Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange retail sampling events
Commodity market
Establish retail sampling events
Market garden worker
Organise retail sampling events
Organising a retail sampling event
Retail
Retail dealer
Retail distribution
Retail management
Retail market
Retail marketing
Retail price
Retail sale
Retail sales
Retail sales of electricity
Retail selling
Retail trade
Retailer
Retailing
Sale by retail
Working proprietor

Traduction de «Retail marketing » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
retail trade [ retail dealer | retailer | Retail management(STW) | Retail marketing(STW) ]

detailhandel [ detailhandelaar ]




retail distribution | retail sale | retail sales | retail trade | retailing | sale by retail

detailhandel | detailhandelsverkoop | kleinhandel | verkoop in het klein


Working proprietor (retail trade)

meewerkend eigenaar in detailhandel


arrange retail sampling events | establish retail sampling events | organise retail sampling events | organising a retail sampling event

proefmomenten in de kleinhandel organiseren




retail | retail sales | retail sales of electricity

kleinhandel




Market garden worker

medewerker in kwekerij voor directe doorverkoop


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5. Supports the Retail Market Roundtable, organised by the Committee on the Internal Market and Consumer Protection, as the institutional forum aimed at keeping retail high on the EU political agenda, to review progress in the implementation of relevant aspects of the Retail Action Plan, to report on the work of the permanent Group on Retail Competitiveness and to update on progress made in other existing platforms and informal dialogue mechanisms; asks the permanent Group on Retail Competitiveness to work closely with Parliament to organise the annual Retail Market Roundtab ...[+++]

5. steunt de door de Commissie interne markt en consumentenbescherming georganiseerde Rondetafel voor de detailhandelsmarkt als institutioneel forum om de detailhandel bovenaan op de politieke agenda van de EU te houden, de voortgang van belangrijke aspecten van het actieplan voor de detailhandel te evalueren, verslag uit te brengen over de werkzaamheden van de vaste groep concurrentievermogen detailhandel en de stand te geven van de vorderingen in andere bestaande platforms en informele overlegmechanismen; vraagt de vaste groep concurrentievermogen detailhandel nauw met het Europees Parlement samen te werken bij de voorbereiding van de ...[+++]


5. Supports the Retail Market Roundtable, organised by the Committee on the Internal Market and Consumer Protection, as the institutional forum aimed at keeping retail high on the EU political agenda, to review progress in the implementation of relevant aspects of the Retail Action Plan, to report on the work of the permanent Group on Retail Competitiveness and to update on progress made in other existing platforms and informal dialogue mechanisms; asks the permanent Group on Retail Competitiveness to work closely with Parliament to organise the annual Retail Market Roundtab ...[+++]

5. steunt de door de Commissie interne markt en consumentenbescherming georganiseerde Rondetafel voor de detailhandelsmarkt als institutioneel forum om de detailhandel bovenaan op de politieke agenda van de EU te houden, de voortgang van belangrijke aspecten van het actieplan voor de detailhandel te evalueren, verslag uit te brengen over de werkzaamheden van de vaste groep concurrentievermogen detailhandel en de stand te geven van de vorderingen in andere bestaande platforms en informele overlegmechanismen; vraagt de vaste groep concurrentievermogen detailhandel nauw met het Europees Parlement samen te werken bij de voorbereiding van de ...[+++]


The barriers to a single market in retail were identified in the Commission's Retail Market Monitoring Report of July 2010 (see IP/10/885), the European Parliament's Resolution on Towards a more efficient and fairer retail sector of July 2011 and the workshops organised by the Commission with representatives of the main stakeholders during the preparation of the Action Plan.

De belemmeringen voor een eengemaakte markt in de detailhandel werden vastgesteld in het verslag van de Commissie over het toezicht op de handels- en distributiemarkt van juli 2010 (zie IP/10/885), in de resolutie van het Europees Parlement "Een efficiëntere en eerlijkere handels- en distributiemarkt " van juli 2011 en in de door de Commissie tijdens de voorbereiding van het actieplan georganiseerde workshops met vertegenwoordigers van de belangrijkste belanghebbenden.


– having regard to the Commission report of 5 July 2010 entitled ‘Retail market monitoring report – Towards more efficient and fairer retail services in the internal market for 2020’ (COM(2010)0355), and the accompanying Commission staff working document on retail services in the internal market (SEC(2010)0807),

– gezien het verslag van de Commissie van 5 juli 2010 getiteld „Monitoringactie van de handels- en distributiemarkt – Naar een efficiëntere en eerlijkere interne handels- en distributiemarkt tegen 2020” (COM(2010)0355) en het begeleidende werkdocument van de Commissie over de interne handels- en distributiemarkt (SEC(2010)0807),


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
An effective consumer policy also depends on consumers and businesses knowing their rights and obligations under existing legislation and on their ability to apply them to their commercial transactions. Confident, well-informed and empowered consumers are key to the efficient functioning of markets, as they reward traders that operate fairly and respond best to consumers' needs. The increased complexity of retail markets, and particularly the retail services market, however, makes it increasingly difficult for consumers to make an inf ...[+++]

