Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Challenging issues in the textile industry
Health & safety in the textile industry
Health and safety in textile manufacturing
Health and safety in the textile industry
Issues to be addressed in the textile industry
Issues to be challenged in the textile industry
Mines Safety Commission
Mines Safety and Health Commission
SHCMOEI
Safety and health in the textile industry
Textile industry machinery field saleswoman
The textile industry's challenging issues

Vertaling van "Safety and health in the textile industry " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
health & safety in the textile industry | health and safety in textile manufacturing | health and safety in the textile industry | safety and health in the textile industry

gezondheid en veiligheid in de textielindustrie


Standing Committee of Producers and Workers for Safety and Health in the ECSC Industries

Permanent Comité van werkgevers en werknemers voor de veiligheid en gezondheid in de EGKS-industrieën


issues to be challenged in the textile industry | the textile industry's challenging issues | challenging issues in the textile industry | issues to be addressed in the textile industry

uitdagingen in de textielindustrie


Mines Safety and Health Commission | Mines Safety Commission | Safety and Health Commission for the Mining and other Extractive Industries | SHCMOEI [Abbr.]

Permanent Orgaan voor de veiligheid en de gezondheidsvoorwaarden in de steenkolenmijnen en andere winningsindustrieën


graduate technical sales representative in the textile industry machinery | textile industry machinery field saleswoman | technical sales representative in the textile machinery industry | textile industry machinery inside technical sales representative

handelsvertegenwoordiger textielmachine-industrie | vertegenwoordiger textielmachine-industrie


Administrative Board of the European Agency for Safety and Health at Work | Governing Board of the European Agency for Safety and Health at Work

raad van bestuur van het Europees Agentschap voor de veiligheid en de gezondheid op het werk
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In accordance with Council Directive 92/91/EEC of 3 November 1992 concerning the minimum requirements for improving the safety and health protection of workers in the mineral-extracting industries through drilling (eleventh individual Directive within the meaning of Article 16(1) of Directive 89/391/EEC) , workers and/or their representatives should be consulted on matters relating to safety and health at work and be allowed to tak ...[+++]

Overeenkomstig Richtlijn 92/91/EEG van de Raad van 3 november 1992 betreffende minimumvoorschriften ter verbetering van de bescherming van de veiligheid en de gezondheid van werknemers in de winningsindustrieën die delfstoffen winnen met behulp van boringen (elfde bijzondere richtlijn in de zin van artikel 16, lid 1, van Richtlijn 89/391/EEG) moeten de werknemers en/of hun vertegenwoordigers worden geraadpleegd over zaken die verband houden met de veiligheid en gezondheid op het werk en moeten zij de kans krijgen om deel te nemen aan debatten over alle aspecten van veiligheid en gezondheid op het werk.


The involvement of the European agencies in Dublin and Bilbao and the Employment Observatory is particularly necessary since there is still a major research gap concerning the effects of climate change on social and employment policy in the EU. For example, the European Agency for Safety and Health at Work could consider changes to EU health and safety legislation made necessary as a result of climate change.

Betrokkenheid van de Europese agentschappen in Dublin en Bilbao alsmede van het Observatorium voor werkgelegenheid is dan ook buitengewoon noodzakelijk, omdat er nog veel te weinig onderzoek is gedaan naar de gevolgen van de klimaatverandering voor het sociale en werkgelegenheidsbeleid in de EU. Zo zou b.v. het Europees Agentschap voor de veiligheid en de gezondheid op het werk de EU-wetgeving op het vlak van gezondheidsbescherming en veiligheid kunnen onderzoeken tegen de achtergrond van de, door het klimaat veroorzaakte veranderingen.


The Commission has given preference to the interests of importers. The crisis in a traditional industry, the European textile industry, comes before them.

De Commissie heeft, mijnheer de commissaris, de belangen van de importeurs zwaarder laten wegen. De crisis in een traditionele bedrijfstak, de Europese textielsector weegt echter zwaarder: de ene fabriek na de andere gaat dicht.


Provisions relating to work equipment and methods thus contribute to the protection of the workers involved. In accordance with the general principles of prevention as laid down in Article 6(2) of Council Directive 89/391/EEC of 12 June 1989 on the introduction of measures to encourage improvements in the safety and health of workers at work , collective protection measures have priority over individual protection measures.

