Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse road traffic patterns
Analyze traffic flow
Anterior eye segment analysis system
Assess patterns of road traffic
Assess road traffic patterns
Busy study
Comply with traffic codes
Conduct road traffic pattern analysis
Follow traffic regulations
Highway code
Light signalling
Lighted road sign
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
Road signs and signals
Study traffic flow
Studying traffic flow
Town traffic
Traffic analysis
Traffic analysis detector
Traffic flow analysis
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic law
Traffic signs
Traffic study
Urban traffic

Traduction de «Traffic analysis » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




busy study | traffic analysis | traffic study

verkeersmeting


assess patterns of road traffic | assess road traffic patterns | analyse road traffic patterns | conduct road traffic pattern analysis

patronen in wegverkeer analyseren


studying traffic flow | traffic flow analysis | analyze traffic flow | study traffic flow

verkeersstromen bestuderen


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

bebakening [ lichtsignalering | verkeersbord | verkeerstekens | wegbebakening ]


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

verkeersregels volgen


highway code [ Traffic law(STW) ]

verkeersregels [ wegcode ]


Anterior eye segment analysis system

analysesysteem voor voorste oogbolsegment
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
analysis of the traffic forecast, including a range of scenarios,

analyse van de verkeersraming, inclusief diverse scenario’s,


17. Calls on the authorities to promote ways to reduce the demand for transport by enhancing the use of teleworking and ICT tools and to be aware of the figures of the Eurobarometer survey that show that EU citizens are concerned about the negative impact of increased traffic in cities, considering traffic congestion (76 %), air quality (81 %) and accident rates (73 %) to be the most serious problems; calls on the Commission to monitor the new forms of mobility related to transport (e.g. self-drive vehicles), to carry out, in cooperation with the Member States, an analysis of all av ...[+++]

17. vraagt de lidstaten om aan manieren te werken om de vraag naar vervoer te verminderen door het thuiswerken te bevorderen en gebruik van ICT-technologie, en zich de cijfers uit de Eurobarometer voor ogen te houden waaruit blijkt dat de burgers zich zorgen maken over de nadelige gevolgen van het toenemende autoverkeer in de steden, en opstoppingen (76 %), luchtkwaliteit (81 %) en ongevallen (73 %) als de grootste problemen ervaren; vraagt de Commissie om zich op de hoogte te houden van nieuwe vormen van vervoersmobiliteit (bv. zelfbesturende voertuigen), om in samenwerking met de lidstaten een analyse uit te voeren van alle beschikbar ...[+++]


This exercise shall be based on an objective analysis of the possibilities of accommodating the air traffic, taking into account the different types of traffic at the airport, the airspace congestion likely to occur during the coordination period and the capacity situation.

Hierbij wordt uitgegaan van een objectieve analyse van de mogelijkheden om het luchtverkeer te verwerken, rekening houdend met de verschillende types verkeer op de luchthaven, de congestie van het luchtruim die tijdens de coördinatieperiode waarschijnlijk zal optreden en de capaciteitssituatie.


As already demonstrated in the 2011 national reports, Member States have invested and have informed that they will continue to invest into priority areas I ‘Optimal use of road, traffic and travel data’ and priority area II ‘Continuity of traffic and freight management ITS services’ (further information in the Commission Staff Working Document ‘Analysis of Member States reports’)[34].

Zoals reeds aangetoond in de nationale verslagen van 2011 hebben de lidstaten geïnvesteerd en meegedeeld dat zij zullen blijven investeren in prioritaire gebieden I "optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens" en II "Continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer" (nadere informatie in het werkdocument van de diensten van de Commissie "Analyse van de verslagen van de lidstaten")[34].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A risk analysis is an analysis of risks for a given tunnel, taking into account all design factors and traffic conditions that affect safety, notably traffic characteristics and type, tunnel length and tunnel geometry, as well as the forecast number of heavy goods vehicles per day.

Een risicoanalyse is een analyse van de risico’s voor een bepaalde tunnel waarbij alle ontwerpfactoren en verkeersomstandigheden die de veiligheid kunnen beïnvloeden, in aanmerking worden genomen, met name verkeerskenmerken en het soort verkeer, de lengte en geometrie van de tunnel en het geraamde aantal vrachtwagens dat per dag gebruik maakt van de tunnel.


A risk analysis is an analysis of risks for a given tunnel, taking into account all design factors and traffic conditions that affect safety, notably traffic characteristics and type, tunnel length and tunnel geometry, as well as the forecast number of heavy goods vehicles per day.

Een risicoanalyse is een analyse van de risico's van een gegeven tunnel, waarbij rekening wordt gehouden met alle ontwerpaspecten en verkeersomstandigheden die van invloed zijn op de veiligheid, met name verkeerskenmerken, tunnellengte, verkeerstype en tunnelgeometrie, alsmede het voorspelde aantal vrachtwagens per dag.


In tunnels with bi-directional and/or congested unidirectional traffic, longitudinal ventilation shall be allowed only if a risk analysis according to Article 13 shows it is acceptable and/or specific measures are taken, such as appropriate traffic management, shorter emergency exit distances, smoke exhausts at intervals.

In tunnels met tweerichtingsverkeer en/of gestremd eenrichtingsverkeer is langsventilatie alleen toegestaan indien uit een risicoanalyse overeenkomstig artikel 13 blijkt dat zulks aanvaardbaar is en/of indien er specifieke maatregelen worden genomen, bijvoorbeeld in de vorm van een adequaat verkeersmanagement, kortere afstanden tussen de nooduitgangen, rookafzuiging op regelmatige afstanden.


This exercise shall be based on an objective analysis of the possibilities of accommodating the air traffic, taking into account the different types of traffic at the airport, the airspace congestion likely to occur during the coordination period and the capacity situation.

Hierbij wordt uitgegaan van een objectieve analyse van de mogelijkheden om het luchtverkeer te verwerken, rekening houdend met de verschillende types verkeer op de luchthaven, de congestie van het luchtruim die tijdens de coördinatieperiode waarschijnlijk zal optreden en de capaciteitssituatie.


A risk analysis is an analysis of risk for a given tunnel, taking into account all design factors and traffic conditions that affect safety, notably traffic characteristics, tunnel length, type of traffic and tunnel geometry, as well as the forecast number of heavy goods vehicles per day.

Een risicoanalyse is een analyse van de risico's van een gegeven tunnel, waarbij rekening wordt gehouden met alle ontwerpaspecten en verkeersomstandigheden die van invloed zijn op de veiligheid, met name verkeerskarakteristiek, tunnellengte, type verkeer en tunnelgeometrie, alsmede het voorspelde aantal vrachtwagens per dag.


A risk analysis is an analysis of risk for a given tunnel, taking into account all design factors and traffic conditions that affect safety, notably traffic characteristics, tunnel length, type of traffic and tunnel geometry, as well as the forecast number of heavy goods vehicles per day.

Een risicoanalyse is een analyse van de risico's van een gegeven tunnel, waarbij rekening wordt gehouden met alle ontwerpaspecten en verkeersomstandigheden die van invloed zijn op de veiligheid, met name verkeerskarakteristiek, tunnellengte, type verkeer en tunnelgeometrie, alsmede het voorspelde aantal vrachtwagens per dag.


w