Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Housing obsolescence
Insanitary housing
Manifestly sub-standard vessel
Sub-standard housing
Sub-standard vessel
Substandard housing
Substandard ship

Traduction de «Sub-standard vessel » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


substandard ship | sub-standard vessel

substandaard schip


manifestly sub-standard vessel

vaartuig dat duidelijk beneden de norm zit


substandard housing [ insanitary housing | sub-standard housing | housing obsolescence(UNBIS) ]

krotwoning [ bouwvallige woning | vervallen woning ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This provision allows sub standard vessels to call at night.

Deze bepaling laat toe dat substandaard schepen 's nachts aanleggen.


Sub standard vessels can as easily call at anchorages as at ports.

Substandaard schepen kunnen even gemakkelijk een ankerplaats als een haven aandoen.


D. whereas the number of ships going out of service following the global phase-out of single-hull oil tankers and a backlog of old vessels now being withdrawn from the market, in part due to the recession, will lead to an uncontrolled expansion of sub-standard facilities in South Asia, and will spread even further to countries in the African region, if no immediate and concrete action is taken by the EU,

D. overwegende dat het aantal schepen dat wordt afgeschreven in het kader van de geleidelijke vervanging van enkelwandige olietankers en de grote hoeveelheid oude schepen die nu onder meer als gevolg van de recessie uit de markt wordt gehaald, zullen leiden tot een ongecontroleerde expansie van inferieure sloopfaciliteiten in Zuid-Azië, en zelfs in landen in de Afrikaanse regio als de EU niet onmiddellijk concrete maatregelen neemt,


D. whereas the number of ships going out of service following the global phase-out of single‑hull oil tankers and a backlog of old vessels now being withdrawn from the market, in part due to the recession, will lead to an uncontrolled expansion of sub-standard facilities in South Asia, and will spread even further to countries in the African region, if no immediate and concrete action is taken by the EU,

D. overwegende dat het aantal schepen dat wordt afgeschreven in het kader van de geleidelijke vervanging van enkelwandige olietankers en de grote hoeveelheid oude schepen die nu onder meer als gevolg van de recessie uit de markt wordt gehaald, zullen leiden tot een ongecontroleerde expansie van inferieure sloopfaciliteiten in Zuid-Azië, en zelfs in landen in de Afrikaanse regio als de EU niet onmiddellijk concrete maatregelen neemt,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Since flag State control does not provide adequate safeguards with regard to the state of certain vessels, port State control has become a supplementary but essential means of identifying sub-standard ships and obliging them to comply with international and Community navigation rules and standards.

Aangezien de controle door de vlaggenstaat niet voldoende waarborgen biedt over de staat waarin bepaalde vaartuigen zich bevinden, is de havenstaatcontrole een aanvullend, maar essentieel middel geworden om schepen die niet aan de normen voldoen op het spoor te komen en deze ertoe te verplichten de internationale en communautaire regels en normen op het gebied van de scheepvaart na te leven.


As long as there is no level playing-field in the form of effective and sound mandatory standards for ship dismantling worldwide, European facilities will have difficulty competing in the market and ship-owners will tend to send their vessels to sub-standard Asian sites.

Zolang er op wereldschaal geen gelijke concurrentievoorwaarden bestaan in termen van degelijke bindende normen voor de ontmanteling van schepen, zullen Europese bedrijven het moeilijk hebben op de markt en zullen scheepseigenaars geneigd zijn hun vaartuigen over te brengen naar Aziatische sloopwerven die niet aan de strengste normen voldoen.


In this regard it welcomes the introduction of stricter controls in respect of "manifestly sub-standard vessels" and their possible banning from EU ports.

Het Comité toont zich verheugd dat vaartuigen "die duidelijk beneden de norm zitten" strenger gecontroleerd en eventueel uit de havens in de EU geweerd zullen worden.


2. The Presidency, in the light of the Council's discussions, invites the Member States and the Commission to take action to reinforce the Community's shipping policy, particularly on the following points: (a) improving navigation safety in Community waters and off Community coasts, and eliminating unfair competition from sub- standard vessels, in particular by the systematic and harmonized use of port State control; in this connection, the Presidency reaffirms its objective of seeing the Council adopt the proposal for a Directive on port State control at its meeting in June 1995; (b) improving ...[+++]

2. In het licht van het Raadsdebat verzoekt het Voorzitterschap de Lid- Staten en de Commissie om maatregelen te treffen om het zeevervoerbeleid van de Gemeenschap te versterken, met name op de volgende punten : a) de veiligheid van de scheepvaart in de wateren en langs de kusten van de Gemeenschap versterken en de oneerlijke concurrentie door niet aan de normen beantwoordende schepen uitschakelen, met name door systematisch en op geharmoniseerde wijze gebruik te maken van de controle door de havenstaat ; in dit verband bevestigt het Voorzitterschap zijn doelstelling om de Raad tijdens de zitting in juni 1995 het voorstel voor een richtlijn ...[+++]


On 23 November 2005 the Commission adopted a package of seven legislative proposals, which aim to reinforce the safety of maritime transport in Europe by means of better accident prevention and investigation and increased controls on vessel quality. The Commission’s aim is to supplement European rules concerning maritime safety and improve the efficiency of existing measures. The Paris Memorandum of Understanding (MoU) consists of 25 participating maritime administrations and covers the waters of the European coastal states and the North Atlantic basin from North America to Europe. It is aimed at eliminating the operation of ...[+++]

Het Memorandum van Overeenstemming (MvO) van Parijs behelst 25 deelnemende maritieme administraties en bestrijkt de wateren van de Europese kuststaten en het Noord-Atlantische bekken tussen Amerika en Europa. Doel is schepen die niet aan de normen voldoen, uit de vaart te halen door een geharmoniseerd systeem van controles door de havenstaat.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Sub-standard vessel' ->

Date index: 2021-04-24
w