Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange parent teacher conference
Arrange parent teacher conferences
Arranging parent teacher conferences
Civil servants’ union
Develop instructional events for teachers
Government vet
Nurse teacher
Official vet
Official veterinarian
Pedagogical training
Plan parent teacher conference
Prepare training events for teachers
Professor
Provide training events for teachers
Relief teacher
Secondary vocational education teachers
State vet
Substitute teacher
Supply teacher
Supply training events for teachers
Teacher
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Teacher in VET
Teacher training
Teachers' association
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff
Union of civil servants

Traduction de «Teacher in VET » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
secondary vocational education teachers | teacher in VET

leerkrachten van secundair beroepsonderwijs


government vet | official vet | official veterinarian | state vet

officiële veterinair | RVV-arts | NVWA-dierenarts | officiële dierenarts


arrange parent teacher conferences | plan parent teacher conference | arrange parent teacher conference | arranging parent teacher conferences

ouderavond organiseren | oudercontact organiseren


develop instructional events for teachers | supply training events for teachers | prepare training events for teachers | provide training events for teachers

opleidingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden | trainingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden


relief teacher | substitute teacher | supply teacher

invaller


teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

uitwisselingsprogramma van leraren | TES [Abbr.]


teacher training [ pedagogical training ]

opleiding van leerkrachten [ opleiding van opleiders | pedagogische opleiding ]


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]




civil servants’ union [ teachers' association | union of civil servants ]

ambtenarenvakbond [ vereniging van leerkrachten ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Work together, in line with the Bruges Communiqué on enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training for the period 2011-2020, in particular on making initial VET more attractive, promoting excellence and the labour market relevance of VET, implementing quality assurance mechanisms and improving the quality of teachers, trainers and other VET professionals.

Samenwerken overeenkomstig het Communiqué van Brugge over intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding voor de periode 2011-2020, met name door het initiële beroeponderwijs en de initiële beroepsopleidingen aantrekkelijker te maken, de topkwaliteit en relevantie voor de arbeidsmarkt te bevorderen, mechanismen voor de kwaliteitsborging ten uitvoer te leggen en de kwaliteit van docenten, opleiders en andere professionals in het beroepsonderwijs en de beroepsopleidingen te verbeteren.


8. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportun ...[+++]

8. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT‑vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van p ...[+++]


28. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportu ...[+++]

28. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT-vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van ...[+++]


It is necessary to address the urgent need to strengthen the transnational mobility of VET learners, including apprentices, teachers and trainers, and to promote cooperation through partnerships at all levels between stakeholders concerned and to assist the Member States in modernising their VET systems.

De transnationale mobiliteit van lerenden uit het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding, alsook van stagiairs, leerkrachten en opleiders, moet dringend worden uitgebreid. Daarnaast moet samenwerking door middel van partnerschappen op alle niveaus tussen betrokken belanghebbenden worden bevorderd en moeten de lidstaten worden bijgestaan bij de modernisering van hun BOO-stelsels.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
29. Stresses that, although a European area of education and training is emerging, the objective of removing obstacles to mobility has not been achieved yet, and the mobility of learners in VET remains low; underlines that increasing the transnational mobility of VET learners and teachers substantially, and recognising the knowledge, skills and competences they have acquired abroad, will be important challenges for the future, and that better and targeted provision of information and guidance is also needed to attract more foreign learners to our VET systems;

29. onderstreept dat, hoewel momenteel een Europese onderwijs- en opleidingsruimte tot ontwikkeling komt, de doelstelling om de belemmeringen voor mobiliteit uit weg te nemen nog niet is behaald en dat de mobiliteit van lerenden in het kader van beroepsonderwijs en -opleiding beperkt blijft; benadrukt dat de aanzienlijke toename van de transnationale mobiliteit van deze lerenden en van onderwijzers alsook de erkenning van de kennis, kwalificaties en vaardigheden die zij in het buitenland hebben verworven, in de toekomst belangrijke uitdagingen zullen vormen en dat ook doelgerichte informatie en adviezen nodig ...[+++]