Overeenkomstig de algemene preventiebeginselen in artikel 6, lid 2, van Richtlijn 89/391/EEG van de Raad van 12 juni 1989 betreffende de tenuitvoerlegging van maatregelen ter bevordering van de verbetering van de veiligheid en de gezondheid van de werknemers op het werk , hebben maatregelen voor collectieve bescherming voorrang boven individuele beschermingsmethoden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Apart from a reinforcement of the tripartite cooperation between employees, employers and governments, there is a need also to include the ‘fourth partner’, which is made up of the very diverse groups of people who are involved professionally with safety and health in the workplace: researchers, doctors and nurses, hygienists, ergonomists, toxicologists, chemists, etc. It should be noted as a positive development that the ICOH (International Commission on Occupational Health) is now paying increasing attention to the ethical issues ...[+++]

6. De samenwerking tussen werknemers, bedrijven en regeringen moet worden geïntensiveerd, maar daarnaast moet een vierde partij bij de zaak worden betrokken, namelijk al diegenen, en het zijn er velen, die zich professioneel met veiligheid en gezondheid op het werk bezighouden: onderzoekers, artsen en verplegers, deskundigen op het gebied van hygiëne, ergonomen, toxicologen, scheikundigen enz. Als positief punt moet worden vermeld dat de Internationale Commissie voor gezondheid op het werk (International Commission on Occupational Health, ICOH) meer en meer ...[+++]


(7) In its Communication on a Community programme in the field of safety, hygiene and health protection at work (1996-2000), the Commission stressed the need to streamline the operation of the two advisory committees - the Advisory Committee for Safety, Hygiene and Health Protection at Work and the Safety and Health Commission for the Mining and Other Extractive Industries - by merging them, reducing the number of members and giving them a single secretariat.

(7) In haar mededeling inzake een actieprogramma van de Gemeenschap op het gebied van veiligheid, hygiëne en gezondheidsbescherming op het werk (1996-2000) heeft de Commissie nadruk gelegd op de noodzaak de werking van beide raadgevende comités, te weten het Raadgevend Comité voor de veiligheid, de hygiëne en de gezondheidsbescherming op de arbeidsplaats en het Permanent Orgaan voor de veiligheid en de gezondheidsvoorwaarden in de steenkolenmijnen en andere winningsindustrieën, te rationaliseren door deze comités ...[+++]


The current FP6 proposal emphasises food safety and health risks. Its major shortcoming is that it does not emphasise the impact of food quality on the improvement of human health.

In het onderhavige zesde KPOTO wordt vooral het accent gelegd op voedselveiligheid en gezondheidsrisico's, met als voornaamste tekortkoming dat daarmee de gevolgen van voedselkwaliteit voor de verbetering van de menselijke gezondheid niet nadrukkelijk genoeg onder de aandacht worden gebracht.


Council Directive 92/104/EEC of 3 December 1992 on the minimum requirements for improving the safety and health protection of workers in surface and underground mineral-extractive industries (twelfth individual Directive within the meaning of Article 16(1) of Directive 89/391/EEC)

Richtlijn 92/104/EEG van de Raad van 3 december 1992 betreffende de minimumvoorschriften ter verbetering van de bescherming van de veiligheid en de gezondheid van werknemers in de winningsindustrieën in dagbouw of ondergronds (twaalfde bijzondere richtlijn in de zin van artikel 16, lid 1, van Richtlijn 89/391/EEG)


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - c11123b - EN - Health and safety of workers in the extractive industries

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - c11123b - EN - Veiligheid en gezondheid van werknemers in de winningsindustrieën


"In consultation with the Member States and assisted by the Advisory Committee on Safety, Hygiene and Health Protection at Work, the Commission shall draw up guidelines on the assessment of the chemical, physical and biological agents and industrial processes considered hazardous for the safety or health of workers within the meaning of Article 2.

« De Commissie, bijgestaan door het Raadgevend Comité voor de veiligheid, de hygiëne en de gezondheidsbescherming op de arbeidsplaats, stelt in overleg met de Lid-Staten richtsnoeren op voor de evaluatie van de chemische, fysische en biologische agentia alsmede van de industriële procédés welke geacht worden een risico te vormen voor de veiligheid of de gezondheid van de werkneemsters in de zin van artikel 2.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Safety and health in the textile industry' ->

Date index: 2022-11-16
w