Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
City road network
Metropolitan road network
Road infrastructure in metropolitan areas
Urban road transport network

Traduction de «Road infrastructure in metropolitan areas » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

stadswegennet
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The priority areas include: low-cost measures whether at high-risk sites, along certain stretches of road or on an area-wide basis, safety audits, urban safety management, speed reduction and forgiving infrastructure.

De prioriteitsgebieden zijn met name: maatregelen met lage kosten, of het nu gaat om plaatsen met een hoog risico, langs bepaalde weggedeelten of op het niveau van een geografisch gebied, de veiligheidsaudit, het beheer van de veiligheid in de stedelijke omgeving, de terugdringing van de snelheid en minder gevaarlijke infrastructuren.


Series of measures to restore the natural environment, particularly areas blight by the construction of public road infrastructure.

Reeks maatregelen voor herstel van de natuurlijke omgeving, met name daar waar deze schade heeft ondervonden van de aanleg van het openbare wegennet.


It will support demonstration projects applying the Community guidelines with regard to infrastructure safety, in particular in the context of the Sixth Research Framework Programme and, in due course, in areas such as safety audits, urban safety management and safety impact assessment, will make funding for all infrastructure projects financed by the EU, including the trans-European road network, subject to the application of thes ...[+++]

Zij zal demonstratieprojecten steunen die de communautaire richtsnoeren toepassen op het gebied van de veiligheid van infrastructuur, met name in het 6e kaderprogramma voor onderzoek, en zal te gelegener tijd op gebieden zoals de veiligheidsaudit, het beheer van de veiligheid in een stedelijke omgeving, en de beoordeling van veiligheidsincidenten, het verkrijgen van financiering voor alle door de Europese Unie gefinancierde infrastructuurprojecten, met inbegrip van het trans-Europese wegennet, onderwerpen aan de toepassing van deze richtsnoeren.


In its Communication of 20 July 2010 entitled "Towards a European road safety area: policy orientations on road safety 2011-2020", the Commission set a framework for policy actions in favour of safe infrastructure as a key element to reduce road casualties by 50 % by 2020.

De Commissie heeft in haar mededeling van 20 juli 2010 met als titel "Naar een Europese verkeersveiligheidsruimte - Strategische beleidsoriëntaties inzake de verkeersveiligheid voor de periode 2011-2020" een kader geven voor beleidsmaatregelen ten behoeve van een veilige infrastructuur als een essentieel onderdeel om het aantal verkeersslachtoffers in 2020 met 50 % terug te dringen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
10. Highlights the importance of developing the transport infrastructure of new Member States, including the road infrastructure, in order to establish a single European transport area and of connecting their transport networks with those of neighbouring states; calls on the Commission to include the transport infrastructure development needs of new Member States in its future multiannual financial framework, so that, by 2025, the transport infrastructure of the new Membe ...[+++]

10. wijst erop dat het met het oog op de realisatie van een interne Europese vervoersruimte belangrijk is de vervoersinfrastructuur, waaronder de wegeninfrastructuur, in de nieuwe lidstaten te ontwikkelen en te verbinden met die in hun buurlanden; roept de Commissie op om in het toekomstig meerjarig financieel kader rekening te houden met de ontwikkelingsbehoeften voor de vervoersinfrastructuur in de nieuwe lidstaten, zodat de nieuwe lidstaten tegen 2025 de ontwikkelingsachterstand in de vervoersinfrastructuur ten opzichte van de andere lidstaten kunnen inhalen;


10. Highlights the importance of developing the transport infrastructure of new Member States, including the road infrastructure, in order to establish a single European transport area and of connecting their transport networks with those of neighbouring states; calls on the Commission to include the transport infrastructure development needs of new Member States in its future multiannual financial framework, so that, by 2025, the transport infrastructure of the new Membe ...[+++]

10. wijst erop dat het met het oog op de realisatie van een interne Europese vervoersruimte belangrijk is de vervoersinfrastructuur, waaronder de wegeninfrastructuur, in de nieuwe lidstaten te ontwikkelen en te verbinden met die in hun buurlanden; roept de Commissie op om in het toekomstig meerjarig financieel kader rekening te houden met de ontwikkelingsbehoeften voor de vervoersinfrastructuur in de nieuwe lidstaten, zodat de nieuwe lidstaten tegen 2025 de ontwikkelingsachterstand in de vervoersinfrastructuur ten opzichte van de andere lidstaten kunnen inhalen;


