7. Stresses the need to facilitate mobility within the single market and to cut red tape for citizens in their everyday life, enabling them to communicate, perform transactions, send and receive electronic documents and information to and from public administrations across the EU and ensuring, for instance, genuine portability of social security rights; underlines the fact that access to online procedures and information could reduce bureaucracy and costs, increase government efficiency and considerably improve people’s relations with all levels of administration, as well as the business environment in the EU;
7. benadrukt dat het noodzakelijk is de mobiliteit binnen de interne markt te bevorderen, de bureaucratische rompslomp in het dagelijkse leven van de burgers te verminderen door hen in staat te stellen te communiceren, transacties te verrichten, en elektronische documenten en informatie uit te wisselen met publieke administraties in de hele EU en door bijvoorbeeld te zorgen voor daadwerkelijke meeneembaarheid van sociale rechten; beklemtoont het feit dat de toegang tot onlineprocedures en -informatie bureaucratie en kosten kan reduceren, de efficiëntie van overheden kan vergroten en de betrekkingen tussen de bevolking en alle niveaus van de administratie alsook het bedrijfsklimaat in de EU aanzienlijk zou kunnen verbeteren;