Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on public finance
Advise on public finances
Advise on public image
Budgetary consolidation
Business coach
Business finance advisor
Consolidation of public finances
Fiscal consolidation
General government finances
Government finance
Government finances
Grants advisor
Public finance
Public finance advice
Public finances
Public financing
Public funding advisor
Recommend public image
Recommend public relations
Sound government finances
Sound public finances
Suggest public finance
Suggest public relations

Traduction de «Suggest public finance » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advise on public finances | public finance advice | advise on public finance | suggest public finance

adviseren over overheidsfinanciën | advies geven over overheidsfinanciën | raad geven over overheidsfinanciën


recommend public relations | suggest public relations | advise on public image | recommend public image

adviseren over imago | advies geven over imago | raad geven over imago


general government finances | government finance | government finances | public finance | public finances

openbare financiën | overheidsfinanciën




sound government finances | sound public finances

gezonde overheidsfinanciën


budgetary consolidation | consolidation of public finances | fiscal consolidation

begrotingsconsolidatie | consolidatie van de overheidsfinanciën




business coach | grants advisor | business finance advisor | public funding advisor

coördinator subsidieadvies | financieel adviseur subsidies | coördinatrice subsidieadvies | subsidieadviseur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Abertis suggests that the deployment of the terrestrial broadcasting network in Area II was financed almost entirely by the Spanish regions using public funds based on legislation dating back to 1982, i.e. prior to the date of accession of Spain to the European Economic Community in 1986.

Abertis stelt dat de invoering van het terrestrische omroepnetwerk in zone II vrijwel volledig door de Spaanse regio's met overheidsmiddelen is gefinancierd op basis van wetgeving van 1982, d.w.z. van voor de toetreding van Spanje tot de Europese Economische Gemeenschap in 1986.


12. Welcomes the new focus on fiscal decentralisation in the Commission’s 2012 report on public finances in EMU, and suggests that a chapter on local and regional public finances be always included in future releases;

12. constateert met voldoening dat in het verslag van de Commissie over de openbare financiën in de EMU in 2012 het accent is komen te liggen op begrotingsdecentralisatie, en stelt voor in toekomstige verslagen altijd een hoofdstuk op te nemen inzake de locale en regionale overheidsfinanciën;


12. Welcomes the new focus on fiscal decentralisation in the Commission’s 2012 report on public finances in EMU, and suggests that a chapter on local and regional public finances be always included in future releases;

12. constateert met voldoening dat in het verslag van de Commissie over de openbare financiën in de EMU in 2012 het accent is komen te liggen op begrotingsdecentralisatie, en stelt voor in toekomstige verslagen altijd een hoofdstuk op te nemen inzake de locale en regionale overheidsfinanciën;


Notes that levels of public and political acceptance of renewable energy differ, as they do for most other types of energy generation and infrastructure; notes that the availability of public and private financing to promote RES varies widely; stresses that access to capital for investments is a crucial factor in the further deployment of renewable energy, especially in light of the financial crisis, which has led to a large capital spread for investors; believes that, where market imperfections exist or where producers face limited opportunities to secure market-based financing, access to more capital for RES should be faci ...[+++]

stelt vast dat de maatschappelijke en politieke acceptatie van hernieuwbare energie niet overal hetzelfde is, wat ook voor de meeste andere vormen van energieopwekking en infrastructuur geldt; merkt op dat de beschikbaarheid van publieke en private financiële middelen voor de bevordering van hernieuwbare energiebronnen sterk varieert; beschouwt toegang tot inveseringskapitaal nadrukkelijk als cruciale factor voor de verdere ontwikkeling van hernieuwbare energie, speciaal in het licht van de financiële crisis die tot een grote spread ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. Points out that in the light of new international circumstances due to the present financial crisis and the economic slump which has already begun to affect employment and growth in the euro area, rising deficits are difficult to avoid; suggests, therefore, that Member States make more targeted use of the flexibility provided by the SGP in order to encourage economic recovery and growth; draws attention to the budgetary implications of the current financial crisis, and calls on the Commission to evaluate the effects on Member States' public finances ...[+++]of the public funds used in the rescue plans for national financial institutions; calls on the Commission to examine the effects of the SGP criteria in the current context, when economic growth is slow and several Member States face the prospect of recession, and calls for an evaluation of the effects of the rising cost of credit on the public debt of Member States;

