Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aperture cover
Balance-of-payments deficit
Budget deficit
Calculate cost of covering
Calculate the cost of a covering
Collector cover
Compute cost of covering
Cover
Cover plate
Cover window
Covering disc
Covering disk
Covering-up disc
Covering-up disk
Deadline for transposition
Deficit
Disc coverer
Disc hillers
Disk coverer
Disk hillers
Fix floor coverings
Fix wall coverings
Implementation deficit
Install a floor covering
Install coverings of walls
Install floor coverings
Install wall coverings
Late transposition
Ridging disc
Ridging disk
Set up floor coverings
Time limit for transposition
To cover a deficit
To make good a deficit
To meet a deficit
Transposition deficit
Window
Work out cost of covering

Traduction de «To cover a deficit » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
to cover a deficit | to make good a deficit | to meet a deficit

een tekort dekken


covering disc | covering disk | covering-up disc | covering-up disk | disc coverer | disc hillers | disk coverer | disk hillers | ridging disc | ridging disk

aanaardschijven


build in wall coverings, attach wall coverings | install coverings of walls | fix wall coverings | install wall coverings

wandbekleding aanbrengen | wandbekleding plaatsen


aperture cover | collector cover | cover | cover plate | cover window | window

doorzichtige dekplaat | transparante afdekking


install a floor covering | set up floor coverings | fix floor coverings | install floor coverings

vloerbedekking leggen | vloerbedekking plaatsen


compute cost of covering | work out cost of covering | calculate cost of covering | calculate the cost of a covering

kosten berekenen van bekleding




transposition deficit [ deadline for transposition | implementation deficit | late transposition | time limit for transposition ]

omzettingsachterstand [ omzettingstermijn | termijn voor omzetting ]


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

kleine gestalte door primaire zuurlabiele subeenheiddeficiëntie


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In particular, the complainants argued that certain public financing measures covering the deficits of the Brussels public hospitals but not of the Brussels private hospitals go beyond the public financing envisaged in the Belgian federal hospital law that applies equally to both public and private hospitals.

Volgens de klagers zouden bepaalde financieringsmaatregelen van de overheid om de tekorten van de Brusselse openbare ziekenhuizen maar niet die van de private ziekenhuizen te dekken, verder gaan dan de overheidsfinanciering overeenkomstig de Belgische federale ziekenhuiswet, die gelijk van toepassing is op de openbare en de private ziekenhuizen.


66. Recalls the remarks of the Court of Auditors in its 2006 and 2007 Annual Reports on the need to establish clear rules to define the liabilities and responsibilities of Parliament and of the members of the fund in the event of a deficit; calls on the Secretary General to put forward a proposal by 31 December 2010 to resolve this, while respecting the decision by the Plenary that no additional tax money will be used to cover the deficit;

66. brengt de opmerkingen in herinnering die de Europese Rekenkamer in zijn jaarverslagen over 2006 en 2007 gemaakt heeft over de noodzaak om duidelijke regels vast te stellen over de aansprakelijkheden en verantwoordelijkheden van het Parlement en de bij het fonds aangesloten leden ingeval het fonds een tekort mocht vertonen; verzoekt de secretaris-generaal uiterlijk op 31 december 2010 een voorstel te presenteren om in deze behoefte te voorzien met eerbiediging van het besluit van de plenaire vergadering om geen extra belastinggeld te gebruiken ter dekking van het tekort;


71. Recalls the remarks of the Court of Auditors in its 2006 and 2007 Annual Reports on the need to establish clear rules to define the liabilities and responsibilities of Parliament and of the members of the fund in the event of a deficit; calls on the Secretary General to put forward a proposal by 31 December 2010 to resolve this, while respecting the decision by the Plenary that no additional tax money will be used to cover the deficit;

71. brengt de opmerkingen in herinnering die de Europese Rekenkamer in zijn jaarverslagen over 2006 en 2007 gemaakt heeft over de noodzaak om duidelijke regels vast te stellen over de aansprakelijkheden en verantwoordelijkheden van het Parlement en de bij het fonds aangesloten leden ingeval het fonds een tekort mocht vertonen; verzoekt de secretaris-generaal uiterlijk op 31 december 2010 een voorstel te presenteren om in deze behoefte te voorzien met eerbiediging van het besluit van de plenaire vergadering om geen extra belastinggeld te gebruiken ter dekking van het tekort;


Hence, the Stability Pact and hence, in Maastricht in its time, today Article 123 of the Treaty on the Functioning of the European Union forbids deficits or the granting of credit to cover those deficits by the European Central Bank and the central banks of the Member States whose currency is the euro.

