Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BTEC
Business and Technical Education Council
Business and Technician Education Council
Business and Technology Education Council
Commercial school
EEG artifact - technical problems
Education policy
Industrial training
Professional education
Secondary or technical education
Technical college
Technical education
Technical nutrition education
Technical school
Technical training
Vocational education
Vocational school
Vocational training

Traduction de «Technical education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
technical education [ industrial training | technical training | technical training(UNBIS) ]

technisch onderwijs [ industriële opleiding | technische opleiding ]




Business and Technical Education Council | Business and Technician Education Council | Business and Technology Education Council | BTEC [Abbr.]

Raad voor commercieel en technisch onderwijs


secondary or technical education

lager middelbaar of middelbaar technisch onderwijs


Technical nutrition education

technisch voorlichting over voeding


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


EEG artifact - technical problems

artefact op elektro-encefalogram door technisch probleem




Lack of heating Restriction of space Technical defects in home preventing adequate care Unsatisfactory surroundings

onbevredigende omgeving | ontbreken van verwarming | ruimtegebrek | technische gebreken in huis die adequate zorg onmogelijk maken


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Promoting exchange of best practice and pooling of Member States' efforts in areas such as language learning, scientific and technical education, arts and cultural education; organisation of media events such as the eSchola week.

Bevordering van de uitwisseling van goede praktijken in en de inspanningen van de lidstaten ten aanzien van onder andere taalonderwijs, wetenschappelijk en technisch onderwijs, artistiek en cultureel onderwijs. Organisatie van media-evenementen, zoals eSchola.


Multimedia tools help to make scientific and technical education more effective and more attractive, particularly through the possibilities they provide for modelling, simulation, remote experimentation or development of new kinds of resources, in addition to standard practical experimentation.

De multimedia-instrumenten maken een verbetering van de doeltreffendheid en aantrekkingskracht van het wetenschappelijk en technisch onderwijs mogelijk, in het bijzonder doordat ze concrete experimenten aanvullen met modellen, simulatie, experimenten op afstand en/of de ontwikkeling van originele hulpbronnen.


Scientific and technical education is of prime importance for Europe.

Eén van de belangrijkste uitdagingen voor Europa betreft het wetenschappelijk en technisch onderwijs.


These include an increasing need for scientific and technical education, horizontal skills, and opportunities for lifelong learning, which require greater permeability between the components and the levels of the education and training systems.

Een daarvan is een toenemende behoefte aan wetenschappelijk en technisch onderwijs, transversale vaardigheden en mogelijkheden om levenslang te leren, die een grotere doorlaatbaarheid vergen tussen de onderdelen en niveaus van de onderwijs- en opleidingsstelsels.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Emphasises the need to establish a modern education system that is centred on the pupil and on providing the best possible education; considers it important that all children, especially those from low-income families and minority groups, have secure access to education and school equipment; notes the government’s obligation to provide a high level of academic and technical education and established labour rights in diploma courses, so that young graduates have an incentive to contribute their services to the progress of the country;

33. onderstreept dat er een modern onderwijsstelsel moet worden ingevoerd dat leerlinggericht is en dat erop gericht is het best mogelijke onderwijs te verstrekken; vindt het belangrijk dat alle kinderen, vooral uit gezinnen met een laag inkomen en minderheidsgroeperingen, gegarandeerd naar school kunnen gaan en het nodige schoolmateriaal kunnen verkrijgen; wijst op de plicht van de regering om universitair en technisch onderwijs van hoog niveau te verstrekken en arbeidsrechten te verankeren in diplomacursussen opdat jonge afgestudeerden ertoe worden aangemoedigd bij te dragen tot de vooruitgang van hun land;


33. Emphasises the need to establish a modern education system that is centred on the pupil and on providing the best possible education; considers it important that all children, especially those from low-income families and minority groups, have secure access to education and school equipment; notes the government’s obligation to provide a high level of academic and technical education and established labour rights in diploma courses, so that young graduates have an incentive to contribute their services to the progress of the country;

33. onderstreept dat er een modern onderwijsstelsel moet worden ingevoerd dat leerlinggericht is en dat erop gericht is het best mogelijke onderwijs te verstrekken; vindt het belangrijk dat alle kinderen, vooral uit gezinnen met een laag inkomen en minderheidsgroeperingen, gegarandeerd naar school kunnen gaan en het nodige schoolmateriaal kunnen verkrijgen; wijst op de plicht van de regering om universitair en technisch onderwijs van hoog niveau te verstrekken en arbeidsrechten te verankeren in diplomacursussen opdat jonge afgestudeerden ertoe worden aangemoedigd bij te dragen tot de vooruitgang van hun land;


35. Underlines the need for education aimed at innovation; stresses that non-schematic and abstract thinking should be promoted, as well as the technical education needed to match the needs of the future;

35. onderstreept de behoefte aan onderwijs dat gericht is op innovatie; benadrukt dat zowel niet-schematisch als abstract denken moet worden bevorderd, evenals technisch onderwijs om aan de behoeften van de toekomst te voldoen;


On the one hand, there is a clear demand for universities to train practically oriented professional workers on undergraduate courses. On the other hand, people who really understand technical education know that the first three years of proper study at university should provide students with the theoretical foundation for further successful studies.

Aan de ene kant hebben de universiteiten de duidelijke opdracht om tijdens de bachelorfase praktijkgerichte professionals op te leiden en aan de andere kant hebben mensen met echt verstand van technisch onderwijs drommels goed in de gaten dat met het oog op een succesvolle vervolgstudie studenten tijdens de eerste drie jaar van een fatsoenlijke universitaire studie een theoretische basis bijgebracht dient te worden.


which represents education of a total duration of 12 years if involving full secondary technical education in the restoration course, or 10 to 12 years of study in a related course, plus 5 years of professional experience in the case of full secondary technical education completed by the "maturitní zkouška" exam, or 8 years of professional experience in the case of secondary technical education ending with the final apprenticeship exam. - restorer of works of art that are not monuments and are held in the collections of museums and galleries, and of other objects of cultural value ("restaurátor děl výtvarných umění, která nejsou památkam ...[+++]

overeenkomende met een studiecyclus met een totale duur van 12 jaar, mits de opleiding restauratie een volledige opleiding in het secundair technisch onderwijs omvat; of een opleiding van 10 tot 12 jaar in een met restauratie verband houdende studiecyclus, plus 5 jaar beroepservaring indien een volledige opleiding in het secundair technisch onderwijs is gevolgd, afgesloten met het "maturitní zkouška"-examen, of 8 jaar beroepservaring indien een opleiding in het secundair technisch onderwijs is gevolgd die wordt afgesloten met een eindexamen in het kader van het leerlingwezen; – restaurateur van kunstwerken die geen monumenten zijn en d ...[+++]


These include an increasing need for scientific and technical education, horizontal skills, and opportunities for lifelong learning, which require greater permeability between the components and the levels of the education and training systems.

Een daarvan is een toenemende behoefte aan wetenschappelijk en technisch onderwijs, transversale vaardigheden en mogelijkheden om een leven lang te leren, die een grotere doorlaatbaarheid vergen tussen de onderdelen en niveaus van de onderwijs- en opleidingsstelsels.


w