Een doelmatig consumentenbeleid is mede afhankelijk van de kennis die consumenten en bedrijven hebben van hun rechten en plichten overeenkomstig de vigerende wetgeving en van hun vermogen deze op hun handelstransacties toe te passen, Zelfbewuste, goed voorgelichte en weerbare consumenten zijn cruciaal voor het doelmatig werken van markten, daar handelaren die eerlijk te werk gaan en die het best op de behoeften van de consument inspelen door hen worden beloond, De toegenomen ingewikkeldheid van detailmarkten en met name de markt van dienstverlening aan particulieren maakt het voor de consument steeds moeilijker bij de aankoop van goedere ...[+++]


The number and value of cross-border transactions is a measure of how integrated the EU retail market is. Cross-border commerce shows limited growth: in 2009, only 29% consumers made any purchase in another EU country (25% in 2008) and only 25% of retailers sold to any other EU country (20% in 2008).

Het aantal grensoverschrijdende transacties en de waarde daarvan zijn een maatstaf voor de integratie van de detailhandelsmarkt in de EU. De groei van de grensoverschrijdende handel is beperkt: in 2009 kocht slechts 29% van de consumenten een goed of dienst in een ander EU-land (25% in 2008), terwijl maar 25% van de detailhandelaren ook aan afnemers in andere EU-landen verkocht (20% in 2008).


Schuitema's position on the Dutch retail market is moderate and the Commission concluded that there is no risk of exclusion of other sugar confectionery manufacturers from the Dutch food retail market, nor of access to Leaf's products by other retailers.

De positie van Schuitema op de Nederlandse retailmarkt is bescheiden. Daarom concludeerde de Commissie dat er geen risico is dat andere zoetwarenproducenten van de Nederlandse food-retailmarkt worden uitgesloten. Evenmin zou de toegang van andere retailers tot producten van Leaf worden afgesneden.


RECALLS its conclusions of May 2006 on the Commission White Paper on the Financial Services Policy 2005-2010, where it welcomed "the initiatives proposed by the Commission, stressing that progress in the greater integration of retail markets is a challenge for 2005-2010 in order to strengthen competition and ensure an appropriate level of consumer protection; " STRESSES the importance of mortgage credit for both EU citizens and the economy at large and of tackling barriers in order to achieve greater integration of mortgage credit markets, so that EU consumers and mortgage lenders can take full a ...[+++]

HERINNERT AAN zijn conclusies van 5 mei 2006 over het Witboek van de Commissie over het beleid op het gebied van financiële diensten (2005-2010) waarin hij de initiatieven van de kant van de Commissie verwelkomde, en benadrukte dat vorderingen op weg naar een grotere integratie van de retailmarkten een uitdaging zijn voor 2005-2010 als men het concurrentievermogen wil versterken en een adequaat niveau van consumentenbescherming wil waarborgen; BEKLEMTOONT het belang van hypothecair krediet voor de EU-burgers en de economie in het algemeen en van het wegnemen van hinderpalen voor een grotere integratie van de retailmarkten, waardoor cons ...[+++]


In this context, the Council BROADLY SUPPORTS the initiatives identified by the Commission in the area of retail financial services, and in particular ENCOURAGES the development, by the banking sector, of a set of common rules on bank accounts, to facilitate bank switching and access by non-residents, to the benefit of all consumers, bearing in mind the positive effects expected from increased customer mobility on competition; SUPPORTS the Commission in its intentions to look into the obstacles to broader product availability, in particular assessing the possibilities of a 28 regime and further use of competition policy tools; STRESSES ...[+++]

In dit verband STEUNT de Raad IN HET ALGEMEEN de door de Commissie genoemde initiatieven op het gebied van de financiële retaildiensten. Met name: SPOORT hij AAN tot het opstellen, door de bancaire sector, van een reeks gemeenschappelijke regels betreffende bankrekeningen, ter vergemakkelijking van het veranderen van bank en de toegang voor niet-ingezetenen, ten voordele van alle consumenten, indachtig de verwachte positieve effecten van meer klantenmobiliteit op de concurrentie; STEUNT hij de Commissie in haar voornemen om de belemmeringen voor meer algemene productbeschikbaarheid nader te onderzoeken, met name door beoordeling van de ...[+++]


The Green Paper says the EU mortgage credit markets are poorly integrated, pointing out the lack of cross-border lending and the variation in range of products from country to country. Previous endeavours have made it easier for banks to operate cross-border (for example, when setting up branches), but retail market integration is limited.

In het Groenboek wordt gesteld dat de hypothecairkredietmarkten van de EU slecht geïntegreerd zijn en worden het gebrek aan grensoverschrijdende kredietverstrekking en het afwijkend productaanbod in de verschillende landen vermeld. Eerdere inspanningen hebben het voor banken gemakkelijker gemaakt om grensoverschrijdend te werken (bijvoorbeeld bij het oprichten van filialen), maar de integratie van de kleinhandelsmarkt is beperkt.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Retail marketing' ->

Date index: 2024-03-15
w