16. wijst erop dat, in de nieuwe internationale omstandigheden als gevolg van de huidige financiële crisis en bij de economische terugval die al gevolgen voor de werkgelegenheid en de groei in de eurozone begint te hebben, oplopende tekorten moeilijk te vermijden zijn; stelt daarom voor dat de lidstaten gerichter gebruik maken van de flexibiliteit die het SGP biedt, om economisch herstel en groei te stimuleren; wijst op de budgettaire consequenties van de huidige financiële crisis, en vraagt de Commissie na te gaan welke effecten het gebruik van overheidsmiddelen voor de redding van nationale financiële instellingen op de openbare fina ...[+++]


16. Points out that in the light of new international circumstances due to the present financial crisis and the economic slump which has already begun to affect employment and growth in the euro area, rising deficits are difficult to avoid; suggests, therefore, that Member States make more targeted use of the flexibility provided by the Stability and Growth Pact (SGP) in order to encourage economic recovery and growth; draws attention to the budgetary implications of the current financial crisis, and calls on the Commission to evaluate the effects on Member States' public ...[+++]

16. wijst erop dat, in de nieuwe internationale omstandigheden als gevolg van de huidige financiële crisis en bij de economische terugval die al gevolgen voor de werkgelegenheid en de groei in de eurozone begint te hebben, oplopende tekorten moeilijk te vermijden zijn; suggereert daarom dat de lidstaten gerichter gebruik maken van de flexibiliteit die het stabiliteits- en groeipact (SGP) biedt, om economisch herstel en groei te stimuleren; wijst op de budgettaire consequenties van de huidige financiële crisis, en vraagt de Commissie ...[+++]


The Commission also suggests reinforcing the elements that contribute to the added value of cohesion policy: concentrating resources on investment, complying with the rules on the single market, placing the emphasis on job creation in new areas, contributing to partnership and good governance, and the leverage effect (as a result of co-financing rules that mobilise additional resources for new investment from national public and private resourc ...[+++]

De Commissie stelt tevens voor de elementen te versterken die tot de toegevoegde waarde van het cohesiebeleid bijdragen: de toespitsing van middelen op investeringen, de inachtneming van de internemarktregels, de nadruk op nieuwe banen in nieuwe activiteiten, de bijdrage aan partnerschap en goed bestuur en de hefboomwerking (die uitgaat van medefinancieringsregels, die aanvullende middelen voor nieuwe investeringen losmaken uit openbare en particuliere bronnen).


The rapporteur suggests linking the possibility of exemption of public investments to the definition of "high quality" expenditure of the Commission in its report on Public Finance in EMU 2002: "Public expenditure could be considered as ‘high quality’ if it makes a positive contribution to the goals of the Lisbon strategy, i.e. making the Union the most dynamic, competitive, knowledge based economy, enjoying full employment, streng ...[+++]

De rapporteur stelt voor de mogelijkheid van vrijstelling van overheidsinvesteringen te koppelen aan de definitie van uitgaven van "hoge kwaliteit” die door de Commissie wordt gegeven in haar verslag over overheidsfinanciën in de EMU 2002: "Een bepaalde samenstelling van de overheidsuitgaven kan als van "hoge kwaliteit" worden beschouwd als zij een positieve bijdrage levert aan de doelstellingen van de strategie van Lissabon: van de Unie de meest dynamische, concurrerende kenniseconomie in de wereld maken, met volledige werkgelegenheid, een hechtere economische en sociale samenhang en een duurzaam milieu".


But an earlier Call for Proposals and an earlier decision by the Commission on what organisations to co-finance (as suggested in the survey) would, consequently, result in an earlier publication of the beneficiaries - more in line with the calendar year.

Maar wanneer de oproep om voorstellen in te dienen en de beslissing van de Commissie over voor medefinanciering te selecteren organisaties eerder zouden plaatsvinden (zoals in de enquête wordt voorgesteld), zouden de begunstigden eerder worden bekendgemaakt, en dat zou beter sporen met het kalenderjaar.


The Commission also suggests reinforcing the elements that contribute to the added value of cohesion policy: concentrating resources on investment, complying with the rules on the single market, placing the emphasis on job creation in new areas, contributing to partnership and good governance, and the leverage effect (as a result of co-financing rules that mobilise additional resources for new investment from national public and private resourc ...[+++]

De Commissie stelt tevens voor de elementen te versterken die tot de toegevoegde waarde van het cohesiebeleid bijdragen: de toespitsing van middelen op investeringen, de inachtneming van de internemarktregels, de nadruk op nieuwe banen in nieuwe activiteiten, de bijdrage aan partnerschap en goed bestuur en de hefboomwerking (die uitgaat van medefinancieringsregels, die aanvullende middelen voor nieuwe investeringen losmaken uit openbare en particuliere bronnen).


w