70. Points to Directive 2008/96/EC on Road Safety Infrastructure Management with reference to the need for a sufficient number of safe parking areas next to motorways; emphasises the importance of observing driving and rest periods, and of the introduction of a harmonised sanction regime, and calls on the Commission and the Member States to make both a sufficient number of parking areas (quantity criterion) and of secure safe parking areas which meet minimum social standards and are provided with maintenance and assistance services ( ...[+++]

70. wijst op Richtlijn 2008/96/EG betreffende het beheer van de verkeersveiligheid van weginfrastructuur waarin melding wordt gemaakt van de noodaak van voldoende en veilige parkeergelegenheid langs snelwegen; benadrukt het belang van de naleving van rij- en rusttijden en van de invoering van een geharmoniseerde sanctieregeling, en dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan te voorzien in voldoende parkeerplaatsen voor professionele vrachtwagenchauffeurs (kwantiteitscriterium) die voldoende veiligheid bieden, aan de sociale minimumnormen voldoen en zijn uitgerust ...[+++]


70. Points to Directive 2008/96/EC on Road Safety Infrastructure Management with reference to the need for a sufficient number of safe parking areas next to motorways; emphasises the importance of observing driving and rest periods, and of the introduction of a harmonised sanction regime, and calls on the Commission and the Member States to make both a sufficient number of parking areas (quantity criterion) and of secure safe parking areas which meet minimum social standards and are provided with maintenance and assistance services ( ...[+++]

70. wijst op Richtlijn 2008/96/EG betreffende het beheer van de verkeersveiligheid van weginfrastructuur waarin melding wordt gemaakt van de noodaak van voldoende en veilige parkeergelegenheid langs snelwegen; benadrukt het belang van de naleving van rij- en rusttijden en van de invoering van een geharmoniseerde sanctieregeling, en dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan te voorzien in voldoende parkeerplaatsen voor professionele vrachtwagenchauffeurs (kwantiteitscriterium) die voldoende veiligheid bieden, aan de sociale minimumnormen voldoen en zijn uitgerust ...[+++]


70. Points to Directive 2008/96/EC on Road Safety Infrastructure Management with reference to the need for a sufficient number of safe parking areas next to motorways; emphasises the importance of observing driving and rest periods, and of the introduction of a harmonised sanction regime, and calls on the Commission and the Member States to make both a sufficient number of parking areas (quantity criterion) and of secure safe parking areas which meet minimum social standards and are provided with maintenance and assistance services ( ...[+++]

70. wijst op Richtlijn 2008/96/EG betreffende het beheer van de verkeersveiligheid van weginfrastructuur waarin melding wordt gemaakt van de noodaak van voldoende en veilige parkeergelegenheid langs snelwegen; benadrukt het belang van de naleving van rij- en rusttijden en van de invoering van een geharmoniseerde sanctieregeling, en dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan te voorzien in voldoende parkeerplaatsen voor professionele vrachtwagenchauffeurs (kwantiteitscriterium) die voldoende veiligheid bieden, aan de sociale minimumnormen voldoen en zijn uitgerust ...[+++]


It also lists priority areas in which work is to be further pursued: optimal use of road, traffic and travel data (priority area I); continuity of traffic and freight management ITS services (priority area II), ITS road safety and security applications (priority area III), linking the vehicle with the transport infrastructure (priority area IV).

De richtlijn bevat ook een lijst van prioritaire gebieden waarop de werkzaamheden moeten worden voortgezet: optimaal gebruik van weg-, verkeers- en reisgegevens (prioritair gebied I); continuïteit van ITS-diensten voor verkeers- en vrachtbeheer (prioritair gebied II); ITS-toepassingen voor verkeersveiligheid en -beveiliging (prioritair gebied III); koppeling van het voertuig aan de vervoersinfrastructuur (prioritair gebied IV).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Road infrastructure in metropolitan areas' ->

Date index: 2024-03-23
w