Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agree horses' shoeing requirements
Assess project resource needs
Assess rehabilitation requirements of an animal
Assess rehabilitation requirements of animals
Assess requirement for horseshoes
Assess resource needs of project
Assess the animal’s rehabilitation requirements
Assessing horses' shoeing requirements
Establish rehabilitation requirements of animals
Evaluate project resources
Examine project requirements and resources
Requirement for horseshoes assessing

Vertaling van "Requirement for horseshoes assessing " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
agree horses' shoeing requirements | assessing horses' shoeing requirements | assess requirement for horseshoes | requirement for horseshoes assessing

vereisten voor hoefijzers beoordelen


assess rehabilitation requirements of animals | establish rehabilitation requirements of animals | assess rehabilitation requirements of an animal | assess the animal’s rehabilitation requirements

rehabilitatie-eisen van het dier beoordelen | revalidatievereisten van het dier beoordelen


evaluate project resources | examine project requirements and resources | assess project resource needs | assess resource needs of project

projectbehoeften beoordelen | projectbehoeften evalueren


requirements generation,users'needs assessment,rapid prototyping

formulering van eisen,evaluatie van gebruikersbehoeften,snelle ontwikkeling van prototypen


Guidance on information requirements and chemical safety assessments | IR/CSA [Abbr.]

richtsnoer voor informatie-eisen en chemische veiligheidsbeoordeling
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While a solid and credible environmental agreement requires such independent assessment at the level of the sector, any environmental agreement allowing for trading will require such an independent assessment at the company level as well, and the emissions from individual sources will have to be verified.

Terwijl voor een solide en geloofwaardig milieuconvenant een onafhankelijke beoordeling op sectorniveau nodig is, zal voor een milieuconvenant waarbij VER-handel mogelijk is tevens een onafhankelijke beoordeling op bedrijfsniveau nodig zijn, en zullen de emissies uit de afzonderlijke bronnen moeten worden geverifieerd.


This requires that the assessment of the environmental impact of proposals for ISPA support should be "similar" to the assessment provided for in Council Directive 85/337/EEC as amended by Directive 97/11/EC on the assessment of the effects of certain public and private projects on the environment (EIA Directive).

Verlangd wordt namelijk dat het milieueffect van voor ISPA-steun voorgestelde projecten op soortgelijke wijze wordt beoordeeld als is voorgeschreven bij Richtlijn 85/337/EEG van de Raad betreffende de milieueffectbeoordeling van bepaalde openbare en particuliere projecten zoals gewijzigd bij Richtlijn 97/11/EG.


Conformity assessment — General requirements for peer assessment of conformity assessment bodies and accreditation bodies (ISO/IEC 17040:2005)

Conformiteitsbeoordeling — Algemene eisen voor collegiale beoordeling van conformiteitsbeoordelingsinstellingen en accreditatie-instellingen (ISO/IEC 17040:2005)


In particular, the assessment of the necessary capacity to absorb losses should be closely linked to the institution's current capital requirements, and the assessment of the necessary capacity to restore capital should be closely linked to likely capital requirements after the application of the resolution strategy, unless there are clear reasons why losses in resolution should be assessed differently than in going concern.

Met name moet de beoordeling van de noodzakelijke capaciteit om verliezen te absorberen nauw verband houden met de huidige kapitaalvereisten van de instelling, en moet de beoordeling van de noodzakelijke capaciteit om het kapitaal te herstellen nauw verband houden met de waarschijnlijke kapitaalvereisten na de toepassing van de afwikkelingsstrategie, tenzij er duidelijke redenen zijn om verliezen bij afwikkeling anders te beoordelen dan bij going concern.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This close relationship with supervisory decisions requires that such assessments are made by the resolution authority in close consultation with the competent authority consistently with the framework set out in Article 45(6) of Directive 2014/59/EU, and that accordingly the resolution authority should, in the framework of the obligation of the resolution authority to consult the competent authority under Article 45(6) of Directive 2014/59/EU, take account of the assessments made by the competent authority on the business model, funding model, and risk profile of the institution for the purposes of setting prudential ...[+++]