Vandaar het Stabiliteitspact. Vandaar ook dat destijds krachtens het Verdrag van Maastricht en nu overeenkomstig artikel 123 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie een verbod geldt op het verlenen van voorschotten in rekening-courant of andere kredietfaciliteiten bij de Europese Centrale Bank of de centrale banken van de lidstaten die de euro hanteren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
C. whereas the Commission has presented a proposal to mobilise the flexibility instrument according to point 24 of the IIA of 6 May 1999, for a total amount of EUR 125 million of which EUR 66 million is intended to cover the deficit of heading 5 in the PDB, EUR 32 million for the reform of the Common Fisheries Policy and 27 million to finance the second part of the restructuring of the Community fleet,

C. overwegende dat de Commissie een voorstel heeft ingediend tot toepassing van het flexibiliteitsinstrument, overeenkomstig punt 24 van het Interinstitutioneel Akkoord van 6 mei 1999, voor een totaalbedrag van € 125 miljoen, waarvan € 66 miljoen dient ter dekking van het tekort in rubriek 5 van het VOB, € 32 miljoen voor de hervorming van het gemeenschappelijk visserijbeleid en € 27 miljoen ter financiering van het tweede deel van de herstructurering van de communautaire vissersvloot,


23. Notes that the level of administrative expenditure increases by 5.2% on budget 2002, including the cost of enlargement and pensions, thus exceeding the ceiling of heading 5 in 2003 by 66 million; considers that the proposal to use the flexibility instrument to cover the deficit runs counter to both the spirit and letter behind its creation and that a more detailed evaluation should be made of all the institutions' needs including all possibilities for frontloading 2003 expenditure and a common approach towards the controlled development of Agencies, in order to ease the pressure on the 2003 budget as this could provide an alternativ ...[+++]

23. stelt vast dat de administratieve uitgaven, met inbegrip van de kosten van de uitbreiding en de pensioenen, in vergelijking met de begroting 2002 met 5,2% toenemen, waardoor het maximum van rubriek 5 in 2003 met 66 miljoen EUR wordt overschreden; is van opvatting dat het voorstel om het flexibiliteitsinstrument te gebruiken om het tekort aan te vullen strijdig is met zowel de geest als de letter van dit instrument en dat een nadere evaluatie van de behoeften van de instellingen moet worden gemaakt, met inbegrip van alle mogelijkheden van het naar voren halen (front loading ) van uitgaven voor het begrotingsjaar 2003 en een gezamenli ...[+++]


- State aid No. N 666/94 - Modification to the Danish Electricity Act - Denmark The Commission decided to raise no objections to a proposal for a modification to the Danish Electricity Act which will allow the Danish electricity company SEAS, as part of a restructuring of the company, to cover its deficit of approx. DKr 230 million (ECU 30 million) from past commercial activities other than transmission and distribution of electricity over the electricity prices.

- Steunmaatregel nr. N 666/94 - Wijziging van de Deense elektriciteitswet - Denemarken De Commissie heeft besloten geen bezwaar te maken tegen een voorstel tot wijziging van de Deense elektriciteitswet die de Deense elektriciteitsmaatschappij SEAS in staat zou stellen, in het kader van de herstructurering van de onderneming, haar tekort van circa 230 miljoen kronen (30 miljoen ecu), dat ontstaan is door vroegere commerciële activiteiten andere dan het transport en de distributie van elektriciteit, door te berekenen in de elektriciteitsprijzen.


State aid appears largely to have provided immediate financial support for the company, sheltering it from commercial market forces by covering operating deficits.

De staatssteun lijkt hoofdzakelijk directe financiële steun voor de onderneming te zijn geweest; door het dekken van exploitatietekorten werd ze afgeschermd van de vrije-marktmechanismen.


Having satisfied itself that all the conditions for approving the restructuring aid was met in this case, in particular that the aid and the restructuring will restore SEAS long-term viability, that SEAS, as a counterpart to the aid it receives, has disposed of all of its loss-making activities and that the aid will only be used to cover the deficit of approx. DKr 230 million, the Commission decided to authorize the aid pursuant to Article 92(3)(c) EC.

Na zich ervan te hebben overtuigd dat in dit geval aan alle voorwaarden voor goedkeuring van de herstructureringssteun was voldaan, in het bijzonder dat door de steun en door de herstructurering de levensvatbaarheid van SEAS op de lange termijn wordt hersteld, dat SEAS, als tegenprestatie voor de ontvangen steun, alle verliesmakende activiteiten van de hand heeft gedaan en dat de steun alleen wordt gebruikt om het tekort van ongeveer 230 miljoen Deense kronen te dekken, heeft de Commissie besloten haar goedkeuring te hechten aan de steun op grond van artikel 92, lid 3, onder c), EG-Verdrag.


However, due to the principle of cost-related prices in the Danish Electricity Act it was not possible for SEAS to cover this deficit by way of an increase in the electricity prices, which is now the company's only source of income.

Gezien evenwel het principe van aan kosten gerelateerde prijzen dat in de Deense elektriciteitswet is vastgelegd, was het niet mogelijk voor SEAS om dit tekort te dekken door middel van een verhoging van de elektriciteitsprijzen, die thans de enige bron van inkomsten voor de onderneming zijn.


w