Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Gear used to ensure safety on boats
Safety equipment used in ships
Secure ships using rope
Secure vessels on moorings using rope
Security equipment used in vessels
Tie ships to moorings using rope
Use rope to tie up ships
Vessel safety equipment

Vertaling van "Secure ships using rope " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
secure vessels on moorings using rope | tie ships to moorings using rope | secure ships using rope | use rope to tie up ships

schepen vastmaken met touw


gear used to ensure safety on boats | safety equipment used in ships | security equipment used in vessels | vessel safety equipment

veiligheidsuitrusting op schepen | veiligheidsuitrusting op vaartuigen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the longer run, there is no reason why aircrafts should have sophisticated communication, navigation and automation, and not ships, trains or cars. New technologies coming to market in the near future will gradually provide new services to citizens and allow improved real-time management of traffic movements and capacity use, as well as the tracing and tracking of flows for environmental and security purposes. In addition to the obvious benefits to transport operators and clients, new systems will provide public administration with ...[+++]

Op lange termijn is er geen enkele reden waarom alleen vliegtuigen zouden worden uitgerust met geavanceerde communicatiesystemen, navigatieapparatuur en automatisering en dat niet het geval zou zijn voor schepen, treinen of auto’s. Nieuwe technologieën die binnenkort op de markt zullen komen, zullen de burger nieuwe diensten bieden en een beter real-time beheer van verkeersbewegingen en –capaciteit mogelijk maken, alsmede tracking en tracking van stromen voor milieu- en veiligheidsdoeleinden. Naast de duidelijke voordelen voor vervoersexploitanten en hun klanten zullen de nieuwe systemen de overheid snel en gedetailleerd informeren over de noden inzake infrastructuur en onderhoud. Ze zullen niet alleen zorgen voor meer rijcomfort maar ook v ...[+++]


Specific actions until 2016 Regulatory framework 2014: Adopt proposal for emission limits for new engines (Commission) 2015/16: Explore further emission limits for existing engines (Commission) 2014: Amend the rules[24] to allow the transportation of LNG (UN-ECE, Member States and Commission) Making infrastructure ready for LNG use 2014: Deploy the EU’s alternative fuel strategy, including adoption of technical standards for inland waterway LNG bunkering and use of LNG as a fuel (Member States and sector, in particular ports, waterway authorities, bunker station operators, bunker providers, ship ...[+++]

Specifieke acties tot 2016 Regelgevingskader 2014: goedkeuring van voorstel voor emissiegrenswaarden voor nieuwe motoren (door de Commissie) 2015/16: verder onderzoek naar emissiegrenswaarden voor bestaande motoren (door de Commissie) 2014: wijziging van de voorschriften om vervoer van lng[24] mogelijk te maken (door de VN-ECE, de lidstaten en de Commissie) De infrastructuur gereedmaken voor lng-gebruik 2014: uitvoering van de EU-strategie voor alternatieve brandstoffen, met inbegrip van de goedkeuring van technische normen voor het bunkeren van lng voor de binnenvaart en het gebruik van lng als brandstof (door de lidstaten en de sector, met name havens, vaarwegbeheerders, bunkerstationexploitanten, bunkeraars, scheepsexploitanten, classifi ...[+++]


The Blue Belt Communication adopted today not only sets out proposals to create a Blue Belt- an area where ships can operate freely within the EU internal market with the minimum of administrative burden while safety, security environmental protection, as well as customs and tax policies are strengthened but it also proposes the extension of these simplifications to extra-EU voyages by the use of better monitoring and reporting sys ...[+++]

De vandaag goedgekeurde mededeling bevat niet alleen voorstellen voor het creëren van een blauwe gordel – een ruimte waarin schepen vrij kunnen opereren binnen de interne markt, met een minimum aan administratieve lasten, terwijl de veiligheid en het milieu worden gewaarborgd en het douane- en belastingbeleid wordt versterkt – maar ook om deze vereenvoudigingen door te trekken naar reizen buiten de EU door de systemen voor toezicht en verslaglegging beter te benutten.


The Blue Belt concept aims at facilitating maritime transport within the EU by reducing administrative formalities for ship operators, whilst ensuring safety, security and environmental protection as well as customs and tax revenues, through optimal use of maritime monitoring technology.