Dit nauwe verband met toezichtsbesluiten vereist dat dergelijke beoordelingen worden verricht door de afwikkelingsautoriteit in nauw overleg met de bevoegde autoriteit in overeenstemming met het kader dat is vastgesteld in artikel 45, lid 6, van Richtlijn 2014/59/EU, en dat dienovereenkomstig de afwikkelingsautoriteit, in het kader van de verplichting van de afwikkelingsautoriteit om de bevoegde autoriteit te raadplegen overeenkomstig artikel 45, lid 6, van Richtlijn 2014/59/EU, rekening moet houden met de beoordelingen door de bevoegde autoriteit met betrekking tot het bedrijfsmodel, het financieringsmodel en het risicoprofiel van de instellin ...[+++]


In order to ensure a consistent level of quality in the performance of conformity assessment of products covered by this Directive, it is necessary not only to consolidate the requirements that conformity assessment bodies wishing to be notified must fulfill, but also, in parallel, to set requirements that notifying authorities and other bodies involved in the assessment, notification and monitoring of notified bodies must fulfill.

Om bij de uitvoering van de conformiteitsbeoordeling van onder deze richtlijn vallende producten een consistent kwaliteitsniveau te kunnen waarborgen, moeten niet alleen de eisen voor conformiteitsbeoordelingsinstanties die willen worden aangemeld, worden versterkt, maar moeten tegelijkertijd eisen worden vastgesteld voor de aanmeldende autoriteiten en andere instanties die bij de beoordeling en aanmelding van en bij het toezicht op aangemelde instanties betrokken zijn.


The Strategic Environment Assessment (SEA) Directive[28] requires an environmental assessment of certain plans and programmes, consultation provisions (including cross-border), assessment of alternatives, and measures to prevent and/or mitigate adverse effects.

De Richtlijn Strategische Milieueffectbeoordeling (MEB)[28] voorziet in een milieueffectbeoordeling van bepaalde plannen en programma’s, overleg (ook grensoverschrijdend), beoordeling van alternatieven en maatregelen om negatieve effecten te voorkomen of te verzachten.


[4] See Dresner, S. and N. Gilbert (1999) Decision-making Processes for Projects Requiring Environmental Impact Assessment: Case Studies in Six European Counturies in Journal of Environmental Assessment Policy and Management, Vol. 1, No. 1, pp. 105-130., also Ladeur,K-H and Prelle, R (2001) Environmental Assessment and Judicial Approaches to Procedural Errors - A European and Comparative Law Analysis, Journal of Environmental Law, Vol. 3, no. 2, pp. 185-198.

[4] Zie Dresner, S. en Gilbert, N., "Decision-making Processes for Projects Requiring Environmental Impact Assessment: Case Studies in Six European Countries", Journal of Environmental Assessment Policy en Management, vol. 1, nr. 1, 1999, pp. 105-130, alsook Ladeur, K.-H. en Prelle, R., "Environmental Assessment en Judicial Approaches to Procedural Errors - A European en Comparative Law Analysis", Journal of Environmental Law, vol. 3, nr. 2, 2001, pp. 185-198.


This requires that the assessment of the environmental impact of proposals for ISPA support should be "similar" to the assessment provided for in Council Directive 85/337/EEC as amended by Directive 97/11/EC on the assessment of the effects of certain public and private projects on the environment (EIA Directive).

Verlangd wordt namelijk dat het milieueffect van voor ISPA-steun voorgestelde projecten op soortgelijke wijze wordt beoordeeld als is voorgeschreven bij Richtlijn 85/337/EEG van de Raad betreffende de milieueffectbeoordeling van bepaalde openbare en particuliere projecten zoals gewijzigd bij Richtlijn 97/11/EG.


While a solid and credible environmental agreement requires such independent assessment at the level of the sector, any environmental agreement allowing for trading will require such an independent assessment at the company level as well, and the emissions from individual sources will have to be verified.

Terwijl voor een solide en geloofwaardig milieuconvenant een onafhankelijke beoordeling op sectorniveau nodig is, zal voor een milieuconvenant waarbij VER-handel mogelijk is tevens een onafhankelijke beoordeling op bedrijfsniveau nodig zijn, en zullen de emissies uit de afzonderlijke bronnen moeten worden geverifieerd.


w