23. Stresses that, although a European area of education and training is emerging, the objective of removing obstacles to mobility has not been achieved yet and the mobility of learners in VET remains low; underlines that increasing the transnational mobility of VET learners and teachers substantially and recognising the knowledge, skills and competences they have acquired abroad will be an important challenge for the future and that better and targeted information provision and guidance are also needed to attract more foreign learners to our VET systems;

23. onderstreept dat, hoewel er momenteel een Europese onderwijs- en opleidingsruimte tot ontwikkeling komt, de doelstelling om de belemmeringen voor mobiliteit uit weg te nemen nog niet is behaald en dat de mobiliteit van lerenden in het kader van beroepsonderwijs en -opleiding beperkt blijft; benadrukt dat de aanzienlijke toename van de transnationale mobiliteit van deze lerenden en van docenten alsook de erkenning van de kennis, kwalificaties en vaardigheden die zij in het buitenland hebben verworven in de toekomst een belangrijke uitdaging zullen vormen en dat betere en doelgerichte informatie en adviezen nodig ...[+++]


The indicators proposed for measuring VET quality improvement concern data such as investment in training of teachers and trainers, participation, completion and placement rate in VET programmes, utilization of acquired skills at work place, unemployment rate, prevalence of vulnerable groups, mechanisms to identify training needs in the labour market and schemes used to promote access to VET.

De voorgestelde indicatoren voor het meten van kwaliteitsverbetering van beroepsonderwijs en –opleiding betreffen gegevens zoals investeringen in de opleiding van leraren en opleiders, participatie in beroepsonderwijs- en –opleidingsprogramma's, aantal leerlingen dat deze programma's afmaakt, plaatsingspercentage na afronding van een dergelijk programma, gebruik van verworven vaardigheden op het werk, werkloosheidspercentage, prevalentie van kwetsbare groepen, mechanismen om de opleidingsbehoeften op de arbeidsmarkt vast te stellen en programma's ter verbetering van de toegang tot beroepsonderwijs en –opleiding.


Member States should promote opportunities for language learning for both learners and teachers in VET, and the provision of language training adapted to the specific needs of VET, with a special emphasis on the importance of foreign languages for cross-border cooperation in VET and international mobility.

De lidstaten moeten de mogelijkheden van zowel lerenden als docenten om talen te leren in beroepsonderwijs en -opleiding bevorderen, alsook het verstrekken van taalonderricht dat toegesneden is op de specifieke behoeften van beroepsonderwijs en -opleiding, met bijzondere nadruk op het belang van vreemde talen voor grensoverschrijdende samenwerking in beroepsonderwijs en -opleiding en internationale mobiliteit.


attractive and inclusive VET (both I-VET and C-VET), with highly qualified teachers and trainers, innovative learning methods, high-quality infrastructure and facilities, a high labour market relevance, and pathways to further education and training,

aantrekkelijke en inclusieve vormen van beroepsonderwijs en -opleiding (zowel op initieel niveau als wat betreft bij- en nascholing), met hooggekwalificeerde docenten en opleiders, innovatieve leermethoden, hoogwaardige infrastructuur en faciliteiten, een hoge arbeidsmarktrelevantie en aansluitende bijscholingsmogelijkheden.


Member States should encourage local and regional authorities and VET providers — through incentives, funding schemes (including use of the European Structural Funds) and the dissemination of best practices — to develop strategies for cross border cooperation in VET, with the aim of fostering greater mobility of learners, teachers and trainers and other VET professionals.

De lidstaten moeten lokale en regionale autoriteiten en aanbieders van beroepsonderwijs en -opleiding — via stimulansen, financieringsregelingen (onder meer het beroep op de Europese Structuurfondsen) en de verspreiding van beste praktijken — aansporen strategieën te ontwikkelen voor grensoverschrijdende samenwerking bij beroepsonderwijs en -opleiding, met als doel het bevorderen van grotere mobiliteit van lerenden, docenten en opleiders en andere beroepsbeoefenaren uit het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding.


w