Het concept "blauwe gordel" moet maritiem vervoer binnen de EU faciliteren door het aantal administratieve formaliteiten voor reders te verminderen zonder uitholling van veiligheid, beveiliging en milieubescherming en verlies van inkomsten uit douanerechten en belastingen, door optimaal gebruik te maken van de technologie voor maritieme controle.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. NOTES that the Commission intends, with the assistance of EMSA, to develop and operate the EU LRIT DC, in cooperation with the Member States, on the basis of Regulation N 1406/2002; furthermore, it RECOGNIZES that the use of LRIT reports for security contributes to the fulfilment of the objectives of Regulation (EC) No 725/2004 and that the extension of the use of LRIT reports to maritime safety and prevention of pollution from ships would contribute to the fulfilment of the objectives of Directive 2002/59/EC;

3. NEEMT ER NOTA VAN dat de Commissie voornemens is, met steun van het EMSA, het EU LRIT DC te ontwikkelen en te doen functioneren, in samenwerking met de lidstaten, op basis van Verordening (EG) nr. 1406/2002; ERKENT verder dat het gebruik van de LRIT-verslagen voor beveiligingsdoeleinden bijdraagt tot het verwezenlijken van de doelstellingen van Verordening (EG) nr. 725/2004 en dat een uitbreiding van het gebruik van deze verslagen tot maritieme veiligheid en tot het voorkomen van verontreiniging door schepen, zou bijdragen tot het verwezenlijken van de doelstellingen van Richtlijn 2005/59/EG;


GMES: development of satellite-based and in-situ monitoring and early-warning systems, including for the safety of citizens, and techniques relating to the management of the environment and security (including the management of natural disasters) and their integration with ground-based, ship-borne and airborne components; support for the integration, harmonisation, use and delivery of GMES data (both satellite-based and in-situ, including ground-based, shipborne and airborne) and services.

GMES: ontwikkeling van op satellieten gebaseerde en in situ-systemen voor bewaking en vroegtijdige waarschuwing, ook ten behoeve van de veiligheid van de burgers, en technieken voor milieu- en veiligheidsbeheer (met inbegrip van het beheer van natuurrampen) en de integratie daarvan met componenten op de grond, op zee en in de lucht; ondersteuning van de integratie, de harmonisatie, het gebruik en de verstrekking van (op een satelliet gebaseerde en in situ, inclusief vanaf de grond, vanaf zee of vanuit de lucht verkregen) GMES-data en -diensten.


(4) Regulation (EC) No 725/2004 of the European Parliament and of the Council of 31 March 2004 on enhancing ship and port facility security(4) assigns to the Commission certain inspection tasks in relation to the checking of the implementation of these security measures by Member States, in the performance of which the Agency could provide useful technical assistance.

(4) Verordening (EG) nr. 725/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 31 maart 2004 inzake de verbetering van de beveiliging van schepen en havenfaciliteiten(4) geeft de Commissie een aantal inspectietaken met betrekking tot het controleren van de implementatie van deze beveiligingsmaatregelen door de lidstaten, waarbij het Agentschap nuttige technische bijstand zou kunnen verlenen.


Recognising that substantially greater security of legitimate trade can be achieved through a system where the customs authority of the importing country works collaboratively with customs authorities involved in earlier parts of the supply chain to use timely information and inspection technology to target and screen high-risk containers before they are shipped from their ports or places of loading or transhipment.

Erkennende dat de veiligheid van de legitieme handel sterk kan worden verbeterd met behulp van een systeem waarbij de douaneautoriteiten van het land van invoer samenwerken met de bij eerdere stadia van de toeleveringsketen betrokken douaneautoriteiten, teneinde tijdig gebruik te kunnen maken van informatie- en inspectietechnologie om containers met een hoog risico op te sporen en te onderzoeken voordat zij de haven of de laad- of overlaadplaats verlaten,


The main objective of this Regulation is to introduce and implement Community measures aimed at enhancing the security of ships used in international trade and domestic shipping and associated port facilities in the face of threats of intentional unlawful acts.

De voornaamste doelstelling van deze verordening is de invoering en implementatie van communautaire maatregelen voor de verbetering van de beveiliging van in de internationale handel en voor binnenlands verkeer gebruikte schepen en bijbehorende havenfaciliteiten, tegen het gevaar van opzettelijke ongeoorloofde acties.


The seminar, with participants from EU institutions and international organisations as well as from the maritime industry and private security companies, addressed issues such as the impact of piracy on seafarers' work and lives, the economic impact, the use of private armed security personnel on board ships, the EU's military involvement in the Gulf of Aden, and the promotion of development in Somalia.

Tijdens het seminar, dat werd bijgewoond door deelnemers uit EU-instellingen en internationale organisaties, de maritieme sector en particuliere beveiligingsbedrijven, zijn onderwerpen behandeld zoals de gevolgen van piraterij voor het werk en het leven van zeevarenden, de economische impact, de inzet van gewapend particulier beveiligingspersoneel aan boord van schepen, de militaire betrokkenheid van de EU in de Golf van Aden en de bevordering van de ontwikkeling in Somalië.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Secure ships using rope' ->

Date index: 2023-01-21
w