control-command and signalling; telematics applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services following the criteria outlined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems related to infrastructure and rolling stock.

de eerste groep TSI's heeft betrekking op controle/besturing en seingeving; telematicatoepassingen ten behoeve van het vrachtvervoer; exploitatie en beheer van het verkeer (met inbegrip van kwalificaties van het personeel op grensoverschrijdende verbindingen volgens de criteria van Bijlagen II en III); wagons voor het vrachtvervoer ; aan infrastructuur en rollend materieel verbonden geluidshinder.


Operational communications Alignment of the rules and procedures used by the different networks and the development of a code or vocabulary for operational communications for and between train drivers, traffic control and all railway staff performing safety tasks, must be such as to ensure operating efficiency and safety on the trans-European conventional rail system.

4: Procescommunicatie Het op elkaar afstemmen van de regels en procedures die gehanteerd worden door de verschillende netten en het ontwikkelen van een code en woordenlijst voor procescommunicatie voor en tussen de bestuurders, de verkeersleiding en al het spoorpersoneel dat veiligheidstaken verricht, moeten de doeltreffendheid en veiligheid van de exploitatie op het conventionele trans-Europees spoorwegsysteem waarborgen.


“2.7.3a. Operational communications: Alignment of the rules and procedures used by the different networks and the development of a common code or vocabulary for operational communications for and between managers, traffic control and all railway staff performing safety tasks must be such as to ensure operating efficiency and safety on the trans-European high-speed rail system”.

2.7.3. bis: Procescommunicatie: Het op elkaar afstemmen van de regels en procedures die gehanteerd worden door de verschillende netten en het ontwikkelen van een gemeenschappelijke code of woordenlijst voor procescommunicatie voor en tussen de bestuurders, de verkeersleiding en al het spoorpersoneel dat veiligheidstaken verricht, moeten de doeltreffendheid en veiligheid van de exploitatie op het Trans-Europees hogesnelheidsspoorwegsysteem waarborgen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Traffic operating staff' ->

Date index: 2023-07-11
w